וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלונות 7 נותנת לבחור

דידי חנוך

7.3.2009 / 4:32

משתמשי מערכת ההפעלה הבאה של מיקרוסופט יוכלו להסיר את התוכנות המובנות. כולל אינטרנט אקספלורר ומדיה פלייר

חלונות 7, מערכת ההפעלה הבאה של מיקרוסופט, תיתן למשתמשים יכולת בחירה שמאד לא אפיינית למוצרי חברת התוכנה הגדולה בעולם. לראשונה, יוכלו משתמשים להסיר בקלות את התוכנות המרכזיות המצורפות למערכת ההפעלה. כולל אינטרנט אקספלורר ומדיה פלייר, שתי תוכנות שהכללתן במערכת ההפעלה גרמה לחברה לספוג לא מעט ביקורת.

מכיוון שאקספלורר היא חלק מובנה ומרכזי בכל הנוגע לגישתה של מערכת ההפעלה לאינטרנט, ההסרה לא תהיה מלאה. הגדרות האינטרנט ורכיבים דומים עדיין יישארו במערכת. אבל את קובץ ההפעלה של התוכנה עצמה ניתן יהיה להסיר במסגרת תפריט "כיבוי והפעלה תכונות חלונות", שיהיה חלק מהגרסה הבאה - קדם שחרור רשמי - של מערכת ההפעלה.

בשבוע שעבר, דיווח על השינוי אחד מהבודקים הפנימיים של החברה, אבל כעת יש למהלך אישור, בהודעה בבלוג הרשמי של מפתחי מערכת ההפעלה. בהודעה בבלוג הרשמי, מוגדר המהלך כחלק מ"תמת הבחירה ושליטה", שמיושמת לדברי מיקרוסופט בכל מערכת ההפעלה.

כפי שמצוין בבלוג, תמיד ניתן היה להסיר תכונות מסוימות של מערכת ההפעלה. אבל יישומים מרכזיים כמו אינטרנט אקספלורר ומדיה פלייר היו קבועים. ההחלטה לאפשר את הסרתם ודאי הגיעה בתגובה ללחץ של האיחוד האירופאי, עליו דיווחנו בעבר (ראו קישור).

תוכנות אחרות שניתן יהיה להסיר הן: מדיה סנטר, תוכנת הצריבה המובנית, החיפוש המובנה, הגאדג'טים, תוכנת הסריקה. בכל המקרים, מדובר בתוכנות להן יש חלופות שונות בשוק. ניתן לנחש שבחלק מהמקרים יבחרו יצרני מחשבים לשווק את המוצרים שלהם עם תוכנות חלופיות, במסגרת הסכמים מסחריים אלו ואחרים, כאשר התוכנות של מיקרוסופט לא פעילות כברירת מחדל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully