וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב הטכנולוגיות הסלולריות

22.2.2009 / 14:45

מה הטכנולוגיה שתכבוש את העולם בדור הבא של הסלולר? WiMAX או LTE? שתי עמדות, ותשובה אחת: שלכם

בתערוכת MWC בברצלונה ראינו סימנים רבים להיערכות לדור הבא של הטכנולוגיה הסלולרית. הדגמת רשתות, מכשירים, ועוד. אבל מה ינצח? אנחנו שואלים, אתם עונים.

WiMAX

כוחו של הויימקס הוא לא במפעילים הסלולריים. הם לא רוצים אותו, מתנגדים לו ובאופן כללי היו רוצים שייעלם. אבל למפעילות האינטרנט, הויימקס הוא המרכיב החסר. עתיד שבו חיבור האינטרנט שלנו הולך איתנו לכל מקום, ואת השיחות שלנו אנו מבצעים באמצעות סקייפ הוא עתיד אפשרי לחלוטין. באיזורי ספר, האפשרות לפרוש רשת אינטרנט באמצעות WiMAX היא אטרקטיבית מאד. לא ברור האם זה יקרה בארץ, אבל בעולם הויימקס יכול בהחלט לנצח, במיוחד בארצות הברית היכן שהוא יכול להרוויח מיוזמת ה"אינטרנט בכל מקום" של אובמה.

LTE

כל התעשייה נמצאת בצד של LTE. המפעילות, היצרניות, ויצרניות התשתית מעדיפות כולן את הטכנולוגיה שבה יש להן פטנטים והשקעה מסיבית. WiMAX שייך לאינטל, והיא לא חלק מהמועדון. השיחות שלנו יתנהלו כנראה בעתיד באמצעות VOIP, אבל לא בסקייפ כי אם דרך הרשתות, לפי התמחיר שלהן. זה לא חזון אחרית הימים, אבל זה כן יספק לנו קישוריות אינטרנטית מהירה ויציבה בהרבה ממה שהתרגלנו, ויאפשר לנו לחבר כל דבר לרשת. ויימקס הוא חלום נחמד, אבל LTE היא המציאות שהולכת, קרבה ובאה. גם לישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • wimax
  • lte

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully