וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היקום של מרוול קם לתחיה

לאחר שבוטל ב-2007, חוזר עכשיו המשחק ההמוני על פי יקום הקומיקס של חברת מרוול בגרסה חדשה. שחקן ספסל

לו רק היינו חיים בעולם טוטליטארי. נכון, כנראה שהיינו נאלצים להקריב חלק מהזכויות שניתנות לנו בדמוקרטיה, אבל בתמורה היינו מקבלים בטחון בכך שאם מישהו מכריז על מוצר חדש, המוצר הזה יגיע למדפים, כי כשאתה מכריז על משהו בפני המנהיג – אי-קיום ההבטחה יכול לגרור אחריו השלכות קשות.

ואילו בעולם שלנו, ערכן של הכרזות – מועט הוא. מדי שנה, מוכרזים להם מספר רב של משחקים, וממש לא כולם מגיעים לחנויות. קחו, למשל, את Marvel Universe Online – משחק תפקידים המוני בעולם של מרוול, שהוכרז ב-2006. כשהוכרז, התמלאו לבבותיהם של חובבי קומיקס רבים ברצון עז לשחק בו, והרצון הזה נאלץ להתנקז ולצאת מהמערכת כבר ב-2007, עוד לפני שהפיתוח של הכותר הסתיים, כשזה בוטל.

אבל לפעמים הסוף העצוב הוא רק שלב ביניים בדרך אל המשך שמח יותר. הוול סטריט ג'ורנל מדווח כי חברת מרוול חתמה על הסכם בלעדיות ל-10 שנים עם חברה חדשה בשם Gazillion Entertainment, שאמורה לפתח עבור ענקית הקומיקס משחקים באמצעות ארבעה אולפנים.

שני המשחקים הראשונים אותם תראה מרוול מההסכם הזה הם Super Hero Squad המכוון לקהל צעיר, אשר מתקשר לסדרה שתחל להיות משודרת ברשת קרטון נטוורק בסתיו הקרוב ומשחק נוסף ששמו לא ידוע. מה כן ידוע עליו? ובכן, יהיה זה כותר המוני שמפותח למחשב וקונסולות משחק על ידי אולפן בשם Gargantuan, בו עובדים אנשים שבעבר הועסקו על ידי בליזארד (WoW), סוני אונליין (Everquest), קריפטיק (Marvel Universe Online, City of Heroes), ו-NCSoft (Guild Wars, Lineage). במילים אחרות, זהו מרוול יוניברס אונליין אבל עם אנשים אחרים.

מלחמות הפטנטים

יש חברות שמצליחות לבנות עסק מצליח באמצעות רישום פטנטים על המצאות של המדענים שלהן ורישוי הטכנולוגיות האלה, ויש חברות שכל מודל הרווחים שלהם מבוסס על מציאת דברים שנמצאים בשימוש אך לא עוגנו בפטנט, רישום פטנט ותביעה. במקרים רבים, הנתבעים מעדיפים לא להתעסק עם הליכים משפטיים ארוכי שנים, ונכנעים לדרישות.

חברת Fenner Investments החלה ב-2007 בהליכים משפטיים נגד סוני, מיקרוסופט ונינטנדו בטענה שאלה הפרו פטנט של החברה, שניתן לה עבור ממשק בזרם נמוך שמעביר אותות אנלוגיים לדיגיטליים. המקום שנבחר היה העיר טיילר במזרח טקסס – אזור בו מוגשות הרבה תביעות הנוגעות להפרת פטנטים, במיוחד כאלה בהם חברות אמריקאיות תובעות חברות זרות, כיוון שהמושבעים במקום נחשבים למאוד נוחים במקרים כאלה. למזלם של המעורבים, המקרה המדובר, שהיה אמור להגיע לבית המשפט היום, כלל לא יגיע לשם. הסיבה לכך היא שהשופט פסק כי אין סיבה לזמן מושבעים, וביטל את התביעה.

יצרניות הקונסולות נכנסות מדי שנה למאבקים משפטיים כדי להימנע מתשלום רישוי על טכנולוגיות אותן הן מחשיבות לשלהן. במקרים רבים, התביעות האלה מבוטלות עוד לפני משפט של מושבעים, אך יש גם מקרים שבאמת משפיעים על תעשיית המשחקים. כך, למשל, הסברה הרווחת היא שסוני לא הכניסה מנועי רטט לבקרים של הפלייסטיישן 3 בעקבות תביעת חברת Immersion שרשמה על המנועים האלה פטנט (כאן מדובר בפטנט שנרשם, כנראה, בצדק) ורק לאחר שהגיעה להסכם עם החברה, השיקה את ה-DualShock 3 הרוטט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully