וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל שוב מצנזרת

דידי חנוך

11.3.2009 / 10:30

יצרנית האייפון דחתה יישום מחנות היישומים בגלל מילה גסה ב"מילים החמות" של השירות. לאחר ביקורת ציבורית, אישרה החברה את היישום

פרסום מקורי: 02:01

חברת אפל פסלה לאחרונה עדכון לתוכנת לאייפון על בסיס הסעיף בתנאי המשתמש שפוסל מכיוון שתוכנו של היישום עשוי להיראות פוגעני בעיני משתמשי אפל. זהו טיעון בו השתמשה בעבר, אבל כעת נראה שהחברה הלכה צעד רחוק מדי.

היישום שנחסם הוא עדכון ל-Tweetie, תוכנה שמאפשרת למשתמשי אייפון ואייפוד טאץ' להשתמש ברשת החברתית המצליחה טוויטר. היישום מאפשר לצפות ב-Twitter Trends, המילים החמות ביותר ברשת בכל רגע נתון, המחושבות על ידי טוויטר. בעת הגשת התוכנה לאישור, אחת המילים החמות היתה מילה גסה.

חשוב להבהיר: המילה הגסה אינה חלק מהיישום. היא קיימת ברשת. היישום רק הציג אותה. אפל חסמה עדכון לתוכנת טוויטר כי אנשים מקללים באינטרנט.

לאחר שספגה גל של ביקורת ממספר גופי תקשורת, ולאחר שהחברה המפתחת שלחה לה צילומי מסך של עמוד המילים החמות ממספר יישומים מתחרים, אישרה אפל את העדכון ליישום.

פרשנות: נסחפו

אפל פסלה יישומים רבים לאייפון מאז השקת חנות היישומים בשנה שעברה. יישומים נפסלו מסיבות שונות, חלקן לגיטימיות - יש יישומים שיכולים לפגוע ביציבות המערכת - רובן לא. יישומים נפסלו מכיוון שהציעו יכולת מקבילה למשהו שאפל כבר מציעה. יישומים נפסלו מכיוון שהציעו יכולת מקבילה למשהו שאפל תכננה להציע בעתיד. יישומים נפסלו כי הם מאפשרים דברים שאפל לא רוצה לאפשר, כגון שימוש במכשיר כמודם סלולרי.

ויישומים נפסלו כי נחשבו לגסים. בין הדברים שנפסלו, ניתן למצוא יישום של סאות' פארק - סדרה שנמכרת ב-iTunes של אפל - וספר שהכיל מילים גסות.

אפל היא חברה שנבנתה על קונטרול פריקיות. זאת הגישה שמאפשרת לה ליצור מכשירים ויישומים טובים כל כך. אבל זאת גם אחת הסיבות שהיא מעולם לא זכתה לנתח שוק דומיננטי בתחום מורכב יותר מנגני מוזיקה.

הגישה הזאת תמוהה במיוחד בשלב בו כל המתחרות משיקות, השיקו או ישיקו חנויות יישומים משלהן. חנויות יישומים שכולן פתוחות יותר מזו של אפל, ומאפשרות למפתחים חופש רב יותר. האייפון בנה את גל המומנטום השני שלו על גב היישומים, וככל שיהיו למפתחים חלופות, המדיניות של אפל עשויה להתנקם בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully