וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראית איזה יופי?

מסך 60 אינץ' של LG גדול ויקר מדי עבור האזרח הפשוט, אבל מספק פתרון טוב לאנשים עם דירה גדולה וארנק מלא

לא רבים זוכרים זאת, אבל שמה הקודם של חטיבת האלקטרוניקה בחברת LG היה גולדסטאר. הייתה זו חברה נפרדת, שמוצריה אף שווקו בארץ, והעולים מברית המועצות מכירים מקמפיינים מאסיביים שלה מהתקופה שלאחר נפילת המשטר הקומוניסטי.

אני מזכיר את זה כי ה-LG של היום היא קצת כמו גולדסטאר – מותג הבירה המקומי. אף אחד לא מתבייש בהם, אבל מעטים מתהדרים בכך שהם שותים גולדסטאר ורואים סרטים על מסכי האקס-גולדסטאר שלהם. הסיבה לכך היא ששני המותגים הם מאוד עממיים, לא מצפים מהם לגדולות. וחבל, כי גולדסטאר זו אחת הבירות הטובות שיש בארץ והטלוויזיות של LG הפכו בשנים האחרונות למוצרים מרשימים ביותר.

כותרת

מושא ביקורתנו להיום הוא 60PG70FR, מסך בגודל 60 אינץ' מסדרת PG70 של LG. נתחיל מכך שמדובר במסך גדול, גדול מאוד אפילו. אם מרחק הישיבה שלכם מהמסך נמוך מ-3 מטרים, יהיה לכם מאוד קשה ליהנות מהמסך הזה.

הסיבה הראשונה לכך היא שהמסך פשוט יתפוס יותר מדי משדה הראייה שלכם, מה שיכול להעיק מאוד. מסך בגודל כזה מציק גם כשהוא כבוי אם אתם נמצאים בחדר קטן. ואילו הסיבה השניה היא שאם תשבו קרוב מדי אליו, התמונה תראה לכם הרבה פחות יפה, זאת עקב הפרעות אליהן שמים לב רק כשקרובים מאוד למסך.

הראיתם איזה יופי?

מבחינה עיצובית, ה-60PG70 היא אחת הטלוויזיות היפות ביותר שראיתי בזמן האחרון. הסיבה העיקרית לכך היא היעדר מסגרת בולטת. המסגרת והמסך מכוסים שניהם בזכוכית, ולכן נוצר האפקט של משטח אחיד. בחדר חשוך, כלל לא רואים שיש מסגרת למסך, וזה די מגניב. הרמקולים, גם הם מוסתרים מאחורי המסגרת. וכמו תמיד, חייבים לציין לטובה את מעמד המסך. LG היא אחת החברות היחידות שכוללות מעמד מסתובב עם המסכים שלהן, ואפילו כשמדובר במפלצת של 60 אינץ' לפעמים תרצו לסובב אותה קצת לצפייה נוחה יותר.

גם שאר העיצוב של המסך הזה מינימליסטי, עם כפתור אחד לכיבוי והדלקה שנמצא על פני המכשיר. כפתורי השליטה האחרים נמצאים בתחתית המסך – מיקום בעייתי קמעה, כי לא מאוד נוח להגיע אליהם, אבל בדיוק עבור זה הומצא השלט הרחוק. אם כבר בשלט עסקינן, מדובר בדגם הרגיל של שלטי LG – גדול, כבד יחסית אבל מאוד נוח לאחיזה ובעל כפתורים בגודל סביר. השלט גם מאפשר גישה כמעט לכל התפריטים השימושיים בלחיצת כפתור.

יחס רלוונטיות

בשיווק של המסך הזה ברחבי העולם, לא פעם הושמעה הסיסמה "יחס ניגודיות של 1 ל-1,000,000". לא מדובר בסממן איכות, אלא בטריק שיווקי – היחס הזה הוא חסר משמעות, וכל מה שהוא אומר זה שיחס הניגודיות של המסך של המסך הזה (הבדלי עוצמת אור בין השחור ללבן) הנו גבוה במיוחד. הרבה מאוד חברות משתמשות בסיסמה הזו, אך התוצאות שונות בכל מסך.

ה-60PG70 הוא לא מהמסכים הכי מרשימים מהבחינה הזו. לכמה ממתחריו יש טכנולוגיות מתקדמות יותר עם תוצאות טובות יותר. אך המסכים ההם גם עולים הרבה יותר מזה שבדקנו, והביצועים שלו בתחום הזה בהחלט סבירים.

כמו כן, מנועי עיבוד התמונה של המסך מתמודדים היטב הן עם שידורי HD והן עם שידורים בהפרדה רגילה. יש למסך גם מספר מצבי עבודה שמותאמים לסרטים, משחקי ספורט, משחקי קונסולות ועוד. שימוש בהם משפר את הצפייה אף יותר. ובכל זאת, אם יושבים במרחק של 1-2 מטרים מהמסך, גם במשחק של פלייסטיישן 3 או בסרט של בלו-ריי תראו מעט בעיות, אבל ככה זה עם המסכים בגודל הזה.

מבחינת הסאונד, הרמקולים המובנים – שכאמור, לא נראים כלל – עושים את עבודתם נאמנה כל עוד אתם לא מצפים לצליל שיכול לקרוע את בגדיכם. אין בהם רעשים סטטיים מעצבנים, וכל טווח הצלילים משוחזר באופן שלא צורם לאוזניים. הבס, כפי שאפשר לצפות ממערכת ללא סאבוופר, לא מאוד חזק, אבל אם אתם אודיופילים, רוב הסיכויים שכבר יש לכם בבית מערכת קולנוע ביתי נפרדת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

סיכום

מחיר ה-60PG70 בישראל, 24,900 ש"ח, נמוך יחסית למחירי פלזמות אחרות בגודל הזה, אך גבוה מדי עבור מרבית אנשים. זהו מסך נישה עבור אנשים להם דירה או בית גדולים ולא מעט כסף בבנק, אך גם דאגה מהמצב הכלכלי. עבורם, הוא מספק פתרון טוב, הן מבחינה עיצובית והן מבחינה טכנולוגית.

  • עוד באותו נושא:
  • lg

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully