וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשבים ניידים מנוקיה?

רויטרס

26.2.2009 / 14:11

מנכ"ל החברה: מה שאנחנו מכירים כיום כסלולרי ומה שאנחנו מכירים כמחשב אישי נמצאים על מסלול השתלבות

נוקיה, יצרנית הטלפונים הסלולריים הגדולה בעולם, שוקלת להיכנס לעולם המחשבים הניידים, כך אמר ביום רביעי מנכ"ל החברה, אולי-פקה קאלאסבו בראיון לרשת הטלוויזיה הפינית YLE. "אנחנו בוחנים באופן מאוד אקטיבי את ההזדמנות הזו", אמר קאלאסבו כאשר נשאל האם נוקיה מתכוונת להתחיל לייצר מחשבים ניידים.

מאז שלהי השנה שעברה רוחשת תעשיית המחשבים שמועות אודות תוכניות אפשריות של נוקיה להיכנס לתחום, אולם דבריו של קאלאסבו היו ההתייחסות הראשונה של גורם רשמי בחברה לתוכניות שכאלה. "לא צריך להסתכל אפילו חמש שנים אל העתיד על מנת להבין שמה שאנחנו מכירים כיום כטלפון סלולרי ומה שאנחנו מכירים כמחשב אישי נמצאים על מסלול השתלבות", הסביר קאלאסבו. "כיום ישנם מאות מיליוני אנשים שנתקלים לראשונה בחוויית האינטרנט על טלפון סלולרי. זהו סימן מעודד", אמר.

דבריו של קאלאסבו מגיעים שבוע בלבד לאחר שיצרנית המחשבים השלישית בגודלה בעולם, אייסר, עשתה צעדים ראשונים אל תוך עולם הטלפונים הסלולריים עם שמונה דגמים חדשים, ובכך הצטרפה למובילת השוק HP ולחברה הרביעית בגודלה, לנובו, בשוק צומח וחשוב זה.

בעוד ששולי רווח גבוהים יחסית בתעשיית הטלפונים החכמים מושכים את יצרניות המחשבים האישיים, הסיבה בגינה רוצה נוקיה להיכנס לשוק המחשבים האישיים, שם שולי הרווח נמוכים בהרבה, אינה ברורה. "ייתכן שנוקיה מתוחה לקראת כניסה לתחום שכבר מאוכלס בצפיפות על ידי חברות רבות וגדולות, אולם היא תהיה בעמדה מצוינת לנצל את יכולות הייצור העצומות שלה, ואת שרשרת האספקה וההפצה", אומר בן ווד, מנהל מחקר בחברת CCS Insight. "כל המפעילים הסלולריים הגדולים מוסיפים מחשבים ניידים ומיני-ניידים לפורטפוליו המכשירים שלהם, לצד הטלפונים הסלולריים. לאור זאת, אין זה מפתיע שנוקיה שוקלת כניסה לתחום", הוא מוסיף.

תעשיית המחשבים האישיים העולמית הפגינה עוצמה במשך מרבית השנה שעברה, כאשר סקטורים אחרים בעולם הטכנולוגיה החלו להראות סימני חולשה, אולם לבסוף גם היא לא הצליחה לחמוק מידי ההאטה הכלכלית שפגעה בביקוש למוצריה, הן מצד לקוחות פרטיים והן מצד חברות וארגונים.

  • עוד באותו נושא:
  • נוקיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully