וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דייג סלולרי

מי היה מאמין שמשחק דייג לטלפון סלולרי יהיה מוצלח?Creatures of the Deep עשה לכתבנו חשק לדוג כל היום

בראשית היה סנייק. הוא היה דו מימדי בעליל, והרצון היחיד שלו היה לאכול נקודות תוך הימנעות ממפגש עם זנבו. הרבה מאוד שנים עברו מאז, ומשחקי הסלולר כבר מזמן דומים יותר למה שאפשר לראות על קונסולות ניידות. אבל לא בדיוק, כי בכל זאת נראה שמרבית המכשירים הסלולריים לא באמת יכולים להתמודד עם כותרים מסובכים יחסית, בעלי גרפיקה תלת מימדית שרמתה היא כשל הפלייסטיישן הראשון.

פלטפטרמת התוכנה N-Gage – ניסיון שני של נוקיה להיכנס לעולם המשחקים הסלולריים, אחרי שמכשירי ה-N-Gage הפיזיים כשלו – נועדה לגרום לכם להרגיש בטוחים שכשתקנו משחק, הוא יהיה איכותי, הן במה שקשור למשחקיות והן בתחום הגרפי. זאת הסיבה לכך שתוכנת האנגייג' לא זמינה לכל הטלפונים של החברה, אלא רק למתקדמים שבהם.

המשחקים, שרובם עולים כ-10 דולרים, ניתנים גם לרכישה במנוי יומי (כ-3 דולרים ברוב המקרים), וניתן לרכוש אותם גם עם כרטיס אשראי מקומי, כל עוד הוא בינלאומי.

דגים על הסלולר

הכותר איתו החלטנו לפתוח את סדרת הביקורות הזו על משחקי N-Gage הוא Creatures of the Deep - אחד הכותרים הפופולאריים ביותר שיצאו אי פעם ל-N-Gage. מה שעל פניו נראה די מוזר, כי מדובר במשחק דיג.

אבל תהילתו היחסית של הכותר מתבררת כמוצדקת, כי כל עוד המשחקיות מעניינת, העטיפה הרעיונית יכולה להיות גם הכי משעממת בעולם. Creatures of The Deep לוקח אתכם למספר שמורות דיג המפוזרות על פני כדור הארץ, כשבכל אחת מהן תוכלו להשתתף בתחרויות, לבצע משימות או סתם לדוג.

הדיג עצמו הוא סוג של משחק תזמון דו-שלבי. בשלב הראשון, תתבקשו לקבוע את המרחק אליו אתם זורקים את החכה באמצעות לחיצה על כפתור הפעולה ברגע הנכון. ככל שהחכה רחוקה יותר, כך הסיכוי לתפוס דג גדול גבוה יותר, אך גם פעולת הוצאתו מהמים תהיה קשה.

לאחר שהדג נגס בפיתיון, מתחילים למשוך, באמצעות לחיצה על אותו כפתור הפעולה. בזמן המשיכה, מוצג לכם המרחק של הדג מהסירה ודרגת המתח של החוט. תמשכו יותר מדי זמן, והחוט יקרע, תמשכו מעט מדי והדג יברח. אם בהתחלה מדובר בעניין פשוט יחסית, בשלבים מתקדמים נדרשת מיומנות כדי למשוך את הדגים הגדולים, שמתנגדים בכל כוחם.

לאו דווקא משעמם

עד כאן המשחקיות הבסיסית, אבל Creatures of the Deep הרבה יותר מתוחכם. לכל אזור במפה, דגים משלו, ולדגים יש סדר יום – חלקם מופיעים רק בלילה, אחרים מעדיפים לתפוס קצת שמש. ואם זה לא מספיק, עשרות סוגי הדגים במפה גם שוכנים בעומק שונה. המשימות, שבדרך כלל דורשות מכם סוג דג או פריט (יש גם שעונים ישנים, בגדי ים, עוגנים, מספריים חלודות), הופכות את הדיג למאתגר אף יותר.

ויש גם תגמול. כל דג חדש באוסף וכל ביצוע משימה מוסיפים נקודות ניסיון, בעזרתן תוכלו לשדרג את הציוד שלכם כדי לתפוס דגים גדולים יותר בקלות רבה יותר. חלק מהמשימות אף תזכנה אתכם בדברים קריטיים כמו מד עומק, GPS ומכשיר לחיפוש דגים.

ה-GPS, שמאפשר לכם לראות איפה בדיוק דגתם דג מסויים, מוסיף למשחק גם פן חברתי. את הנתונים האלה ניתן לשתף עם חברים משחקים בכותר, או להעלות לרשת, כי קשה מאוד להתקדם מעבר לשלב מסויים בלי קהילה שעוזרת לכם להבין איפה תופסים דג שמופיע רק במקום מסויים בשעה מסויימת.

הלאה דו-מימד

מבחינה גרפית, מדובר במשחק Creatures of the Deep מרשים למדי, ביחס לכותרי סלולר אחרים. מפת השלב אמנם דו-מימדית, אבל הדיג עצמו מתבצע בסביבה תלת-מימדית עם חילופי יום ולילה, ונופים ייחודיים לכל אזור במפה. לדגים עצמם יש נטיה לקפוץ מהמים כדי להימלט מכם – התנהגות לא ברורה, אך כזו שמאפשרת לכם לראות איזה דג תפסתם עוד לפני שנלחמתם בו 10 דקות כדי להעלות אותו לספינה.

המשחק נבדק על N85 – אחד המכשירים החדשים ביותר של חברת נוקיה. חוץ מזמן טעינה ראשוני, שיכול להגיע לדקה וחצי, לא נצפו בעיות מיוחדות או איטיות מעצבנת שמאפיינת חלק מכותרי סלולר גם היום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

סיכום

האופי של הכותר מתאים מאוד לבילוי קצר מול מסך הסלולר בזמן נסיעה באוטובוס או המתנה בתור, וכך המשחק גם מצליח לשמר את העניין שלכם לאורך זמן. התרומה אותה תקבלו לכ-40 השקלים שהוא עולה גבוהה יותר מזו של רוב משחקי הסלולר אותם ראיתי. חוץ מסנייק, כמובן.

להשיג דרך תוכנת N-Gage, הזמינה עבור חלק ממכשירי נוקיה.

  • עוד באותו נושא:
  • n-gage

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully