וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פס רחב יותר

דידי חנוך

17.3.2009 / 15:16

פוג'יטסו הציגה השבוע מהירות גלישה סלולרית של 120 מגביט לשניה, בעוד אריקסון הדגימה מהירות גלישה קווית של 500 מגביט לשניה

שני ניסויים שנערכו השבוע מראים שמהירות הגלישה שלנו עומדת לזכות להאצה מרשימה בשנים הקרובות. ביפן, הכריזו חברות פוג'יטסו ו-NTT DoCoMo על ניסוי בטכנולוגיית LTE הסלולרית במסגרתו הגיעו למהירות גלישה של 120 מגביט לשניה.

הניסוי התבצע בסביבה עירונית בעיר סאפורו, תוך שימוש ברוחב פס של 10 מגהרץ. לדברי החברות, נית יהיה להגיע למהירות של 240 מגביט לשניה עם רוחב הפס המלא המתאפשר ב-LTE, שהוא 20 מגהרץ. גם מהירות הגלישה שהוצגה בניסוי מהירה פי 35 מהמהירות הגבוהה ביותר שניתן להשיג כיום מעשית ברשתות דור 3.5 (7.2 מגביט לשניה).

הקווי מהיר יותר

המהירות שהוצגה בניסוי הסלולרי מרשימה מאד, ומהירה מכל מה שניתן להשיג כיום מסחרית באמצעות קישוריות קווית. אך ניסוי של אריקסון שנערך אתמול בטכנולוגיית DSL2 - הנמצאת בשימוש כבר היום בישראל - הציג מהירות של 500 מגביט לשניה.

המהירות המרשימה הוצגה על ידי שילוב של שישה קווי DSL לאחד, עם טכנולוגיות ביטול רעשים חדשניות. זה בהחלט מרשים וראוי לציון, אבל יש לתהות האם הטכנולוגיה הזאת ישימה בעולם האמיתי.

המהירות שהושגה בניסוי דורשת, כאמור, שישה קווי טלפון שונים לבית או לבית העסק. זאת עבודת תשתית לא מועטה לטכנולוגיה שאמורה למנוע - או להאט - את החלפת תשתית "המייל האחרון" בטכנולוגיות חדשניות יותר שהתקנתן יקרה.

אריקסון אומרת בהודעה לעיתונות שהטכנולוגיה שהציגה בניסוי תהיה זמינה מסחרית עד סוף השנה, אבל לא ברור האם ספקיות גישה יעשו את ההשקעה הדרושה כדי לבצע את השדרוג הזה, כאשר טכנולוגיות מתקדמות יותר נמצאות מעבר לפינה והטכנולוגיות הסלולריות מציעות מהירות מרשימה ביותר שתהיה זמינה כבר בשנה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully