וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל כרום שוב בבטא

דידי חנוך

18.3.2009 / 2:45

הדפדפן של גוגל יצא מבטא מהר מאד, אבל גרסה חדשה זוכה שוב לתווית, ומציעה שיפורי מהירות משמעותיים

לאחר שלושה חודשים מחוץ לבטא, חוזרת גוגל ומדביקה את התווית על הגרסה החדשה של כרום, הדפדפן המהיר של חברת החיפוש. לדברי גוגל, הצעד נעשה מכיוון שהגרסה החדשה כוללת שיפורים רבים, והחברה מעוניינת לקבל פידבק מהגולשים בנוגע לאלה. גוגל הכריזה על הבטא החדשה בבלוג רשמי חדש שמוקדש לכרום.

גוגל מאפשרת כבר חודשים למשתמשים המעוניינים לבדוק את הגרסה החדשה ביותר להתקין את גרסת ה"מפתחים", שמתעדכנת עם כל חידוש שמוכנס לדפדפן. גרסת הבטא החדשה היא מעין יצור ביניים בין הגרסה ה"יציבה" לגרסת ה"מפתחים". שינויים משמעותיים יוכנסו בה ויזכו לבדיקה של ציבור רחב יחסית, אבל היא לא תתעדכן כל כמה ימים כמו גרסת המפתחים.

מהירות ועוד

השינוי המשמעותי ביותר עליו מכריזה החברה בבטא החדשה הוא המהירות. הגרסה החדשה מהירה יותר ב-25 עד 35 אחוז מהגרסה היציבה הנוכחית. בשימוש בגרסה החדשה של הדפדפן, אכן ניתן לראות מהירות מרשימה בפתיחת אתרים, בנוסף למהירות המוכרת בפתיחת טאבים חדשים.

הבטא בנויה על בסיס גרסה חדשה של וובקיט, המנוע שעליו בנוי גם ספארי של אפל, שמאפשרת זום של העמוד, וגלילה אוטומטית. אלה הן יכולות שקיימות כבר בדפדפנים מתחרים ומגיעות כעת לכרום. תוספת חביבה נוספת היא היכולת לחלק את המסך אוטומטית בין שני טאבים.

הבטא החדשה לא כוללת את התוספת שרבים ממשתמשי כרום - ומשתמשים רבים שנמנעים לעבור לדפדפן של גוגל - מחכים לה: תוספים. כרום אמנם מסוגל להריץ סקריפטים קטנים, אבל לא תוספים מלאים מהסוג המוכר לגולשי פיירפוקס ואף למשתמשי הבטא של אקספלורר 8.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully