וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן ספסל

נתוני המכירות והמשחק המקוון המרשימים של Fifa 09 מראים שאנשים יודעים להעריך חדשנות, וטוב שכך

הלאה שעמום! החורף עומד להיגמר, ואיתו תסתיים גם עונת המלפפונים של תעשיית המשחקים. בעוד שבוע-שבועיים יגיעו למחוזותינו הפרחים הראשונים של שנת 2009, ויצבעו את הנוף באדום. ככה זה, כשבין המשחקים הראשונים שמגיעים אפשר למצוא את האימה המדממת של F.E.A.R 2 ואת הרציחות העסקיות של הסנדק 2.

כמו כן, אנחנו מתקרבים לסיום שנת העסקים של מספר מפיצות גדולות. זו של EA, למשל, תסתיים ב-31 במרץ, והחברה הוציאה כבר השבוע מידע שצפוי לככב בדו"ח: פיפ"א 09 הולך ומתברר כמשחק מצליח במיוחד.

על פי הנתונים אותם פרסמה EA, מייצר השירות תעבורה של 1.25 משחקים מקוונים מדי יום, ומאז ההשקה שוחקו ברשת 141 מיליון משחקים. בכך הפך המשחק לכותר המקוון המצליח ביותר של EA Sports, שמייצר 321% יותר תעבורה מקודמו. לא פלא – לפני מספר ימים הודיעה EA כי ב-2008 נמכרו 7.8 מיליון עותקים של פיפ"א 09.

הידיעה הזו עושה אותי מאוד שמח. מעולם לא הייתי חובב גדול של משחקי כדורגל, ובשנים האחרונות דשדשה סדרת פיפ"א מאחורי פרו אבולושן כשאף אחת מהן לא מצליחה באמת להפוך את הכדורגל הוירטואלי לכיפי עבור אנשים שאינם חובבי ספורט גדולים. ואז הגיע Fifa 09 והפך לאחד המשחקים החביבים עלי בשנה שחלפה, שגרם לי להרגיש את המתח, ההנאה והתסכול שאף משחק ספורט אחר לא הוציא ממני. אם ישכילו ב-EA לקשר בין החדשנות במשחק לבין הצלחתו, אולי הסדרה הותיקה תוכל להמשיך ולהמציא עצמה מחדש בצורה טובה יותר ויותר.

GTItunes

אחת התכונות שמבדילות בין הדור השביעי של הקונסולות לזה שקדם לו היא – כפי שכבר ציינתי לא פעם – השימוש הנרחב שנעשה ברשת האינטרנט. השימושים המוכרים יותר הם הורדת משחקים וטלאים לכותרים מותקנים, משחקי רשת ואף צריכת וידאו באמצעות חנות מקוונת, אבל בכך לא מסתכם התפקיד של האינטרנט במכונות כמו אקס-בוקס 360 ופלייסטיישן 3.

ל-Grand Theft Auto IV, למשל, הייתה אפשרות מגניבה של קניית שירים אותם אתם שומעים באחת מתחנות הרדיו הרבות של המשחק באמצעות הטלפון הסלולרי של ניקו בליק, גיבור הכותר, כשאת השירים אתם מקבלים באמצעות שירות ההורדות של אמזון והאתר של רוקסטאר.

לפני מספר ימים הודיעה המפתחת כי כשבעוד שבוע תושק חבילת ההרחבה הראשונה ל-GTA IV, ואיתה תתעדכנה גם תחנות הרדיו, תעבור אפשרות הרכישה מהחנות של אמזון לחנות של אפל. הם לא הסבירו את הסיבה למעבר אבל היא ברורה – נתח השוק של אייטיונס עדיין עצום, ואנשים רבים מעדיפים את השירות על פני מתחריו. בימים אלה, החנות גם עוברת מהפך שמטרתו להיפתר מנז"ק ולאפשר השמעת שירים שנקנים בה על כל נגני המוזיקה.

החיבור הזה, בין משחקים לבין קניית מוזיקה, יכול להיחשב לתאוותנות תאגידית, שנועדה לגרום לכם להוציא עוד כסף על מוצרי לוואי למשחק, אבל הנוחות היא מילת המפתח כאן. אם יש בכותר כלשהו פסקול טוב, מן הראוי שנוכל לקנות אותו בקלות, עדיף באמצעות המשחק.

הקומדיה האלוהית

בזמנו, כש-EA הכריזו כי הם מפתחים משחק על פי הזיכיון של "הקומדיה האלוהית", לא הצלחתי להפסיק לצחוק במשך דקות ארוכות. אנחנו מדברים כאן על פואמה מהמאה ה-14 – יצירה עם לא מעט מעריצים, אך לא משהו שיכול להיחשב ללהיט בקרב אנשים שלא אוהבים שירה של ימי הביניים.

עכשיו מפרסם מגזין המשחקים הבריטי PSM3 כתבת בקרוב של עשרה עמודים על המשחק, עם התיאור "Dead Space פוגש את God of War בגהינום". המשחקיות של הכותר, כך מסתבר, דומה מאוד ל-God of War, כך שיש לשאר כי במקום להסתובב במדורי הגהינום השונים ולתהות על קנקן הייקום והדת, עתיד דאנטה לרוץ ברחבי השאול ולהרביץ למפלצות.

אין לי מושג אם להתייחס לזה בהומור. הלוקיישנים של "הקומדיה האלוהית" מאוד מתאימים למשחק פעולה, אבל הטקסט של הפואמה מורכב ואלגורי – לא משהו שמתאים יותר מדי לכותר שכזה. אפשר, אמנם, להתייחס לרעיון הזה כאל סאטירה, אבל משהו אומר לי שזו לא הייתה הכוונה, והמטרה בכל המיזם היא להשתמש בשם מוכר כמו דאנטה ובמקום מוכר כמו גהינום כדי למכור עוד עותקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully