וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעיות אבטחה בפייסבוק

דידי חנוך

2.3.2009 / 15:43

חמישה יישומים מסוכנים שונים תקפו את משתמשי הרשת החברתית הפופולרית בשבוע האחרון. כך תגנו על עצמכם

פייסבוק, הרשת החברתית הפופולרית בעולם, נמצאת בימים אלה תחת מתקפה מסיבית של תוכנות מסוכנות המנסות לגנוב את פרטי המשתמשים. אתר BBC מדווח כי לדברי מומחים תקפו את הרשת לא פחות מחמישה יישומים מסוכנים שונים בשבוע האחרון.

שני היישומים הבולטים ביותר הם Error Check System ו-"F A C E B O O K -- Closing Down!". שני היישומים הופיעו כהודעות מערכת, כאשר השני אף שלח את עצמו לכל חבריהם של מי שהתקין אותו והודיע להם כי אותו חבר דיווח שהפרו את תנאי המשתמש של פייסבוק ועליהם להתקין אותו על מנת לפתור את הבעיה.

פייסבוק איתרו וסגרו את שני היישומים תוך מספר שעות, אך ניתן לצפות כי וריאנטים נוספים יצוצו בתקופה הקרובה. הפופולריות הרבה של פייסבוק, והעובדה כי משתמשים רבים התקינו את היישומים המסוכנים לפני שחוסלו, מסמנת את פייסבוק כמטרה שמנה עבור גורמים מסוכנים ברשת.

Error Check System השתמשה בשיטה מתוחכמת במיוחד ללכוד משתמשים. במשך זמן מה, התוצאה הראשונה בגוגל לשם התוכנה היתה אתר שהתקין את הרוגלה במחשבי משתמשים שגלשו אליו, כך שמי שהשתמש במנוע חיפוש על מנת לגלות האם מדובר בתוכנה לגיטימית נפל ישירות למלכודת.

כך תגנו על עצמכם

כרגיל כשמדובר בתוכנות מסוכנות, ההגיון הבריא הוא ההגנה הטובה ביותר. בראש ובראשונה, אל תתקינו יישומים אם אתם לא בטוחים במאה אחוז מה הם ומה מקורם. אם אתם מקבלים דיווח שחבר לא הצליח לגשת לחשבון שלכם, אל תתקינו יישום כדי לבדוק את זה, פנו לאותו חבר.

עד כה, פייסבוק מעולם לא ביצעה עבודת תחזוקה בחשבונות של משתמשים שדרשה התקנת אפליקציה. לפייסבוק יש כבר גישה לחשבונות שלכם - לטוב ולרע - והיא לא צריכה שתתקינו יישום על מנת לקבל גישה או לבדוק דבר מה.

יישומים הם מנוע הצמיחה הגדול ביותר של פייסבוק, והם מעשירים את הרשת והופכים אותה ליותר מרשת חברתית. הם הופכים אותה לפלטפורמה רבת עצמה לביצוע אינספור פעולות ברשת. אבל משמעות הדבר היא שיש להתחייס להתקנת יישום בפייסבוק כפי שאתם מתייחסים להתקנת יישום במחשב שלכם: שימו לב מה אתם עושים. אל תקליקו לפני שאתם קוראים.

ואם אתם בודקים ברשת בנוגע להתראה שנראית לכם חשודה, לכו לאתרים מיינסטרימיים. אתרי חברות אבטחה כמו F-secure.com ו-sophos.com מדווחים על תקלות בפייסבוק, וכמותם גם הבלוג הלא רשמי AllFacebook חפשו שם לפני שאתם נכנסים לאתרים לא מוכרים

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully