וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוויטר שוב ניצח

דידי חנוך

19.3.2009 / 15:23

החלק הטכנולוגי של פסטיבל המוזיקה, קולנוע וטכנולוגיה שנערך באוסטין השבוע שימש מפגן עוצמה נוסף לאתר החברתי הצומח

פסטיבל South by South West, הידוע גם בשם SXSW, מתרחש בכל שנה בעיר אוסטין שבטקסס, והפך עם השנים לאבן שואבת משמעותית לעולם הטכנולוגיה. זהו הארוע היחיד בשנה בו מקבל עולם האינטרנט במה שווה לזו שמקבלים עולמות המוזיקה והקולנוע, ורבים מהעוסקים בתחום הטכנולוגיה מגיעים אליו בכל שנה.

SXSW הפך בשנים האחרונות לבימה חשובה להשקת מוצרים ושירותים. האפקט הזה התעצם במיוחד לפני שנתיים, כאשר שירות אינטרנטי אלמוני בשם טוויטר פרץ לראשונה למודעות במהלך הפסטיבל. המיתוס אומר שעד תום הפסטיבל, כל באיו - לפחות כל המבקרים לחלק הטכנולוגי שלו - היו בעלי חשבון בטוויטר.

בשנה שעברה, טוויטר הגיע לפסטיבל כמוצר שמהווה חלק אינטגרלי בחייהם של רבים מהמבקרים. המסה הקריטית של משתמשים הזניקה את טוויטר משמעותית, ורבים מסמנים את SXSW 2008 כתחילת הפריצה של טוויטר למודעות מעבר לגבולות עמק הסיליקון.

בונים יישומים

בתחילת הפסטיבל השנה נראה שזוהרו של טוויטר עומעם. מספר המשתמשים בשירות - שצמח ביותר מ-1,000 אחוז בשנה האחרונה - הקשה על מבקרים רבים להשתמש בו באופן אפקטיבי. אבל בתום הפסטיבל ניתן לקבוע בוודאות: טוויטר שוב ניצח.

השנה הפוקוס לא היה על טוויטר עצמו - אם כי היקף השימוש בשירות במהלך הפסטיבל היה מסיבי - כי אם בכלים שמשתמשים בו. כלים כמו Foursquare, מעין משחק מבוסס מיקום שרץ על האייפון - כמובן - וגם בווב וביישום לאינטרנט הסלולרי, ומאפשר למצוא את החברים מטוויטר פיזית, אם גם הם משתמשים בשירות - ולעדכן את המיקום באמצעות טוויטר.

פורסקוור נבנה, כאמור, כמשחק, עם ניקוד והישגים על פי המקומות בהם המשתמשים מבקרים. אבל כפי שטוויטר נבנה למטרות בלוגינג ומשמש במידה רבה לתקשורת, גם השימוש ביישום החדש אינו בהכרח מה שייעדו המפתחים. במקום להתעסק באלמנטים המשחקיים של היישום, בחרו מבקרים רבים בפסטיבל להשתמש בו פשוט כדי למצוא את החברים שלהם. בפסטיבל חברתי ועתיר מסיבות כמו SXSW, זה בהחלט יישום משמעותי. ימים יגידו האם FourSquare יזכה לשימוש גם לאחר הפסטיבל ומעבר לקהילת המפתחים והמאמצים המוקדמים של SXSW.

אקוסיסטמה

אבל FourSquare עצמו אינו הסיפור - לפחות בשלב זה. הוא משמעותי מכיוון שמדובר בעוד שימוש יצירתי בערכת הפיתוח של טוויטר. טוויטר, שצמח בשנה האחרונה ביותר מ-1000 אחוזים בארצות הברית, ובאחוזים גבוהים עוד יותר בבריטניה, הוא כלי שכוחו בפשטותו. מכיוון שאינו מורכב כמו פייסבוק, מאפשר טוויטר בקלות רבה יותר למפתחים ליצור דרכים שונות לגשת אליו ולהשתמש בו.

דוגמה נוספת היא TweetDeck, התוכנה בה אני משתמש על מנת לראות עדכונים בטוויטר ולכתוב ביישום. החידוש הגדול של טוויטדק בפסטיבל היה הוספת עדכונים בפייסבוק. אבל שימוש בגרסה של התוכנה שמשתמשת בשתי הרשתות רק מראה את הכוח הנוכחי של טוויטר. למרות שיש לי מספר מקביל של חברים בשתי הרשתות, מספר העדכונים בטוויטר רב בהרבה. וקיומו של יישום - וטוויטדק הוא רק הפופולרי ביותר מבין יישומים רבים שמאפשרים גישה לטוויטר, ולצידו גם שירותים מתחרים רבים לטלפונים סלולריים. טוויטר הוא עוד הוכחה לכוחה של אקוסיסטמה של יישומים ושירותים סביב אתר או שירות.

  • עוד באותו נושא:
  • טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully