וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחמד בגן הסגור?

בכירי התעשייה ניסו לשכנע בכנס האינטרנט שהגן הסגור הסלולרי הוא דווקא מקום נחמד מאד כיום

האינטרנט הסלולרי הוא כבר לא אותו הגן הסגור והדל שהכרנו מתחילת העשור. זהו, בערך, המסר של פאנל ה-Mobile Internet בכנס של איגוד האינטרנט הישראלי. הפאנל, שנערך בהשתתפות אנשים מהתעשייה, לא היה חף מאינטרסנטיות והעברת מסרים שיווקיים, אבל בין לבין ניתן היה למצוא רעיונות מעניינים שהועלו בו.

כיום, כשמדברים על אינטרנט נייד, רוב האנשים עדיין חושבים על Wifi - אותו התקן הלא מאוד חדש שמאפשר לנו להתחבר לרשת האינטרנט בבית, בבתי קפה ואפילו במטוסים, כשבמקומות רבים מדובר בחיבור חינמי אותו מציע המקום כדי שתיהנו בו יותר. אך כאן מדברים על העתיד, והעתיד הזה קשור הרבה פחות לנתבים קטנים שאנחנו שמים בבית, והרבה יותר לפריסה רחבה של אינטרנט על ידי ספקיות ייעודיות. בעתיד יהיה זה ה-WiMax וה-LTE - שני סטנדרטים שנמצאים כיום בשלבי הכנה, אך היום מדובר באינטרנט סלולרי, כשהמשמעות היא גישה סלולרית לאינטרנט ה"רגיל". או, כפי שאמר מומו לירן – מנכ"ל אריקסון ישראל, "מה ש-GSM עשה לשיחות הקוליות, הדור השלישי עושה לדאטה". המשמעות של האמירה הזו מגולמת בסיסמה שיווקית נוספת אותה הזכיר לירן: "אם יש לך מחשב נייד, למה שיהיה לך אינטרנט נייח"? והאינטרנט הזה מגיע כיום בקלות רבה, ובמחיר לא מאוד גבוה, לכל מי שמבקש מחברת הסלולר לספק לו אותו.

אך לא לכל אחד יש מחשב נייד זמין. לא מעט אנשים מוותרים על לפטופ לטובת טלפון סלולרי, שאמנם קטן יותר אך לאו דווקא נחות. אבי שכטר, מנכ"ל חברת פרינג שמייצרת תוכנת תקשורת למכשירי סלולר, הציג בפאנל את היכולות של התוכנה, הפופולרית מאוד. פרינג הוא כבר לא רק תוכנת מסנג'ר, אלא מנוע ששואב תוכן חברתי מהאינטרנט, עם יכולות להזרים אליכם מוזיקה מ-Last.FM ולעדכן אתכם במה שחבריכם כותבים בטוויטר. בכך, נפתח באמצעות תוכנה עולם שלם של יישומים לאנשים שמתקשים בגלישה לעמודי השירותים עצמם.

ובכל זאת, כפי שאמר ליעם גלין מ-Flash Networks, חווית האינטרנט הסלולרי היא עדיין לא כמו מה שיש לנו במחשב, וספקי השירותים צריכים להתייחס לכך. לדברי גיא באומן, סמנכ"ל תוכן ומוצרים בפלאפון, אחד הדברים החשובים בשירותים ניידים היא להפוך את החוויה לכמה שיותר מותאמת ובעלת ערך עבור הלקוח, זאת באמצעות הזזת כל החסמים בדרכו של הלקוח.

לחץ

אם שמתם לב, כל הדיבורים התרכזו בהפיכת החוויה שלכם לנוחה יותר וטובה יותר, לא משנה איפה אתם נמצאים ובאיזו פלטפורמה אתם משתמשים. יש לכך סיבה – החברות שמרוויחות כסף משירותים סלולריים נמצאות בלחץ . העולם שמשתנה סביבן משנה לא רק את חוקי המשחק, אלא גם את הייעוד שלהן עצמן. אמצעי תקשורת מודרניים כמעט ולא מתים (למעט הטלגרף) – אבל ככל שהעולם משתנה, הן נאלצות לשנות את הייעוד שלהן.

הייעוד החדש, העדיין-עתידי אך מאוד קרוב, של רשתות הסלולר הוא לא לספק לכם אפשרות לדבר עם אחרים – את זה עושה האינטרנט. רשתות הסלולר רוצות להרוויח את הכסף מחיבורכם אל האינטרנט הזה, וממכירת שירותים נלווים, כמו ה-GPS של פלאפון עליו דיבר לא מעט גיא באומן או הפרינג של אבי שכטר. ואתם? אתם עדיין תשלמו לא מעט כסף על האינטרנט שלכם, אבל החוויה תהיה טובה יותר ומעניינת יותר. הנה, ממש בקרוב זה קורה, רק שהמשבר יעבור כבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully