וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשלוט בנגן עם הפרצוף

דידי חנוך

12.3.2009 / 2:54

תמיד רציתם לשלוט במכשירים אלקטרוניים ללא ידיים וללא קול? חוקרים ביפן עובדים על זה ופרי עמלם הוא גאדג'ט היום

כפתורים הם דבר די מיושן. בימים אלה, כשמכשירים עם מסך מגע הולכים והופכים נפוצים יותר ויותר, נראה שמצאנו תחליף לכפתור כאמצעי שליטה. אבל אם חוקרים באוניברסיטת אוסקה שביפן צודקים, הרי שגם מסך המגע הוא פתרון זמני שסופו קרב.

מדובר בגאדג'ט בשם Mimi Switch או "מתג אוזן" שנכנס לאוזן, ומגיב לתנועות בפנים - שגורמות לתנודות בתוך האוזן - כפקודות. כך, הרמת גבה יכולה להיות סימן להתחיל לנגן. והוצאת לשון יכולה להיות הוראה לעבור לשיר הבא. ממציא המימי, קזוהירו טניגוצ'י, לא חושב רק על נגנים. הוא חושב על המתג כאמצעי בקרה למגוון מכשירים, כמו מיכון ביתי ומוצרים דומים.

השלכות נוספות שרואה טניגוצ'י למכשיר מסקרנות ומדאיגות כאחד. הממציא רואה יישומים באמצעותם המכשיר ינטר התנהגות ויגיב בהתאם. לדוגמה, על ידי ניגון שיר שמח אם בעליו לא מחייך מספיק, או ניטור מצבם הרפואי של קשישים על ידי בדיקת הפעמים שהם מתעטשים או התכיפות בה הם אוכלים.

אנחנו חייבים להודות שהיבטי האח הגדול של המימי סויטץ' גרמו לנו לשקול לשים אותו במדור הגאדג'ט הגרוע של השבוע. אבל ההבטחה שטמונה בו גדולה מכדי שיישלח למחוזות הלעג. למעשה, זוהי טכנולוגיה שעשויה עוד לחזור למדור - כשיהיה אבטיפוס של מוצר אמיתי, וכאשר תהיה השקה מסחרית.

תכבו את האור בפיהוק?

ומה אתם חושבים? האם יש לטכנולוגיה הזאת פוטנציאל?

  • עוד באותו נושא:
  • mimi switch

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully