וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטא ראשונה לספארי 4.0

דידי חנוך

24.2.2009 / 18:40

הדפדפן הבא של אפל מושק בבטא ציבורית ראשונה למשתמשי חלונות ומק כאחד. יש לנו רשמים ראשונים, והם מעורבים

הקרב על הדפדפן מתלהט היום מעט עם השקת בטא ראשונה של אפל ספארי 4.0. ההשקה מתבצעת בעוד מיקרוסופט מתקרבת להשקה רשמית של אקספלורר 8, מוזילה מחממת את פיירפוקס 3.1 וגוגל עובדת על שיפורים בכרום.

השינוי הבולט הראשון בדפדפן הוא עמוד פתיחה יפהפה עם 12 האתרים החביבים על הגולש. ספארי 4 מגיע עם תריסר אתרים שנקבעו מראש, אך ניתן לערוך אותם, להסיר או לקבע אתרים, או סתם לתת לדפדפן לקבוע אותם על פי האתרים בהם ביקרתם.

אפל יישמה כאן את Coverflow, שיטת הניווט המוכרת מ-iTunes ומהאייפוד והאייפון, לניווט בהיסטוריה ובמועדפים. בהחלט מדובר בדרך האסתטית ביותר לנווט בין אתרים בהם ביקרתם.

כמו כן, כולל ספארי 4 מנוע גאווסקריפט חדש בשם Nitro, שלדברי אפל מציג אתרים במהירות של פי 6 מאינטרנט אקספלורר 8 ופי 4 מפיירפוקס 3.1. בנוסף, הדפדפן טוען אתרים "לפני הזמן", ככל הנראה לפי הקישורים הבולטים באתרי בו אתם נמצאים.

איך הוא עובד?

בבדיקה שערכנו, ספארי 4 אכן עובד מהר מאד. הדפדפן התמודד טוב מאד עם טאבים רבים הפתוחים בעת ובעונה אחת, והמעבר ביניהם היה קל ומהיר יותר מאשר בכרום או בפיירפוקס, ומהיר בהרבה מאשר באקספלורר.

כמו בכרום, גם כאן הטאבים מסודרים מעל שורת הכתובת, וגם כאן מדובר בסידור נוח מאד. בניגוד לכרום, כאשר סוגרים טאבים רבים כפתור הסגירה לא מגיע אוטומטית למקום בו העכבר נמצא.

שורת הכתובת כוללת כמה מהשיפורים שראינו לאחרונה בדפדפנים מתחרים. היא מוצאת כתובות מההיסטוריה והסימניות בזמן הקלדתן ומשלימה אוטומטית. אבל שורת הכתובת בספארי היא לכתובות בלבד. אם תכתבו בה מילה או מונח, היא לא תוביל אתכם לתוצאת חיפוש כמו בשלושת המתחרים הגדולים. הדפדפן פשוט ינסה לפתוח אתר אינטרנט באותה הכתובת. על מנת לפצות על כך, תיבת החיפוש גדולה מאד. מצד שני היא מוגבלת לשני מנועי חיפוש: גוגל ויאהו!. לא ניתן להוסיף בקלות מנועי חיפוש מתחרים, או חיפוש ספציפי כמו באמזון או ויקיפדיה, כמקובל אצל המתחרים.

בעית מיקרוסופט

מעבר לאי הכללתו של מנוע החיפוש של מיקרוסופט בין אלה שמגיעים עם התוכנה, הדפדפן גם לא כולל אף אתר של החברה המתחרה בין האתרים המוצעים מראש. הבחירה הזאת בולטת במיוחד כשזוכרים שאקספלורר 8 מציע את כל המתחרים הגדולים כאופציה, בכל קטגוריה. בין אם מדובר בחיפוש או בקיצור דרך למייל.

בנוסף, הדפדפן לא מסוגל להציג וידאו בפורמט WMV. כך, וידאו בוואלה! לא עובד בו. אך בבדיקה שלנו, זה הדבר היחיד באתר שהוא התקשה להציג. שאר התכנים עבדו היטב, ובמהירות רבה.

שורה תחתונה

מבחינות רבות, ספארי הוא הדפדפן המרשים ביותר שראינו עד כה. המהירות שלו מדהימה, והמגע הויזואלי הרגיל של אפל בהחלט עובד כאן.

עם זאת, גם כל הפגמים של אפל כחברה בולטים. הסירוב לאפשר מנועי חיפוש נוספים, העקשנות שלא לאפשר חיפוש משורת הכתובת, והיעדר תמיכה בתוספים - בהם גם אקספלורר תומך כיום וכרום יתמוך בקרוב - מותיר את הדפדפן מאחור.

ספארי 4 בהחלט שווה נסיעת נסיון, אבל לא נראה לנו שנרצה לנהוג בו באופן קבוע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully