וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלונות סלולריות

דידי חנוך

23.2.2009 / 14:35

טור התלונות השבועי מוקדש לדברים שהטרידו את דידי חנוך בתערוכת הסלולר הגדולה בברצלונה

בתערוכת הסלולר MWC, שנערכה בשבוע שעבר בברצלונה, ראינו דברים מסקרנים רבים. אבל היו גם כמה דברים פחות מוצלחים. טור התלונות השבועי יעסוק בשניים מהם.

איפה האנדרואיד?

זאת היתה אמורה להיות התערוכה הגדולה של אנדרואיד, מערכת ההפעלה הסלולרית של גוגל. חודשים לאחר יציאת המכשיר הראשון עם מערכת ההפעלה, ולאחר המועד המקורי בו היה אמור להיות מושק הדגם השני, נראו מעט מאד מכשירים אנדרואידיים.

באמצע התערוכה הפציע HTC Sapphire, הידוע גם בשם Vodafone Magic - מכשיר האנדרואיד השני של חברת HTC, שהוא במידה רבה G1 בלי המקלדת. היתה לי הזדמנות לשחק בו, והוא די מגניב. אבל בכל הנוגע לחברות הגדולות, הוא היה היחיד.

חישבו על החברות שידוע לנו שיש להן מכשירי אנדרואיד בפיתוח: מוטורולה, סמסונג, סוני אריקסון, LG, גרמין-אסוס (אלה ארבע מתוך חמש חברות הסלולר הגדולות בעולם, פלוס מיזם חדש ומבטיח) אנחנו יודעים שחלקן גם הביאו את מכשירי האנדרואיד שלהן לתערוכה והציגו אותם מאחורי הקלעים למפעילות הסלולריות. אז למה לא לחשוף אותם לציבור הרחב? לפחות בחלק מהמקרים, מדובר בדגמים עובדים, אז מה הבעיה? סוני אריקסון הציגו את idou, מכשיר שרחוק מאד מלהיות מוצר מוגמר. הוא הצליח לגרוף התלהבות ועניין, ויש לו כרגע 30 אחוז בסקר "המכשיר המבטיח" הלא מדעי שלנו.

אנדרואיד היא מערכת ההפעלה המסקרנת ביותר בעולם הסלולר כרגע, מכיוון שהיא פתוחה, בעלת פוטנציאל עצום ומציגה כבר כיום מוצר טוב יותר מחלונות מובייל הותיקה של מיקרוסופט. אבל כדי לממש את הפוטנציאל, צריך מכשירים. איפה הם?

המוק אפ הכחול

בעודי מותח ביקורת על החברות על שלא הציגו את מכשירי האנדרואיד שלהן, קשה להתעלם מהקצה השני של הספקטרום: המוק-אפים. סמסונג היא האשמה הגדולה ביותר כאן. החברה הציגה במסיבת העיתונאים שלה את Blue Earth, המכשיר הסלולרי עם המקלט הסולרי שעשוי כולו מחומרים ממוחזרים. אולי תהיתם מדוע לא עשינו וידאו של המוצר המבטיח. ובכן, הסיבה לכך היא שזה לא מוצר.

בשלב זה, ארת' בלו הוא חתיכת פלסטיק שהוצגה מאחורי חלון. זה לא מוצר. זה קונספט. אין לדבר הזה חומרה, ואין לחברה מושג מה תהיה מערכת ההפעלה שלו. אז למה היא מציגה אותו? אם אתם הולכים לצאת בהצהרות בסגנון "כחול הוא הירוק החדש", כדי שיהיה משהו מאחורי הדברים.

זאת לא הפעם הראשונה שסמסונג עושה דבר כזה. לפני שנתיים, החברה הציגה את F700, מתחרה אייפון ראשוני שהוצג עם סרטון של מערכת ההפעלה שלו. חבל שהסרטון הזה התגלה כאנימציה נטו. בתערוכה עצמה, הוא גר בתוך קופסת פלסטיק, ולא ניתן היה לבדוק אותו. כאשר המכשיר יצא – קרוב לשנה לאחר מכן – מערכת ההפעלה שלו דמתה למה שהוצג באופן מעורפל בלבד, ולא הסעירה. עדיף היה שסמסונג, שהציגה השנה את המכשיר המרשים ביותר שראינו בתערוכה בדמות האומניה HD, היתה לומדת את הלקח ולא מתחילה לבנות ציפיות לפני שיש לה משהו ביד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully