וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא לפחד כלל

דידי חנוך

23.3.2009 / 11:39

בטור התלונות: המתלוננים על העיצוב החדש של פייסבוק הם ריאקציונרים, ותגובות כמו שלהם הם מה שמונע מאתרים לחדש

פעם שניה תוך פחות משנה שפייסבוק מצליחים לעצבן את הגולשים שלהם עם עיצוב מחדש. כפי שדווח אתמול, הצביעו באפליקציית סקר שהועלתה באתר מעל מיליון משתמשים נגד העיצוב החדש. אכן, העם דיבר ופייסבוק צריכים לחזור בהם מיד! או שלא.

ראשית, על התגובה עצמה. מטבע הדברים, המתנגדים הם אלה שסביר יותר שיהיו פעילים, שיצביעו, שיזמינו את חבריהם להצביע. יש סיבה למה מיעוט זעום מההפגנות בהיסטוריה נשאו את דגל הסטטוס קוו. גם בפעם הקודמת שפייסבוק שינו את העיצוב - לאותו עיצוב עליו נלחמים כעת המשתמשים בחירוף נפש - קמה קול צעקה. ואת המתנגדים תמיד שומעים יותר חזק.

מעבר לכך, הנה עובדה היסטורית: שינויים דראסטיים בעיצוב של אתרים פופולריים גורמים לאנשים להגיב רע. לא משנה האם מדובר בעיצוב הנפלא ביותר או הגרוע ביותר. אנשים מתקוממים. גם אם העיצוב המקורי הוא זוועה שקשה לצפות בה בלי סכנת עיוורון, תמיד יהיו כאלה שיבכו על לכתו.

מפחידים

הבעיה היא שהתגובה הזאת גורמת לאתרים לשמרנות. הפחד משינויים הוא גורם משתק, וככל שחברה מצליחה יותר, כך הפחד חזק יותר. מה אם נעשה מהלך שיגרום למשתמשים לעזוב? מה אם החזון שלנו לא נכון? צריך אמונה אמיתית כדי לבצע שינויים דראסטיים. וכמובן, צריך שהחזון יהיה נכון.

והחזון של פייסבוק נכון. מדברים הרבה על ההשפעה של טוויטר על העיצוב מחדש של פיסבוק. גם אני עשיתי את זה. אבל זה רק חלק מהעניין. מבחינת פייסבוק, המטרה היא לא להיות מקום למשחקים. פייסבוק רוצים להיות מרכז הקיום המקוון של המשתמשים שלהם. הבסיס ממנו כל שאר הדברים - כולל משחקים, כמובן - קורים. זה יעד שאפתני מאד, והוא דורש - בין השאר - דגש על עדכונים בזמן אמת ועל פעילות חברים. מה שכונה כבר "ספאם חברתי", בטור הימני של האתר, הוא רק הבסיס עליו מתכוונים פייסבוק לבנות. בחזונם, כאשר כולנו נשתמש בפייסבוק קונקט, העדכונים האלה יאמרו לנו מה החברים שלנו עושים בכל מקום ברשת.

חייבים לשנות

וזאת הסיבה שהם צריכים לנקות את עמוד הבית. כי ככל שהיריעה רחבה יותר, כך צריך מספר היישומים שמוצף בעמוד הבית להיות מצומצם יותר. אחרת, האתר לא יהיה שמיש כי העדכונים ירוצו מהר מדי.

הסרת יישומי ליבה כמו ארועים ועדכוני "X הוא עכשיו חבר של Y" מעמוד הבית היא תוצר לוואי של הניקוי הכללי שנערך. אין לי ספק שהארועים יחזרו. ואיתם גם דברים נוספים. אבל בפייסבוק הבינו שהם צריכים להתבגר. שכדי להגשים את היעד שלהם, הם צריכים להתמקד. אחרת, הם ימשיכו להיות אתר עם מאות מיליוני משתמשים ובלי מקור הכנסה משמעותי. וככה, הם לא היו שורדים.

אם פייסבוק לא היו מבצעים את המהלכים שביצעו עד כה - ואת אלה שבדרך - עמוד הבית שלכם בפייסבוק היה הופך ל"404 - אתר לא נמצא". זה עדיין יכול לקרות, אבל הם נוקטים בצעדים להימנע מכך.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully