וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל לומדים עברית

18.3.2009 / 13:13

בגרסה 3.0 של מערכת ההפעלה iPhone OS יש תמיכה חלקית בעברית. לא ברור אם מדובר בצעד בדרך להשקת המכשיר בישראל

כשהכריזו אנשי אפל אתמול כי בגרסה 3 של מערכת ההפעלה iPhoneOS, בה משתמש טלפון האייפון ומכשיר האייפוד טאץ', תתווסף תמיכה בשפות חדשות, לא נאמר מהן השפות. כעת מתברר שעברית וערבית הן שתיים מהשפות החדשות – אך התמיכה איננה מושלמת.

האתר ipsf פרסם הלילה תמונות מגרסת הבטא של מערכת ההפעלה, שניתנה להורדה חופשית עבור מפתחים, בה נראה כי הממשק של המכשירים תורגם גם לשפות עברית וערבית. התמיכה כוללת תרגום של ממשק המכשיר, יכולת כתיבה מימין לשמאל, ותצוגה נכונה של שמות. זאת לאחר שבשנה שעברה התווספה תמיכה באלף-בית העברי, אך ללא תמיכה בעברית לוגית, מה שגרם לטקסטים להיראות הפוכים.

עם זאת, התמיכה איננה מושלמת. בשיחה עם וואלה! TECH מסר ליאור, מנהל ipsf, כי נכון להיום אין עדיין תמיכה ביישור לימין, מה שיוצר בעיה בתצוגה של טקסטים בהם יש שילוב של עברית ואנגלית ובקריאה של טקסטים ארוכים. נוסף על כך, במקלדת העברית אין אותיות סופיות, וכתיבתן מצריכה לחיצה ארוכה על מקש האות. כמו כן, לא כל המושגים תורגמו, והתרגום עצמו לפעמים קלוקל. כך, הפך Slide to Unlock ל"החלק כדי לפתוח".

לדבריו של מנהל ipsf, הפתרון בגרסתו הנוכחית פחות טוב מפתרונות העברית שפותחו על ידי מפתחים ישראלים עבור מכשירים שנפרצו, אך יש לזכור כי זוהי גרסת בטא, ובחודשים שיעברו עד שהמערכת תושק באופן רשמי (השקה מתוכנתת לקיץ 2009), התמיכה עוד יכולה להשתפר.

צעד נוסף בדרך לאייפון מקומי?

השאלה המכרזית היא האם מדובר בצעד מכוון נוסף בדרך להשקת האייפון בישראל באופן רשמי. התשובה לשאלה הזו היא, ככל הנראה, “בערך". איכות התמיכה הנוכחית מרמזת כי לא מדובר בצעד הכנה להשקה קרובה, אך עם זאת, מבחינת המפעילות הסלולריות הישראליות, זה יכול להיות צעד משמעותי של חברת אפל.

בשיחות עם מפעילים, שמענו כי תהליך התרגום לעברית הוא בין הסיבות לעיכוב בהשגת ייבוא רשמי לאייפון בישראל. אם התמיכה בעברית בגרסה הסופית של iPhone OS 3.0 תהיה טובה, ייעלם המכשול הזה, והבאתו של המכשיר לישראל תהיה קלה יותר.

בחברת איידיגיטל – יבואנית מורשית של מוצרי חברת אפל לישראל, סירבו להתייחס ישירות לשאלה האם הם קשורים לתרגום הזה, או שמא מדובר היה בצעד של אפל שלא תואם איתם, והעדיפו להעביר תגובה כללית בה כתבו כי הם "מפעילים את מירב המאמצים על מנת לקדם את הגעת האייפון לישראל" ו"פועלים על מנת שהוא יכלול תמיכה מלאה בשפה העברית".

  • עוד באותו נושא:
  • אייפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully