וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האייפון מתחדש מבפנים

17.3.2009 / 20:37

אפל הציגה את מערכת ההפעלה החדשה לאייפון ואייפוד טאץ'. בין החידושים: בלוטות’ סטריאופוני וקופי פייסט

חברת אפל הכריזה הערב (ג') על השינויים הצפויים בגרסתה החדשה של מערכת ההפעלה iPhoneOS, בה משתמש הטלפון הסלולרי אייפון ונגן המולטימדיה אייפוד טאץ'. השמועות שנפוצו לפני האירוע, על פיהן יוכרז בו על מחשב טאבלט חדש של אפל, התבדו, וכמוהן גם ההערכות כי המערכת ההפעלה החדשה תתמוך בריבוי משימות ובטכנולוגיית פלאש.

המערכת החדשה, שתשוחרר בקיץ הקרוב, תהיה זמינה בחינם עבור מכשירי האייפון, ותעלה 9.95$ עבור אייפוד טאץ'.

עבור המשתמשים

באפל התייחסו לביקורת על כך שבאייפון אי אפשר להריץ תוכנות ברקע, ואמרו כי הדבר פוגע מאוד בסוללה – ירידה של 80 אחוז בזמן בין טעינות. הפתרון אותו הם מציעים עבור אנשים שבכל זאת רוצים להשתמש בתוכנות שמתעדכנות דרך הרשת הוא שירותי "דחיפה", בהם שרת שולח למכשיר עדכונים והצפיה בהם מפעילה את התוכנה הנדרשת. התוכה הראשונה שתשתמש ביכולת חדשה היא meebo, המאפשרת לכם לגשת למספר תוכנות מסרים מיידיים.

כמו כן, הודגמו גם תוכנות של אורקל לאנשי עסקים, ותוכנה של ESPN עבור חובבי ספורט. התוכנה הזו גם משתמשת באחת מהיכולות החדשות שניתנו למפתחים – הזרמת וידאו בתוך תוכנותיהם מתוך הרשת, כשהנגן מודע לאיכות הקליטה ולרשת בה הצופה משתמש ומתאים את הוידאו בהתאם.

תוכנה נוספת עובדת עם התקן לבדיקת רמות סוכר אצל אנשים שחולים בסכרת. התוכנה שואבת מידע מההתקן, מנתחת ואותו ויכולה אף להעלות אותו לרשת או לשלוח התרעות.

בסך הכל, יש בגרסה החדשה 100 תכונות חדשות, וביניהן גם האפשרות לה רבים חיכו - להעתיק ולהדביק טקסט. הדבר מתבצע באמצעות סימון טקסט ונקישה כפולה על מסך האייפון, ואילו שקשוק המכשיר מפעיל תפריט שמאפשר לחזור צעד אחורה או לבטל. בגרסה החדשה של מערכת ההפעלה ניתן גם לשלוח הודעות MMS (רק ב-iPhone 3G), לבצע הקלטות קוליות בעזרת המיקרופון של המכשיר או מיקרופון חיצוני ולסנכרן לוח שנה עם Exchange.

אפשרות של חיפוש מתווספת לכל חלקי המכשירים, כולל חיפוש שירים, טקסט בתוך הודעות וחיפוש בתוך אפליקציות - הכל בתוך ממשק מאוחד.

מבחינה מוזיקלית , זוכים הן האייפון והן האייפוד טאץ' באפשרות להכין רשימת שירים אקראית באמצעות שקשוק המכשיר, והאייפון 3G גם תומך עכשיו בבלוטות' סטריאופוני.

עבור המפתחים

החידוש הראשון מבחינת המפתחים היא האפשרות להשתמש בממשק פיתוח שמאפשר למצוא מכשירי אייפון שנמצאים בסביבת מכשירכם באמצעות חיבור בלוטות' ולהתחבר אליהם. במצגת דובר על משחקים מרובי משתתפים, ולא נאמרה אף מלה על שיתוף קבצים אלחוטי, כך שבאפל כנראה לא מתכננים לאפשר זאת.

כמו כן, ממשק הפיתוח החדש מאפשר לבנות תוכנות ש"מדברות" עם אביזרים הבנויים עבור אייפון וטאץ', ושולטות בהן. באפל בחרו להדגים את הרעיון לא רק עם שליטה בתחנת עגינה ובמשדר FM, אלא גם עם רעיון של מד לחץ דם שמדבר עם האייפון.

המערכת החדשה מביאה עמה גם אפשרויות חדשות עבור חנות התוכנות המובנית. ב-iPhone OS 3.0 ניתן יהיה לבצע רכישות מתוך תוכנה (רכישת שלבים חדשים עבור משחקים, רכישת מוצרים בתוכנות מקוונות, חידוש מנויים..),כשהכל מנוהל דרך החנות של iTunes ודורש רק אימות באמצעות סיסמה. האפשרות הזו זמינה רק לתוכנות שעולות כסף, ואילו מתוך תוכנות חינמיות לא ניתן יהיה לבצע רכישות.

מספר ממשקי פיתוח נוספים שיהיו זמינים למפתחים יאפשרו להם לתת גישה עבור תוכנותיהם כמעט לכל חלקי אייפון או אייפוד טאץ'. כך, למשל, גרסה מיוחדת של המשחק סימס מחברת EA תוכל להשתמש בספריית המוזיקה של המכשיר, שתתנגן בבית של הדמות שלכם כשזו תדליק את מערכת הסטריאו.

ואם זה לא מספיק, גם את אפליקציית המפות של גוגל ניתן יהיה לשלב בתוך תוכנות, ואפילו לבנות ממשק ניווט שיגיד למשתמש איך להגיע ממקום למקום. מה שכן, את המפות יצטרכו המתכנתים להביא בעצמם, עקב הסכמי רישוי.

שוק צפוף

בגזרת הנתונים, אותם אפל תמיד מוסרת בגאווה לפני הכרזותיה, לא נרשמו הפתעות מרעישות. 17 מיליון אייפונים נמכרו מאז שהושק, ועכשיו הוא נמכר ב-80 מדינות (נכון, ישראל היא לא אחת מהן). 30 מיליון יחידות אייפוד טאץ' נמכרו גם הן. 50,000 חברות ומפתחים פרטיים הצטרפו לתוכנית פיתוח יישומים עבור הפלטפורמה, זאת כש-60 אחוז מהם מעולם לא פיתחו לפני כן לפלטפורמה ניידת. נכון להיום, יש 25,000 יישומים בחנות המקוונת, והם הורדו 800 מיליון פעמים.

הצעדים אותם עושה אפל מגיעים על רקע ניסיון של מספר חברות ענק להיכנס לתחום מכשירי הסלולר עם מסך המגע. בתערוכת ברצלונה, שנערכה בחודש שעבר, הכריזו מרבית היצרניות הגדולות על מכשירי מסך מגע מתקדמים משלהן, כשרוב תשומת הלב מופנית ל-Pre של חברת פאלם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully