וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לגעת בוידג'ט - סיכום MWC

דידי חנוך, ברצונה

19.2.2009 / 12:31

דידי חנוך מסכם את תערוכת האירוע השנתי הגדול של תעשיית הסלולר, ומדרג את מכשירי התערוכה המגניבים ביותר

תערוכת MWC בברצלונה היא האירוע השנתי הגדול ביותר של תעשיית הסלולר, והשנה לא היתה יוצאת דופן מבחינה זו. כל חברות הסלולר הגדולות - חוץ מאפל, כמובן - הציגו בתערוכה את מיטב מרכולתן, וכמוהן גם חברות קטנות, חברות תוכן, חברות תשתית ואף חברות תיקים ואזניות. מבט כולל בתערוכה יכול לסייע לנו להבין לאן הולכת התעשייה, ולנסות להסיק מסקנות.

מגע טוב יותר

תערוכת MWC בשנה שעברה היתה דוגמה למה שקורה כשהמון חברות מנסות לשנות כיוון בפתאומיות. רוב החברות הציגו בשנה שעברה מכשירי מגע שתוכננו ונבנו בחופזה כתגובה לאייפון. אף אחד מממשקי המגע שהוצגו אז לא התגלה כמוצלח במיוחד. השנה ראינו מה קורה כשיש לחברות זמן רב יותר לעבוד. כל החברות הציגו מכשירי מגע מרשימים, והממשקים של כולן היו טובים משמעותית ממה שראינו מהן בעבר.

רוב החברות עדיין מתמקדות במסכי מגע מהסוג הישן, בטכנולוגייה רזיסטיבית שמאפשרת שימוש בעט מגע ולא מאפשרת רב מגע. אבל גם בתחום הרזיסטיבי יש שיפור משמעותי, ולכולם יש כיום ממשקים שניתן לעבוד איתם במידה סבירה באמצעות האצבע. חברת LG חרגה מהכלל כאשר הציגה את Arena, מכשיר הדגל שלה לתערוכה שמסך המגע שלו הוא קפסטיבי, אותה הטכנולוגיה של מסכי המגע של האייפון, ה-G1 והפאלם Pre. הרב מגע בארינה לא עבד טוב במיוחד בשלב זה, אבל הממשק של הארינה היה מעניין מאד.

כל החברות ציינו את המגע כחלק משמעותי באסטרטגיה שלהן. טוב, כמעט כל החברות. למרות שידוע לנו כי נוקיה עובדת על מספר מכשירי מגע - כולל מכשיר אחד לפחות בעל מסך קפסטיבי - המוקד של חברת הסלולר הגדולה בעולם היה דווקא בצד העסקי והמקלדות המלאות. נוקיה סיפרה בתערוכה כי מכרה 10 מיליון יחידות מ-E71, כך שההתמקדות במקלדות מלאות מובנת. אבל זה גורם לחברה להיראות מעט אנכרוניסטית.

עם זאת, חברות אחרות בחרו להשתמש בממשק המגע של נוקיה עצמה. המכשירים המרשימים ביותר שהציגו בסמסונג וסוני אריקסון עובדים על סימביאן S60 5.0, מערכת ההפעלה הסלולרית הראשונה של נוקיה שמאפשרת ממשק מגע. כך, למרות שהמכשירים החדשים שהציגה לא הפילו אותנו מהכיסא, ניתן בהחלט לומר שהיתה לנוקיה תערוכה טובה. אם תשכיל לפתוח את חנות היישומים העתידית שלה גם למכשירים של המתחרות, הרי שמדובר בניצחון אמיתי. אם לא, תבזבז החברה לדעתי הזדמנות חשובה.

מחשב הרשת מגיע לסלולר

מגמה בולטת אחרת בתערוכה - שמשתלבת מצוין עם הראשונה - היתה הוידג'טים. יצרניות וחברות תוכן הציגו מערכי וידג'טים שמאפשרים הוספת פונקציונליות למכשיר ללא צורך בהתקנת יישום חדש. רוב הוידג'טים שואבים את השימושיות שלהם מהחיבור לרשת. כאן, בניגוד לתחום הממשק, נמצאת נוקיה בחזית עם הוידג'טים המרשימים שהציגה ב-N97 כאשר הבולט מבין אלה הוא יישום פייסבוק המובנה במכשיר. בכלל, כמעט כל מי שהציג וידג'טים כלל בעמוד הראשון קישור כלשהו לפייסבוק.

בין אם המוקד היה תקשורת או העלאה וצפיה במדיה, הרי שהרשת החברתית הגדולה בעולם נמצאה בכל מקום. וברבות מהפלטפורמות היא הוצגה לצד יוטיוב, אתר הוידאו שזוכה לבסוף לתצוגה מוצלחת בשורה רחבה מאד של מכשירים.

כפי שאמר לי בכיר בתעשייה בשיחת רקע, וידג'טים פופולריים בקרב היצרניות והמפעילות לא רק בגלל שהם מוסיפים פונקציונליות, כי אם גם מכיוון שהם מפחיתים עלויות. וידג'ט שבנוי על סטנדרטים פתוחים יכול לעבוד במגוון רב של מכשירים, וסטנדרטים פתוחים מאפשרים גם למשתמשים ומפתחים עצמאיים ליצור עוד וידג'טים. זה מתחבר לכך שרוב החברות - וכל אלה שמתמקדות במידה כלשהי בסמארטפונים - השיקו או ישיקו השנה חנות יישומים ברשת ובמכשירים. תוכנה היא החזית החשובה ביותר כעת, ונראה שכולם מבינים זאת.

מכשירי התערוכה

בבחירת המכשירים הבולטים בתערוכה, בחרתי לכלול רק מכשירים שהוצגו רשמית לראשונה ב-MWC. כך שפאלם PRE, טושיבה TG01 ונוקיה N97 נפסלו. אבל גם בלעדיהם ראינו מכשירים מעניינים מאד.



.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

מקום חמישי - LG Arena

LG עשו דברים מעניינים רבים במכשיר הזה, אבל נראה לי שהם עשו איתו קצת יותר מדי. הממשק של המכשיר כולל המון גימיקים, המון אמצעי שליטה שונים. הוא מקושקש מדי. וחבל. קצת איפוק היה משפר את המכשיר. אבל אין ספק שמדובר במכשיר מעניין מאד.





.

מקום רביעי - Nokia E75

ההכלאה בין E71 ו-E66, שניים מהמכשירים הטובים של החברה כרגע, יוצרת מכשיר מעניין מאד, שמביא גרסה קומפקטית בהרבה לפורמט הקומיוניקייטור הוותיק של החברה. לא מכשיר מלהיב, אבל מכשיר סולידי להפליא שנראה כמוצר שישמח את בעליו.





.

מקום שלישי - סוני אריקסון idou

יכול היה להופיע במיקום גבוה יותר, לו היה קרוב יותר למצבו הסופי. הדברים שעובדים בו, עובדים נהדר. הממשק מצוין וכיפי, והמצלמה מדהימה. אבל מצבו הלא שלם גורם לנו לחשוש ששוב נאלץ לחכות קרוב לשנה כדי לראות את מכשיר הדגל של סוני אריקסון. ואם זה יקרה, הרי שעד אז הוא יהיה אכזבה.





.

מקום שני - HTC Sapphire/Vodafone Magic

היה לי זמן מועט בלבד לשחק עם המכשיר השני של HTC עם מערכת ההפעלה הסלולרית של גוגל. אבל בזמן הקצר הזה, הוא פיצה על היעדרותם המפתיעה של מכשירי אנדרואיד מהתערוכה. הספיר מהיר יותר, נוח יותר וטוב יותר משמעותית מה-G1. המקלדת הוירטואלית שלו מוצלחת, והוא פשוט סקסי.






.

מכשיר התערוכה - סמסונג אומניה HD

הוידאו האיכותי להדהים הוא רק הכותרת במכשיר הסימביאני של סמסונג. מדובר במכשיר שהבעיה היחידה שיש לי איתו היא התחושה שהוא יהיה יקר מדי. המסך שלו מרהיב, המצלמה שלו נראית מצוין, מערכת ההפעלה שלו רצה נהדר. האומניה HD הוא מפלצת. והוא הדבר המרשים ביותר שראיתי השנה בברצלונה.





.

  • עוד באותו נושא:
  • mwc

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully