וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי רוצה להיות אייפון? מיקרוסופט

דידי חנוך, ברצלונה

16.2.2009 / 16:47

הכרזותיה של מיקרוסופט בתערוכת הסלולר בברצלונה מראות שחברת התוכנה שמה לב מה עושים המתחרים באפל

לאחר שנים בהן נחשבה מערכת ההפעלה Windows Mobile לברווזון המכוער של תעשיית הסלולר, שמפעילות רבות מעדיפות להחביא מאחורי ממשקים צבעוניים ונוחים הרבה יותר, חשף היום מנכ"ל מיקרוסופט את הגרסה החדשה של המערכת, עם דגש רב על שימושיות, אסתטיות ומענה על הצרכים של המשתמש המתקדם.

במסיבת העיתונאים של מיקרוסופט בתערוכת MWC בברצלונה, הציג באלמר אופטימיות בנוגע למצב חלונות מובייל והתעשייה כולה. לדבריו, "גם במצב של מיתון, כוחם של רעיונות מניע אותנו קדימה. למעשה, במצב כזה, החדשנות שלנו כתעשייה חשובה עוד יותר". באלמר חזה כי במשך השנים הקרובות, סמארטפונים יהפכו לחמישים אחוז מהתעשייה. לדבריו אנשים רוצים טלפון שמחובר לכל שאר המקורותמהם הם מקבלים מידע.

באלמר אמר גם שהחזון של מיקרוסופט כולל שילוב של המחשב, הטלפון, הטלויזיה והרשת בפלטפורמה אחת. הפלטפורמה האחת היא חלונות. לדבריו "חלונות הביאה את כוח המחשוב ליותר אנשים מכל פלטפורמה אחרת. כיום יש לנו אקוסיסטמה חזקה בחלונות מובייל, עם שותפים ומפתחים רבים. בשנה האחרונה, יותר מ-30 מכשירי חלונות הושקו. יותר מחר מכל פלטפורמה אחרת כיום".

החברה מציגה את המותג הסלולרי החדש שלה, "טלפון חלונות", עבור מכשירים שמריצים את חלונות מובייל. השלב הראשון במותג החדש הוא חלונות מובייל 6.5, עם עמוד בית משופר, גרסה טובה יותר של אינטרנט אקספלורר מובייל ועוד. הגרסה החדשה של אקספלורר מובייל כוללת תמיכה מלאה בפלאש, כך שהדפדפן של האייפון הולך ונותר בודד בהיעדר התמיכה בפלאש. מסנג'ר בחלונות מובייל כולל גם אפשרות להחזיר הודעה קולית במקום להקליד הודעת טקסט.

דבר נוסף שמעניין בהקשר להכרזתה של מיקרוסופט על תמיכת מערכת ההפעלה שלה בפלאש הוא שאותה המערכת לא הולכת לתמוך, בינתיים, במתחרה לפלאש אותו מיקרוסופט עצמה פיתחה - Silverlight. כשנשאל סטיב באלמר אודות כך, ענה כי "מיקרוסופט צריכה עוד לעבוד על סילברלייט".

פרט לעמוד הבית, אנשי הקשר ומספר יישומים, נראה שעיקר הממשק של חלונות 6.5, כפי שהודלף בעבר, זהה לגרסאות קודמות של חלונות מובייל. זאת לא בשורה משמחת, אבל החידושים שכן הוכנסו נראים טוב.

רוצים להיות אייפון

החלק השני של החזון הוא MyPhone - אמצעי לסינכרון הסלולרי עם פלטפורמות אחרות, גיבוי ואינטגרציה עם הרשת, שיתחרה במוביילמי של אפל . השירות, שקיומו הודלף לאחרונה, כולל סינכרון תמונות, סמסים, אנשי קשר משימות, לוח שנה, הורדות ועוד מהטלפון, המחשב האישי והרשת, כמו גם גיבוי אוטומטי או לפי דרישה. נראה האם ההשקה שלו לקהל הרחב תהיה חלקה יותר מזו של מוביילמי.

והחלק השלישי הוא Windows Marketplace, חנות יישומים שתתחרה באלה של אפל, פאלם, נוקיה ועוד. תוך התעלמות מוחלטת ממה שקרה עם האייפון, טענו במיקרוסופט ששוק ישומים לא יוצר אקוסיסטמה, כי אם יכול לחזק פלטפורמה קיימת ולחבר משתמשים למערכת ההפעלה.

אין ספק שמיקרוסופט עקבה אחר מהלכיה של אפל בתחום הסלולר, וההכרזות הנוכחיות שלה בהחלט משקפות זאת. האם ידעו ליישם את האסטרטגיה בצורה מוצלחת? זאת נראה כאשר המכשירים והשירותים יושקו במשך השנה הקרובה.

גילוי נאות: הכותב הוא אורח חברת יורוקום בברצלונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully