וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העתיד מעונן

רומי מיקולינסקי

3.3.2009 / 15:04

ענן המשבר הכלכלי העיב על יומו הראשון של כנס איגוד האינטרנט, אבל מאחורי כל ענן יש טכנולוגיות חדשות ומעניינות

"הגיע הזמן שיהיה אינטרנט בכנס של איגוד האינטרנט הישראלי" אמר פרופ' שיזף רפאלי בפאנל המסכם של היום הראשון של הכינוס ה- 13 של האיגוד. ואכן כך היה. איזור מיוחד בטוויטר, אתר המיקרו-בלוגינג הפופולרי, הוקצה לדיון ולתגובה על המתרחש על הבמות בכנס. תוך כדי הדיונים שהתנהלו בחדרים השונים גולשים רבים בחרו להציץ, לצייץ (בטוויטר), להסתחבק, לשלוח ד"שים וליצור את מאחורי הקלעים של הכנס בזמן אמת. אפשר היה לראות מי אומר מה על מי, על איזה דיון (ולתהות אם למישהו יש אג'נדה נסתרת...). כך שגם אם לא תמיד היה מעניין – ניתן היה לנער קצת את העניינים על ידי הצצה למוקד השיחה, או באמצעות שליחת בעיטה וירטואלית בדוברים.

יבש כאן

החיבור לטוויטר העיר שדים מרבצם וגם נתן פתחון פה לגולשים. במהלך פאנל שהוקדש למרכזי המחקר האוניברסיטאיים (שגם אותו ניהל רפאלי, הרוח הבועטת והחיה של האיגוד) הגולשים המטווטרים התבאסו מיבשושיות הדיון. במקום להראות מחקרים, המרצים הרבו לקטר על המחסור בתקציבים ועל שיקולים פוליטיים כאלה ואחרים. חלק מהדוברים אף בחרו לפנות לקהל בבקשות עזרה למציאת מימון. מצד שני – שמונה דקות לדובר, ועוד לדובר אקדמאי, הן זמן קצר מאוד.

רוב הדוברים לא הצליחו להעביר את תחושת החדשנות שמאפיינת בהכרח מחקרי רשת והתנהגות און ליין, את המעוף, הדמיון או התעוזה שמחקרים חדשניים חייבים להציג. תתפלאו לשמוע שאולי לרוב הקהל היה קצת משעמם – אבל בתום הדיון כן ניגשו נציגים של חברות אינטרנט גדולות והציעו שיתופי פעולה (אני עדה!). וכן, גם הקהל הציע את עצמו. "לפחות תנו לי להנחות איזה צ'אט באינטרנט (או לקרוא מכון על שמי)" כתבהshirley_kenny בטוויטר.

עכשיו מעונן

דרישת שלום מהעתיד קיבלנו בפאנל אותו הנחה פרופ' יוסי מטיאס מגוגל, בהשתתפות נציגי שלוש חברות ענק נוספות – אמזון, HP, מייקרוסופט. הנושא: שירותים מקוונים שבאים להחליף את כל התוכנות אותן אנחנו מתקינים על המחשב וגם את הכונן הקשיח שלנו - "קלאוד קומפיוטינג". הבשורה היא בענן, אנשים. נראה שהבאז הוא לא לחינם ושהפעם לא מדובר בעוד מילה טרנדית ריקה. זו החזית בה מסתמנת פריצת הדרך קונספטואלית, טכנולוגית ואולי גם כלכלית (למי שידע לפצח את השוק המתהווה). אמרו שלום לענן ולהתראות שרת. כמו שהדגיש מטיאס, החברות הגדולות מתחילות להבין שטכנולוגיות ענן מייצרות כלים חדשים והזדמנויות חדשות, ושלמרות בעיות אבטחה וקושי פסיכולוגי לסמוך על אחסון וירטואלי של תכנים, מאגרי מידע ואפליקציות – העתיד של הרשת נמצא שם.

במיוחד שמחתי לשמוע שכל הדוברים הדגישו שהענן מאפשר לשחקנים חדשים וקטנים להכנס לזירה. אין צורך בשרתים יקרים, אין צורך בהוצאות אדירות על תחזוק. בשורת הענן לא נעצרת בתחילתו של עידן חדש בו הכל זמין כל הזמן. מדובר בעולם של שיתופי פעולה, של ממשקים שיתופיים, של תקשורת קלה וחופשית יותר. גם בפאנל המסכם דיברו בשבחה של טכנולוגית ה"קלאוד קומפיוטינג" ולא התביישו לזרוק מילים גדולות לאויר – פה "הדבר האמיתי", הנושא מתגלה כ"מנוע חשוב ביותר לצמיחה והשקעה". הענן מביא איתו גל של מילים מעודדות בימי מיתון אפורים ומדכאים אלו, שזה כבר דבר טוב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

במקרה של אזעקה עולה ויורדת

"העתיד כבר תיכף כאן" אמרו לנו בפאנלים שעוסקים בחדשנות, ולראייה היום השני של הכנס מתמקד בסדנאות ברשת הסמנטית, מציאות וירטואלית ובתשתיות המתאימות ל- 2010 שעוד רגע כאן. אמנם הפאנל על מרכזי המחקר האקדמאיים לא הצטיין בחדשנות ועתידנות (וחבל) אבל הפאנל "טכנולוגיות עתידיות בישראל – חשיבה לעתיד" הציג גישה מרעננת מבחינת שילוב "תוכן" (וגם) "גולשים".

הכל התחיל ב"קול קורא" שפרסם הארגון בו גולשים ויזמים הוזמנו להציג את פועלם ולהציג את עמדתם לגבי נושאים טכנולוגיים עתידיים שיגבירו ויעמיקו את השימוש באינטרנט בישראל. המציגים בעצם הציעו את עצמם כמועמדים למימון על ידי ארגון האינטרנט. שישה דוברים משישה גופים זכו לשמונה דקות כל אחד להצגת הפרוייקטים שלהם. שמענו על חכמת ה- crowd sourcing של בוטבי ששואלים "למה להסתפק במוחות וביכולות של אנשים מוכרים" כשניתן לעשות מחקר ברשת וליהנות מהכישרון של רבים אחרים שאתם לא מכירים באמצעות "רפובליקת הקריאייטיב" נטולת הגבולות.

הפרזנטציה נקטעה באיבה על ידי המנחה הקשוח ד"ר ישע סיון שתוגבר גם באזעקה (שהתגלתה כאזעקת שווא) שהגיעה משום מקום והבהילה את הדובר ואת היושבים. מיד אח"כ שמענו על מחקר שערך ד"ר ניקולס ג'ון מהמרכז בינתחומי לניתוח ותחזית טכנולוגית (אוני' ת"א) על תולדות ספקי האינטרנט בישראל, מגמות עתידיות, תשתיות סיבים מתקדמות לבתים בישראל רשת סמנטית ועל סלולריים חכמים חכמים ואפליקציות סרבניות פלאפונים. החדשנות לא באה לידי ביטוי במצגות שהיו די שמרניות באופיין ובטח שלא בהצבעה סטייל תכניות המציאות הטלויזיוניות בהן הנוכחים התבקשו לבחור את הפרוייקט אותו יממן האיגוד. שוין, לא שום דבר שלא ראינו. לפחות היו יוצרים ממשק הצבעה אלקטרוני, סה"כ אנחנו בכנס האינטרנט הישראלי. מצד שני – פרוייקט הסיבים האופטיים שהציעה גלית ולנר וזכה לקולות הבוחרים – תרם ליצירת אג'נדה (וגם זכה למימון האיגוד). כך המשתתפים בעצם זכו לקבוע את סדר היום ואת הנושאים שיקדם איגוד האינטרנט הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully