וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האינטרנט חברתית מתמיד

מעיין כהן

10.3.2009 / 15:57

על פי נתוני חברת נילסן, שימוש באתרים חברתיים פופולרי יותר משימוש במייל. רשתות חברתיות ובלוגים תופסים 10 אחוז מזמן הגלישה

רשתות חברתיות ואתרי בלוגים תפסו כ-10% מכלל זמן הגלישה באינטרנט ב-2008. כך עולה מדו"ח שפירסמה חברת המחקר נילסן שהגדירה את הרשתות החברתיות כתופעה העולמית של 2008.

מהדו"ח עולה, כי שני שלישים מגולשי האינטרנט בעולם ביקרו ברשת חברתית או אתר בלוגים ובילוי באתרים אלה דחק את המייל ה"רגיל" והשתלט על המקום הרביעי בפופולריות הפעולות שמבוצעות באינטרנט, אחרי חיפוש, פורטלים ותוכנות. הצמיחה הגדולה ביותר -51% - בחשיפה לאתרים אלה בדצמבר 2008 לעומת דצמבר 2007 היתה בגרמניה, וצמיחה מואצת התרחשה גם בבריטניה, ספרד, איטליה ושווייץ.

עוד עולה מהדו"ח, כי משך הזמן הכללי שבילו באינטרנט בכלל גדל ב-18% בדצמבר 2008 לעומת 2007. השימוש באתרים חברתיים גדל ב-63% ל-45 מיליארד דקות (בחודש). בפייסבוק באופן ספציפי, משך הזמן שגולשים מבלים באתר קפץ בשיעור של 566% - מ-3.1 מיליארד דקות בדצמבר 2007 ל-20.5 מיליארד דקות בדצמבר 2008, וממוצע הגלישה למשתמש עומד על שלוש שעות ועשר דקות.

הדו"ח מדגיש כי הפופולריות הגואה של אתרים אלה, והזמן ההולך וגדל שהגולשים מקדישים להם, משנה את האופן בו אנשים מבלים את זמנם באינטרנט, ויש לה השלכות גם על ההתנהגות, אופן השיתוף והתקשורת של אנשים בחיי היום יום. הדו"ח מציין כי תעשיות הפרסום והמדיה העולמיות צריכות להתמודד עם אתגרים, הזדמנויות וסיכונים שהמדיום החדש מייצר.

מצד אחד, עבור יצרני התוכן המסורתיים, אתרים חברתיים אלה מתחרים על תשומת ליבו של הגולש, ומצד שני בה בעת הם מציעים להם אמצעים חדשים לתקשר עם הקהל שלהם. מבחינת המפרסמים, מנתחת נילסן ואומרת כי התעשייה נמצאת במילכוד 22: חלק מהגדילה המואצת של פייסבוק מיוחס לממשק הנקי ומועט הפרסומות שלו, ובעקבות כך האתר לא נהנה מצמיחה תואמת בהכנסות. מצד שני, הרשת החברתית מייספייס מצליחה למשוך יותר את המפרסמים, אך התנועה אליה הולכת ומדלדלת. נילסן צופה כי התעשייה תעקוב מקרוב אחר שני המודלים של אתרי ענק אלה, במטרה לראות איזה מודל יתגלה כמוצלח יותר מבחינת הכנסות ב-2009.

עוד אומרת נילסן, כי למעורבות של הגולשים ברשתות החברתיות יש פוטנציאל לשנות את פילוח הלקוחות לא רק במדיה הדיגיטלית, אלא גם בסוגי המדיה המסורתיים. עם זאת, האתרים עצמם והמשווקים עדיין לא מצאו את נוסחת הקסם שתתרגם את הפופולריות ואת המעורבות הגבוהה לכסף.

למחקר המלא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully