וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנת השבוע: גוגל כדור הארץ

דידי חנוך

11.2.2009 / 11:37

הגרסה החדשה של תוכנת המיפוי של גוגל משרה השתאות, תסכול וגם קצת אימה

אנחנו לא מפחדים מגוגל. לא יותר מכפי שאנחנו חוששים מכל חברת ענק שברשותה מידע אינסופי עלינו. טוב, אנחנו קצת חוששים מגוגל. החשש הזה גבר במהלך הבדיקה שלנו את Google Earth 5, הגרסה החדשה של תוכנת המיפוי מבית גוגל, שהושקה בשבוע שעבר.

למעשה, "מיפוי" היא מילה קטנה מכדי להכיל את מה שגוגל עושים עם Earth. החברה צילמה כל סנטימטר בעולם. חלק מהשטח מצולם ממרחק, וחלקו ברמת הבית ברחוב. אבל כולו צולם. וממשיך להיות מצולם. מהאוויר ומהקרקע. והמידע נמצא כאן. הפרצופים ולוחות הרישוי מטושטשים. אבל כל השאר חד מאד.

גוגל שילבו את המפות והצילומים עם כל מקור מידע שהיה מעוניין בכך. מתמונות גולשים וסרטים מיוטיוב ועד למקורות מידע כמו ויקיפדיה. תוכלו למצוא כאן גם פרטים על אניות שנטרפו וגם ביקורות מסעדות מרחבי העולם. תמונות של מאדים ושל האוקיינוסים, ועוד ועוד.

לא רק מידע עדכני נמצא בתוכנה. בגרסה הנוכחית נוסף "קו היסטוריה", שמאפשר לראות איך המקומות המוצגים נראו בעבר. כרגע, המידע בקו ההיסטוריה חלקי מאד, וניתן להניח שהוא יעובה בהמשך.

צריך מפה לגוגל כדוה"א

מדובר בתוכנה יפהפייה, בכל הנוגע למידע שהיא מציגה בחלון המרכזי שלה. אבל Earth תימדד בשימושיות שלה.

שפע המידע מרשים מאד, אבל הניווט אליו לא קל. החברה שעשתה את שמה כשנתנה ממשק פשוט ונוח לחיפוש בכל המידע שברשת כושלת בדיוק בתחום הממשק כשמדובר בעולם הגשמי.

התפריטים המבלבלים הם סמן לכך שלמרות שמדובר בגרסה 5.0 של התוכנה, אנחנו רחוקים מלראות את הצורה הסופית שלה. גוגל ארת' היא תוכנה בעלת פוטנציאל אדיר לייתר את כל האטלסים בעולם, ותוספת קו הזמן מראה שיש כוונה לייתר גם את האטלסים ההיסטוריים.

מקום לדאגה

בשבוע האחרון השיקה גוגל עוד מוצר שקשור למיקום ומיפוי. Google Latitude - תכונה חדשה שעובדת בגרסה של גוגל מפות למכשירים סלולריים, וניתנת להתקנה כיום ברוב הסמארטפונים בשוק, כשבקרוב גם תוכלו לראות אותה באייפון וברוב מכשירי סוני אריקסון.

התוכנה מאפשרת להשתמש ב-GPS של המכשיר כדי לשדר את המיקום שלכם לחברים שתוסיפו לרשימה ושיוסיפו אתכם. מדובר ביישום מרשים, שמציג את המיקום שלכם ושל חבריכם במפה במכשיר או בדפדפן. והוא מלחיץ מאד.

ביחד עם כמות המידע העצומה שיש בידי גוגל עלינו, וספציפית המידע הגיאוגרפי שיש לחברה, היישום החדש מאפשר לגוגל למקם אותנו בכל זמן ברשת עצומה של מידע. לא ירחק היום ובו גוגל תתחיל להשתמש במידע הזה כדי לפרסם לנו, ויש בזה משהו מדאיג.

להתקין?

גוגל ארת' לא התגלה ככלי מאד נוח למחקר לפני נסיעה או לכתיבת עבודה. הדפדפן הוא עדיין הממשק הנוח ביותר לכך. אבל זאת תוכנה שאפשר לבלות מולה שעות בטיול וירטואלי בעולם. היא לא עולה כלום, וכיום רצה היטב במחשב ממוצע, כך שאנחנו בהחלט ממליצים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully