וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

mp3HD: הדור הבא של קבצי המוסיקה

פז וייסמן

22.3.2009 / 14:35

השיטה החדשה תביא לשדרוג לפענוח צליל באיכות גבוהה, הצפוי לגבות מהמשתמשים נפח גדול פי 4

חברת תומסון, שפיתחה את פורמט קבצי המוזיקה mp3, השיקה ביום ה' האחרון גרסה חדשה לפורמט הוותיק בשם mp3HD. היתרון העיקרי הגלום בפורמט החדש הוא ביכולת של התוכנה המפענחת את הקובץ לשחזר באופן מושלם את הצליל המקורי, כפי שהיה לפני תהליך ההמרה, כך על פי החברה. בתומסון מציינים עוד כי פורמט Mp3HD יהיה תואם לאחר לפורמט ה-mp3 הנפוץ כיום ויכיל תגיות מידע לשירים (ID3Tag) בדיוק כמו הפורמט הישן. סיומת הקבצים של הפורמט תהיה גם היא mp3, באופן זהה לפורמט המוכר.

mp3 הוא שיטת דחיסת הצליל הנפוצה ביותר כיום ומשמש מגוון רחב מאוד של מכשירים, כגון נגני מוזיקה דוגמת אייפוד. למרות הפופולריות הגואה שלו מאז הושק לראשונה, יש בו חיסרון מובנה של איבוד איכות הצליל בתהליך דגימת הקול. כאשר דוגמים, לדוגמה, באיכות הנמוכה מ-128 קילו בייט לשנייה, ניתן להבחין בעיוות קל בצליל, אולם גם כאשר דוגמים באיכות גבוהה יותר הצליל המתקבל אינו מושלם, במיוחד אם ההאזנה נעשית במערכת קולנוע ביתית. הסיבה לאיבוד האיכות היא דרך העבודה של המקודד, אשר מוותר על תדרים קרובים מאוד, או כאלו שהאוזן האנושית לא תבחין בהם.

מלבד איכות הצליל, הפורמט החדש נבדל מקודמו בכל הקשור לסוגיית הנפח: קבצי מוזיקה בפורמט Mp3HD תופסים זיכרון הגדול פי 4 מקבצים בפורמט הישן. לפי אתר all4mp3, שיר בן ארבע דקות בממוצע יתפוס בין 23 ל-26 מגה בייט. משמעות הדבר היא שאם שיר באורך זהה תופס כיום כ-6 מגה בייט, כמות השירים שניתן יהיה לאחסן על גבי נגנים תהיה קטנה יותר.

בשורה התחתונה, אנו הצרכנים נהנה משמיעת צליל נקי יותר בהשוואה למה שקיים היום, שיפור שיורגש בעיקר במערכות קולנוע ביתיות. ניתן להשוות זאת לבדל בין צפייה בסרט שהוקלט בטכנולוגיית PAL לסרט שהוקלט בטכנולוגיית HD. מידע נוסף על הפורמט החדש ניתן למצוא באתר של חברת תומסון או באתר הפורמט. בנוסף, ניתן להוריד מהאתרים מפענחים (קודקים) לפורמט החדש עבור מערכות ההפעלה חלונות ולינוקס ונגן המדיה Winamp.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully