וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה יהיה ב-MWC?

דידי חנוך

12.2.2009 / 9:55

בשבוע הבא נפתחת תערוכת הסלולר השנתית הגדולה בברצלונה. מה אנו מצפים לראות שם?

בלוח השנה של תעשיית הסלולר, אין ארוע חשוב יותר מ-Mobile World Congress, התערוכה הגדולה ביותר של התעשייה, בה מציגות החברות הגדולות את המוצרים שלהן לשנה הקרובה. ב-MWC ניתן לראות טרנדים עתידיים, טכנולוגיות חדשות, חברות ענק וחברות קטנטנות. מה נראה שם השנה?

מה ידוע

בין ההכרזות הגדולות שמובילות לתערוכה, ניתן למנות את הסלולרי העתידי של אייסר, את סדרת הסמארטפונים המנווטים של גרמין ואסוס, את מכשיר המגע המרשים של טושיבה, ולפחות מכשיר מגע אחד של LG.

נראה שמכת ההדלפות והשמועות קשה יותר בתערוכה משנה לשנה, כפי שקורה בתעשייה ככלל. עד כה ראינו מספר רב של מכשירי מגע, במיוחד מסמסונג ו-LG, שכולם מנסים לשפר את הממשק הקיים ולהמשיך במגמה החזקה של השנה שעברה: הנסיון להביא לשוק מוצר שיכול להתחרות באייפון בטריטוריה שלו.

קשה מאד לשפוט ממשקי מגע לפי תמונות באינטרנט - מה עוד שברבים מהמקרים אין לנו דרך לדעת האם מדובר במוצרים אמיתיים או בתמונות אמיתיות.

מוצר נוסף שהשקתו בתערוכה הודלפה מזמן הוא נוקיה E75, מכשיר שהוא מעין שילוב של E71 ו-E66. מדובר במכשיר קנדיבר עם מקלדת סלולרית רגילה, שכולל גם מקלדת QWERTY מלאה שמחליקה החוצה ונותנת את האפשרות להקליד טקסטים. נראה כמובן גם גרסה קרובה יותר לסופית של N97, מכשיר הדגל הבא של נוקיה.

הדלפות רבות סובבות את חלונות מובייל 6.5, מערכת ההפעלה הסלולרית הבאה של מיקרוסופט עליה כתבנו בעבר.

כמו כן, יש שמועות שארכוס תציג מכשיר סלולרי שרץ על מערכת ההפעלה אנדרואיד.

איפה האנדרואיד?

לא נראו הדלפות רבות בנוגע למכשירים שמריצים את אנדרואיד, מערכת ההפעלה הסלולרית של גוגל. אני לא סבור שזה נובע מכך שלא יהיו בתערוכה מכשירים כאלה, כי אם מכיוון שהחברות משקיעות יותר בלשמור על סודיותם.

יש סיכוי סביר שהמכשיר של אסוס וגרמין יריץ את אנדרואיד, ואנחנו מצפים לראות לפחות מכשיר אחד של סמסונג (עדכון: מאז פרסום המאמר נודע שסמסונג ככל הנראה לא תציג את מכשיר האנדרואיד הראשון שלה, עקב עיכובים בפיתוח) - ואולי של LG - עם מערכת ההפעלה. סביר שנראה מכשיר נוסף של HTC שמריץ אנדרואיד. במילים אחרות, מערכת ההפעלה שהוצגה בגרסה מוקדמת מאד בשנה שעברה צפויה להיות חלק משמעותי מאד מהתערוכה השנה.

אני מניח שנראה גם את Xperia X2 של סוני אריקסון, מכשירי מגע נוספים של נוקיה, וכמה דברים מעניינים מיצרניות כמו שארפ, NEC וטושיבה.

WiLTE

ברמת הטכנולוגיה, אני צופה שנראה דברים מעניינים הן בתחום ה-WiMAX והן ב-LTE, בעוד שתי הטכנולוגיות המתחרות של דור 4 בסלולר מתקדמות לקראת פריסה רחבה (או פריסה כלשהי, במקרה של LTE). אני צופה שנראה מכשירי WiMAX בתערוכה, ולא רק את זה של HTC. אני צופה שנראה הרבה הדגמות טכנולוגיות של LTE.

זאת התערוכה שבה כובד המשקל יתחיל לעבור לדור הרביעי בכלל ול-LTE בפרט. עדיין בשלבים מוקדמים, ובהחלט לא צפוי לראות מכשיר LTE שאינו מוצר הדגמה נטו, אבל זאת המגמה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

ישראל

הנוכחות הישראלית בתערוכה צפויה להצטמצם משמעותית השנה, כשחברות קטנות מהארץ - ומכל העולם - בוחרות לקצץ את ההוצאה המשמעותית הכרוכה בהשתתפות. אבל ישראל עדיין תהיה גורם דומיננטי בכל הקשור לפיתוח.

כמה דומיננטי? מספיק כדי שייערך היום ברעננה כנס בשם "צו 8 לברצלונה", בו יתודרכו המשתתפים הישראלים בנוגע לדרכים בהן יוכלו לקדם גם את תדמית המדינה, גם את עצמם וגם את שאר החברים למשלחת.

מודו צפויה לזכות ללא מעט כותרות בעקבות ההכרזות שלה בתערוכה, כפי שזכתה ללא מעט כותרות בעולם אתמול כאשר הציגה את הג'קטים הראשונים שלה.

פחות, אבל מספיק

MWC צפויה להיות פחות מסיבית השנה מבשנים האחרונות. כאמור, לא מעט חברות מצמצמות את הנוכחות שלהן או לא מגיעות כלל. אבל זה היה המצב גם ב-CES, והתערוכה ההיא עדיין היתה מסיבית.

במשך ימי התערוכה, נביא לכם דיווחים, עדכונים, סרטונים ותמונות מהארוע. היו עימנו החל מיום א' הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully