וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חתיך, אבל מתעייף מהר

דידי חנוך

25.2.2009 / 13:10

קומפאק מיני-700 הוא נטבוק מצוין כמעט בכל מובן. יש לו רק בעיה משמעותית אחת: הסוללה

Mini-700 הוא הנטבוק הראשון של קומפאק, בעבר חברת מחשבים ענקית וכיום מותג של HP למוצרים יחסית זולים וצרכניים. במידה רבה, מדובר בגרסה זולה יותר של HP Mini 1000 של אותה החברה, שלא משווק בארץ אבל זכה להצלחה רבה בעולם.

המחשב זכה לטבילת אש לא קלה בתערוכת הסלולר בברצלונה, שם התבקש להמיר קובצי וידאו, לתפקד ברצף ארוך של מסיבות עיתונאים, לא להכביד על הגב, ולא לגרום לכותב שורות אלה לשבור את האצבעות. איך הוא עמד במשימות האלה? הבה נראה.

מלאכת מחשבת

העיצוב של המיני-700 הוא נהדר, לא פחות. המחשב יפה, בנוי היטב, וכולל את המקלדת הטובה ביותר בה נתקלנו עד כה בנטבוק. גודלה הוא 92 אחוז מהגודל של מקלדת לפטופ סטנדרטית, והאמת היא שהאחוזים החסרים לא מורגשים. המקשים הגדולים והנוחים אמנם טיפה רגישים מדי, אבל ברגע שמתרגלים אליהם – וזה לא תהליך שלוקח הרבה זמן - אפשר לעבוד בלי בעיה.

הפשרה שמאפשרת למרבית המקשים להיות גדולים ונוחים היא צמצום משמעותי של גודל מקשי הפונקציה. כמו כן, כפתורי Page Up, Page Down, Home ו-End הועברו להיות פונקציה משנית של מקשי החיצים. שוב, זה משהו שדורש הסתגלות, אבל פשרה סבירה בהחלט תמורת השימושיות של המקשים הנפוצים יותר.

צעד נוסף שנועד לחסוך מקום ושדורש מעט התרגלות הוא ההחלטה לשים את מקשי העכבר משמאל ומימין למשטח המגע שמחליף את העכבר, ולא מתחת לו כמקובל. ביום יומיים הראשונים, זה גרם ללא מעט היסוס בעבודה עם המחשב, אבל לאחר מכן המיקום הזה נראה טבעי בהחלט.

בתפר בין המקלדת למסך יושב הרמקול הסביר בהחלט של המחשב. לא הייתי משתמש בו למוזיקה, אבל הוא בהחלט חזק ועובד טוב מאד לשיחות קוליות באמצעות המחשב.

המסך עצמו טוב מאד, אם כי מעט בוהק מדי. באור יום מלא, הוא פחות מאידיאלי אבל גם לא נורא. בתנאים אופטימליים יותר, הוא מצוין. צפיה במדיה באמצעותו היתה מהנה מאד, בין השאר מכיוון שגודלו הוא 10.2 אינץ' ברזולוציה של 1,024 על 576 פיקסלים - יחס של 16:9, כמו רוב המדיה האיכותית שסביר שתצפו בה.

סוללה וקוץ בה

הבעיה המרכזית של המחשב מתחילה ומסתיימת בסוללה. זמן הסוללה הממוצע שלו בבדיקות שלנו היה 2:41 שעות. שימוש משמעותי בוידאו מקצץ את זה בשעה לפחות. באותו יום בעל רצף מסיבות העיתונאים שהוזכר בתחילת הסקירה, שימוש זהיר מאד - שכלל זמן מה בחיבור לחשמל - גרם לכך שהכתבה האחרונה נשלחה כשהמחשב מתריע שהסוללה שלו נגמרת והוא עומד להיכבות.

מה שמחמיר את הבעיה הוא העובדה שהסוללה נטענת לאט יותר מכפי שהיא מתרוקנת. אם המחשב נמצא בשימוש בעודו מחובר לחשמל, זמן הטעינה שלו הוא כשלוש שעות. זה בלתי סביר. וזה אומר שגם אם אתם מוצאים שקע בעיצומו של יום עמוס, הוא יעזור לכם במידה מוגבלת בלבד.

בעיה פוטנציאלית נוספת במחשב היא הכונן הקשיח הקטן מעט שלו. רק 60 גיגה.

שורה תחתונה

המיני-700 עמד בכל המשימות בהן התבקש, אבל התקשה מאד באחת מהן (הסוללה כמובן). בסה"כ מדובר במחשב מצוין למי שיש לו גישה סבירה לשקעים, או שלא צריך להשתמש בו במשך זמן רב במשך היום. הוא נוח מאד לשימוש, ומומלץ מאד למי שעומד בקריטריונים הנ"ל. המחשב בהחלט מספק תמורה טובה מאד למחירו. אבל מי שזקוקים למחשב נייד שיעבוד שעות, מומלץ שיחפשו מוצר אחר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

מספרים

מעבד: Intel Arom N270 במהירות 1.6 גיגהרץ
זיכרון: 1 גיגה
כונן קשיח: 60 גיגה
משקל: 1.02 ק"ג
מסך: 10.2 אינץ',
מערכת הפעלה: חלונות XP
מחיר: 2,349 ש"ח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully