וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילו פרסומות תרצו לראות היום?

גוגל משיקה היום מנוע חדש לפילוח פרסומות על פי הרגלי גלישה; תאפשר לגולשים להשפיע על הקטגוריות בהן ייכללו

גוגל השיקה היום גרסת ניסיון לשירות פילוח פרסומות חדש, שיאפשר הן למפרסמים והן לגולשים לקבוע אילו פרסומות אלה יראו באתרים שמשתמשים במערכת הפרסום של החברה. השירות, Interest-Based Advertising שמו, פתוח כיום למפרסמים נבחרים, אך בעתיד יורחב לקבוצות מפרסמים נוספות.

הדרך הראשונה בה גוגל משתמשת כדי לאסוף מידע לפילוח עבור התוכנית החדשה הן קבצי Cookie שמועברים למחשב המשתמש כשזה נכנס לאתר בו גוגל מפרסמת. הדרך השנייה היא דף העדפות אליו יכול הגולש לגשת ולשנות את קטגוריות הפרסום אליהן הוא משוייך. כמו כן, תוכל גוגל לפלח את הפרסומות על פי אינטראקציה קודמת של הגולש עם המפרסם. מנוע הפילוח החדש לא ישולב בתוך פרסום מבוסס חיפוש, כך שהמידע שיהיה בו לא יכלול את החיפושים הספציפיים של המשתמשים.

ההתקדמות הטכנולוגית שחלה באינטרנט בשנים האחרונות הפכה את הפרסומות המפולחות לאטרקטיביות עבור מפרסמים רבים. המידע שנצבר עלינו באתרים כמו גוגל, זאת בלי שיצביע על זהותנו הלא-מקוונת, מאפשר כיום להתאים לנו פרסומות שתהיינה רלוונטיות עבורנו, זאת בניגוד לאמצעי פרסום כמו שילוט חוצות ופרסומות טלוויזיה, שמשודרות לכולם.

החשש שעולה בכל פעם שמדברים על הנושא הוא מפני אגירת מידע אישי על ידי המפרסמים, והאפשרות כי אלה תשתמשנה בו לרעה – באם זו הצקה ללקוחות פוטנציאליים או מכירת המידע עלינו לחברות אליהן אנחנו לא רוצים שהמידע יגיע. בחודש שעבר התערבה מועצת הסחר הפדרלית של ארצות הברית בעניין ודרשה כי חברות שמפלחות מידע פרסומי תסברנה ללקוחות באופן ברור איזה מידע הן אוספות ומה הן עושות איתו, תאסופנה אישורים מהלקוחות ותאפשרנה להם להימחק מהמאגר אם ירצו זאת.

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully