וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל נגד מיקרוסופט

גוגל מבקשת מהנציבות האירופית להצטרף כצד שלישי בחקירה של הנציבות נגד מיקרוסופט בעקבות הכללת הדפדפן IE בתוך חלונות

גוגל, שהחלה בתור חברה עם מנוע חיפוש וכיום מייצרת גם מוצרים נוספים – ביניהם דפדפן האינטרנט Chrome – ביקשה מהנציבות האירופית להצטרף כצד שלישי בחקירה כנגד מיקרוסופט בעניין ההכללה של דפדפן ה-Internet Explorer בתוך מערכת ההפעלה חלונות.

סונדר פיצ'אי, סמנכ"ל ניהול מוצרים בגוגל, כתב בבלוג שלו כי גוגל רוצה להצטרף להליך בין השאר כיוון ששוק הדפדפנים עדיין איננו תחרותי, זאת עקב ההכללה של אקספלורר למערכת ההפעלה הדומיננטית של מיקרוסופט – דבר שנותן לחברה ייתרון לא הוגן. פיצ'אי משווה את זה למצב בשוק הסלולר, בו למיקרוסופט אין דפדפן במערכת ההפעלה הדומיננטית של סמארטפונים, סימביאן, ולכן גם נתח השוק שלה הרבה יותר נמוך. הוא גם מאמין שלגוגל יש מה לתרום בדיונים, זאת בעקבות ההשקה של דפדפן הכרום ב-2008.

לנציבות האירופית יש מאבק ארוך שנים עם מיקרוסופט. ב-2004 הוכרע מאבק משפטי אחד שעסק בהכללת נגן המדיה של מיקרוסופט בתוך מערכת ההפעלה ובאי-חשיפת מידע על ממשקים מסויימים של מוצרים עסקיים, שמנע ממתחרותיה של מיקרוסופט להציע אלטרנטיבות למוצרים האלה. באותה העת, נקנסה החברה ב-497 מיליון אירו. ב-2008, הוסיפה הנציבות עוד 899 מיליון אירו לקנס, זאת כי מיקרוסופט לא קיימה את ההחלטה של הנציבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully