וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולימפוס mju 7000: פשוטה וסולידית

דידי חנוך

25.3.2009 / 17:14

mju 7000 של אולימפוס היא מצלמה פשוטה להפעלה, אז נתנו אותה לצלם הגרוע ביותר שאנחנו מכירים: עורך המדור

אולימפוס mju 7000 היא מצלמה פשוטה שבאמתחתה כמה טריקים. זאת מצלמת פוקט עם 12 מגפיקסל, זום אופטי x7, יכולות צילום וידאו ועדשה נשלפת עם יציאת HDMI להצגת התוצר על מסכי HD.

ברמה האסתטית, ה-7000 היא מצלמה נאה וסולידית מאד, שגם מצליחה להיות די דקה. לא דקה מאד. לא דקה כמו מצלמות מתחרות בהן התכונות מושפעות מהעיצוב, אבל מספיק דקה כדי שהיא לא תפריע בכיס. המצלמה בנויה היטב, ולא נותנת תחושה של מוצר שברירי. אולימפוס היא אחת החברות אשר מובילות את השוק בכל הנוגע למצלמות עמידות, ולמרות שה-7000 לא נכללת בסדרה העמידה, נראה שהחברה השתמשה בידע שצברה גם כאן.

ממשק

כמו רוב מצלמות הפוקט שנמצאות כיום בשוק, גם מיו 7000 סובלת מממשק מסורבל. בזמן שחברות היו עסוקות במירוץ החשוב לשיפור האופטיקה, ובמירוץ החשוב פחות להוספת מגפיקסלים, נראה שתחום הממשק והשימושיות הוזנח. הניווט בתפריטים אינו פשוט או אינטואיטיבי, ומסרבל את השימוש במצלמה בכל מצב פרט ל"אוטומטי". מה שכן, אולימפוס משקיעה בתרגום ממשק המצלמה לעברית, מה שיכול לעזור מאוד למשתמש שמתקשה להתמודד עם תפריטים באנגלית.

לצלם לא מנוסה, המצב האוטומטי סביר ומעלה ברוב מצבי הצילום, אבל ברגע שרוצים לשנות מצב או כל פעולת קונפיגורציה אחרת, התפריטים המסורבלים הופכים לגורם משמעותי. צפיפות הכפתורים בגב המצלמה לא עוזרת, אפילו שהכפתורים האלה מסודרים בצורה הגיונית ונוחה למדי. החלק המשמח בממשק הוא מסך התצוגה האיכותי, 3 אינץ' גודלו, שמאפשר לעבוד עם המצלמה גם במקום מאוד בהיר.

תגידו צ'יז

המיו 7000 מצוידת בטכנולוגיית זיהוי פנים, המסוגלת לזהות עד 16 פרצופים שונים בפריים, ובטכנולוגיית "זיהוי חיוך", שלמרבה השמחה אינה מופעלת כברירת מחדל. זיהוי הפנים עובד היטב, בעוד זיהוי החיוך - הטכנולוגיה המיותרת ביותר בעולם הצילום, שהולכת והופכת לסטנדרט בקרב יצרנים רבים - עבד בחלק מהפעמים.

כמו כן, יש כאן מגוון רב של מצבי אירוע, החל ממצבים הגיוניים כמו צילום נוף, מסמכים וצילומי לילה, ועד למצב "מטבח". מצב מעניין נוסף הוא Beauty, שמטרתו לשפר את התמונה - בדומה למה שעושות תוכנות כמו Picasa - והוא עובד לא רע בכלל, אך במקרים מסויימים מניב תוצאות שלא נראות אמיתיות.

איך היא מצלמת?

המצלמה נבחנה בתנאים לא קלים. עיקר השימוש בה היה בכנס צפוף בחו"ל, ואתרע מזלה להיבדק על ידי הצלם הגרוע ביותר שיש לנו במערכת.

בהתחשב בנסיבות אלו, היא עבדה בצורה סבירה ומעלה. מנגנון ייצוב התמונה שלה עבד טוב במצבים רגילים, ובמידה סבירה בשימוש בזום האופטי הנדיב (x7) שלה. צלם עם ידיים יציבות, או עם מצלמה, יכול להפיק ממנה תמונות אף טובות יותר.

באולימפוס מגדירים את המצלמה כמיועדת לצילום "חברים ובני משפחה". במילים אחרות, זאת מצלמה לאנשים כמו כותב שורות אלו, שלא ממש מצטיינים בצילום. למטרה זאת, ה-mju 7000 מתאימה בהחלט. כאשר מדובר במצלמה שניתן להשיג תמורת כ-1,600 ש"ח, היא נותנת תמורה סבירה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
  • עוד באותו נושא:
  • אולימפוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully