וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצירת ביניים

רגע לפני שה-Pre של פאלם מגיע, משיקים ברשת פלאפון את ה-Treo Pro - מכשיר טוב עם מערכת הפעלה בינונית

מערכת וואלה!

צילום: איתי לנדאו
עריכה: בת גולן
קריינות: דידי חנוך

מדי עשור, מגיעות ללקסיקון שלנו כמה מילים חדשות שמקורן בשמם של מותגים. הטלפון הסלולרי, למשל, הפך בישראל לפלאפון, ובאנגלית הפועל to google (לגגל) מסמל חיפוש ברשת. אחת המילים האלה היא פאלם. חברת Palm הייתה זו שהביאה את מחשב כף יד להמונים, ואפילו שהיום רוב המכשירים מהקטגוריה הזו אינם בכלל מיוצרים על ידי החברה, עדיין נכנסים לחנויות המחשבים אנשים שמבקשים לקנות "פאלם".

אבל הקשר שבין היכרות עם המותג לבין איכותו הוא לא תמיד ישיר. בשנים האחרונות, ירדה Palm מגדולתה – מחשבי כף היד שלה כבר מזמן אינם להיט גדול, והטלפונים הסלולריים מסדרת Treo הפכו ממכשירים עסקיים נחשקים לעדות של כישלונות עיצוביים וטכנולוגיים. בקיץ הקרוב יגיע לחנויות ברחבי העולם המכשיר שאמור לעזור לה להתאושש, Pre שמו, ובינתיים אנחנו מקבלים את ה-Treo Pro – מכשיר שאילולי היה יוצא לשוק, היה בוודאי נחשב לחוליה החסרה שבין ה-Treo של פעם לבין החדשנות של Pre.

עגול זה המרובע החדש

כבר במבט ראשון אפשר לראות ש-Treo Pro ממשיך את הקו של ה-Treo 800w ובמידה רבה גם של ה-Centro , שהושקו בשנתיים האחרונות וכללו הנדסת אנוש הרבה יותר טובה מקודמיהם. העיצוב המעוגל שלו הרבה יותר יפה מהסלולריים הישנים של פאלם, ומדובר כנראה בסלולרי היפה ביותר שהיה לחברה מאז ומעולם. הוא שחור, לא צעקני, ונקודות הצבע בעיצוב שלו – מסגרת ירוקה ואדומה לכפתורי התחלה וסיום של שיחה, כמו גם מסגרת כסופה לכפתור המרכזי - משתלבות היטב.

המקלדת המלאה של המכשיר, שרוב מקשיה הינם בצבע שחור ומקשי המספרים הם לבנים, מורכבת מכפתורי פלסטיק קשיח נוחים דיה עבור אנשים עם אצבעות גדולות, וקלים ללחיצה. כפתורי התפריט שנמצאים מעל למקלדת, שמטרתם לעזור לכם להימנע משימוש במסך מגע כשאתם לא רוצים להוציא את העט, הרבה פחות נוחים ללחיצה. כמו כן, יש למכשיר ארבעה מקשי צד. אחד מהם הוא מקש ייעודי לתפריט רשתות Wifi, השני ייעודי למצלמה ושני האחרים שולטים בעוצמת הצליל.

מסך המגע של המכשיר מגיב היטב ללחיצות של העט, והרבה פחות טוב לניסיונות ללחוץ עליו עם האצבע. לזכותו יצויין שהוא גדול מספיק כדי להיות נוח, וטוב מספיק כדי שתוכלו לעבוד איתו בלי יותר מדי בעיה גם במקום בהיר.

חלון סדוק

הבעיה העיקרית של ה-Treo Pro היא, ובכן, משמעותית מאוד. שמה הוא Windows Mobile 6.1 – מערכת ההפעלה מבית מיקרוסופט. אין מה לעשות, מדובר באחת ממערכות ההפעלה הבעייתיות ביותר של שוק הסלולר, מוצר איטי ומסורבל שהעבודה איתו לא נוחה בעליל.

אחת התלונות הגדולות שנשמעות על מערכת ההפעלה הזו, כמו גם על קודמותיה, היא מהירות התגובה הנמוכה. זו בערך-נפתרה ב-Treo Pro – המכשיר עובד יחסית מהר, אבל רק אם משווים אותו למכשירי "חלונות מובייל" אחרים ולא, חס וחלילה, לסימביאן או אייפון.

רבות מיצרניות הסלולר ניסו להתגבר על הבעיה ששמה WinMo 6 באמצעות פיתוח ממשק משתמש שעובד מעל למערכת, ומחליף את רוב התפריטים שלה. במכשירים כמו HTC Touch Diamond, למשל, המערכת הוחבאה היטב. כאן, ב-Pro, לא היה ניסיון שכזה, וזה ניכר בחווית המשתמש. אם אתם משתמשי Windows Mobile ותיקים, רוב הסיכויים שתראו במכשיר הזה שדרוג מהירות מרשים, אבל אם הכוונה שלכם היא להגר לטראו ממערכת הפעלה אחרת, תתקשו להסתגל לכך שצריך לחכות מספר שניות מרגע לחיצה על צלמית ועד להפעלת הפונקציה אליה הצלמית הזו מתייחסת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

לא רק ביזנס

ל-Treo Pro, למרות שהוא מכוון לשוק העסקי, יש גם לא מעט תכונות צרכניות מובהקות. כך, למשל, יש כאן שקע אוזניות סטנדרטי, למקרה שתרצו לשמוע מוזיקה או לראות וידאו דרך נגן המדיה המצורף של מיקרוסופט. כמו כן, יש כאן גם מצלמת 2 מגהפיקסל שעובדת, ובכן, כמו מצלמת סלולר פשוטה, כך שאל תצפו להדפיס תמונות שאתם מצלמים באמצעותה – אלה טובות בעיקר אם אתם רוצים להראות משהו לאנשים ולא דואגים לאיכות.

ניתן למצוא בכשיר גם מקלט GPS שעובד טוב, אך לא מתמודד היטב עם איבוד קליטה, ורמקול לא מאוד חזק שלא יכול לשמש אתכם לשמיעת מוזיקה אבל כן עובד סביר בהעברת קול. כמו כן, התקן הבלוטות' של המכשיר תומך בטכנולוגיית A2DP, שמאפשרת הזרמת צליל סטריאופוני בחיבור אלחוטי.

סיכום

אין לי יותר מדי מילים רעות להגיד על Treo Pro, חיבתי הלא צפויה אליו הפתיעה גם אותי. מדובר במכשיר נחמד עם מקלדת מלאה וסט תכונות סביר גם עבור המשתמש הפשוט וגם עבור המשתמש העסקי. מעל לכל, מעיבה עליו השקתו ההולכת וקרבה של ה-Pre, המכשיר של פאלם שמבטיח לשנות את התמונה בשוק הסלולר ולהשאיר את כל מתחריו מאחור. והוא מגיע עוד מעט, בקיץ הקרוב.

אם אתם לא רגילים ל-Windows Mobile, הסיכויים הם שתהיה לכם בעיה עם ה-Treo Pro עד שתתרגלו למהירות, ובינינו, אף אחד לא רוצה להתרגל לאי-נוחות. אם אתם כן משתמשי חלונות מובייל, וחייבים להשתמש במערכת ההפעלה הזו בגלל צרכים עסקיים או פרטיים, זו אחת האפשרויות הטובות ביותר שקיימות עבורכם בשוק היום.

ואמנם האפשרות הזו לא זולה. טלפונים מסדרת Treo תמיד תומחרו כמכשירי פרימיום, וה-Pro הוא לא יוצא דופן. הוא מושק ברשת פלאפון, כשמחירו הוא 109.90 ש"ח לחודש במשך 36 חודשים. למדברים בסכום שעולה על 150 ש"ח בחודש, יוצע החזר של 50 ש"ח

  • עוד באותו נושא:
  • פאלם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully