וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינטרנט אקספלורר 8 זמין להורדה

19.3.2009 / 18:00

הגרסה החדשה של הדפדפן הפופולרי בעולם הושקה הערב עם שירותים חדשים, כולל כאלה המותאמים לרשת הישראלית

מיקרוסופט הכריזה היום על זמינות הגרסה המלאה של Internet Explorer 8 – הדפדפן החדש מבית החברה. IE8 יושק בשלב ראשון ב-25 שפות, ביניהן גם עברית, בגרסה להורדה. הדפדפן זמין להורדה כעת. בעוד כשבוע, ניתן יהיה להוריד אותו גם דרך מערכת עדכון Windows Update, כשהמטרה היא "לדחוף" את העדכון לכל מי שרוצה אותו עד נובמבר, זאת במטרה להקל על השרתים.

אקספלורר 8 כולל מנועים חדשים להצגת דפים והפעלת התוכנה, תוך שמירה על חלק מעקרונות הממשק. כמו כן, במיקרוסופט טוענים כי התוכנה הותאמה להיות "קלה" יותר, כשהיא צורכת 70 אחוז מכוח העיבוד ו-20 אחוז מכמות הזכרון של אקספלורר 7. כמו כן, מדובר בדפדפן התואם לסטנדרטים המוסכמים של בניית אתרי אינטרנט, זאת בניגוד לגרסה 6 שהייתה אחת הסיבות לכך שרבים מהאתרים ברחבי העולם לא תומכים בסטנדרטים אלה. עבור אתרים שטרם הותאמו לדרך התצוגה הסטנדרטית, קיים בדפדפן כפתור התאמה שמאפשר להציג את הדפים כפי שהיו מוצגים בגרסאות הקודמות של אקספלורר.

בשיחה עם וואלה! TECH, הסבירו גיא בורשטיין, מומחה טכנולוגיות פיתוח ורונן סמוחה, סמנכ"ל הטכנולוגיות במיקרוסופט ישראל, כי בתכנון הדפדפן החדש הושמו דגשים על שלושה דברים: מהירות, פשטות ואבטחה. באשר למהירות, מדובר לא רק במהירות גישה לדפים עצמם, אלא גם במהירות ההגעה לתוצאה הרצויה. כך, למשל, שורת הכתובת של הדפדפן החדש יכולה כעת לשמש אתכם לחיפוש בכל מאגרי המידע אליו יכול הדפדפן לגשת – החל מהיסטוריית החיפושים (ומטא-מידע שכלול באתרים) ועד לחיפוש בתוך המערכת שלכם באמצעות אינטגרציה עם Windows Search.

אצים

שני חידושים נוספים, שמתקשרים הן למהירות והן לפשטות הגעה למידע, הם מאיצי גלישה ורצועות אינטרנט. המאיצים הם תוספי קוד שמאפשרים שאיבה של תוכן מתוך ולתוך אתרים באמצעות סימון המלה המבוקשת ופתיחת תפריט שיציג לכם את המאיצים אותם תוכלו להפעיל על התוכן הזה. כך, למשל, תוכלו לקבל מפה של כתובת מסויימת בתוך חלון תצוגה קטן על ידי סימון הכתובת והפעלת המאיץ הרלוונטי, או לעבור ישירות לכתיבת מכתב על ידי סימון של כתובת מייל. רצועות האינטרנט הן סימניות מתעדכנות ששואבות כל עת מידע על עדכונים. במיקרוסופט ישראל עבדו עם מספר אתרים מקומיים על מאיצים לדפדפן החדש, ובקרוב יושקו גם מאיצים המותאמים לשירותים שונים של וואלה!

כמו כן, הלכו במיקרוסופט בדרכו של דפדפן Chrome מבית גוגל, וכעת כל טאב הוא משימה נפרדת, כך שקריסת טאב אחד לא מצריכה את הפעלת הדפדפן מחדש. חידוש נוסף הנוגע לטאבים הוא סידורם הלוגי. כך, אם תפתחו טאב חדש על ידי לחיצה על קישור בחלון מסויים, תיווצר קבוצה שנצבעת בצבע ייעודי. כל הטאבים בקבוצה מסויימת יופיעו אחד אחרי השני, ולא יפוזרו על פי סדר פתיחה כרונולוגי, וניתן יהיה לסגור אותם בלחיצה אחת.

בימים הקרובים נפרסם סקירה מקיפה של הדפדפן החדש כאן, בוואלה! TECH.

(פורסם לראשונה בשעה 06:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully