וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן ספסל

סוף למלחמות החומרה? בכנס GDC הודגמה טכנולוגיה שמריצה משחקים על שרת מרוחק ומעבירה לשחקן את הוידאו דרך הרשת

חמש קונסולות משחק יש בדור השביעי: פלייסטיישן 3, אקס-בוקס 360, ווי, PSP ו-DS. כל החמש כבר לא מאוד חדשות, ומזמן לא מקבלות את התואר "הדור הבא", אך כשמדברים על הדור השמיני, מתכוונים בדרך כלל לדור ההמשך של הקונסולות האלה ולא למוצרים חדשים לגמרי. אחרי הכל, בשוק הנוכחי, קשה מאוד למצוא מקום לקונסולה חדשה, במיוחד אם מדובר במוצר של חברה לא מוכרת.

עם זאת, שתי יצרניות חדשות הגיעו ל-GDC - כנס מפתחי המשחקים שמתקיים בימים אלה בסן פרנסיסקו, עם קונסולות חדשות לגמרי אותן פיתחו. בשני המקרים, מדובר במכשירים שמיישמים את מה שנחשב לעקרון מנחה בדור הבא של קונסולות – שימוש נרחב בחיבור לאינטרנט לא רק עבור יישומים משניים אלא כאמצעי הפצה עיקרי לתוכן. בעבר, ניסתה חברה אלמונית את מזלה בנושא הזה עם קונסולת ה-Phantom, אך זו הושמצה מקיר לקיר ובסוף גם לא הגיעה לחנויות. אבל היחס לשני המצטרפים החדשים למשחק הקונסולות הרבה יותר חם, והטכנולוגיה שעומדת מאחורי המכשירים הרבה יותר מעניינת.

רק הוידאו מועבר

המכשיר החדשני מבין השניים הוא OnLive מבית חברת Rearden Studios. מדובר הן בשירות משחקים והן במה שהחברה קוראת לו "מיקרו-קונסולה" שעובדת עם השירות הזה. בבסיס המוצר נמצאת טכנולוגיה חדשה להזרמת וידאו ברשת, שמבטיחה לטענת המפתחים זמני גישה מאוד נמוכים לוידאו שמוזרם מהשרת.

OnLive משתמשת בטכנולוגיה הזו כדי להזרים את הוידאו של המשחק, שרץ כולו על שרתי החברה, למחשב או לטלוויזיה של המשתמש. המחשב יכול להשתמש בתוסף לדפדפן, ואילו המסך יכול להיעזר בקופסה קטנה כדי לפענח את הקידוד ולהעביר את האות למסך. כמו כן, לקונסולה בקר אלחוטי משלה, וחשוב מכך – הסכמים עם מפיצות ענק כמו EA שהדגימו בתערוכה כי מדובר לא סתם בגימיק וכי כל מחשב יכול באמצעות הטכנולוגיה הזו להריץ משחקים כמו Crysis.

אם המוצר הזה יעבוד גם מחוץ לתנאי מעבדה ויתברר כמוצלח, מדובר יהיה באמת ב"דור הבא" של קונסולות – מסופים טיפשים שרק מקבלים מידע שמעובד על שרתים של חברה. אך אליה וקוץ מקומי בה: נכון לעכשיו, מתכננים אנשי OnLive לפרוס 5 שרתים ברחבי ארה"ב כדי לתמוך בקונסולה, מה שאומר שכנראה צריך שרת קרוב יחסית כדי לאפשר את הזרמת הוידאו עם תשתית נוכחית. קשה לחזות כמה השירות יוכל להצליח במדינות כמו ישראל – אף אחד לא ישים שרתים אצלנו, וזמני הגישה לשרתים אירופאים יכולים להיות גבוהים ממה שהשירות יכול לנצל בצורה טובה. בכל מקרה, לא מדובר במוצר שמגיע בקרוב. GDC הוא המקום הראשון בו OnLive נחשף, וסביר להניח שיעבור לא מעט זמן עד שהוא יהיה מוכן להשקה רשמית.

משחקים בדור שלישי

המוצר השני, החדשני פחות הוא Zeebo – קונסולת משחקים שכל הזמן מחוברת לרשת באמצעות חיבור 3G, ומאפשרת לכם לשחק במשחקים קטנים ופשוטים. לטענת המפתחים, לא מדובר במתחרה לפלייסטיישן או אקס-בוקס, אלא במשהו הרבה יותר פשוט שמריץ משחקים אשר לא דורשים הרבה כוח עיבוד. הייעוד של הקונסולה הוא לשווקים מתפתחים בדרום אמריקה, ומחירי המשחקים יהיו בהתאם – 7-13 דולרים.

העניין כאן הוא, כאמור, השימוש ברשת האינטרנט, שמסמל את מותם הקרב של הדיסקים. לא פלא שמחנות בלו-ריי ו-HDDVD נלחמו כל כך על נצחון בדור הזה – זוהי ההזדמנות האחרונה שלהם לקבל כספי תמלוגים על כל דיסק שייוצר, ואם הקונסולות החדשות תתבררנה כהצלחה כנראה שחלון ההזדמנות הזו יתחיל להיסגר. כמובן שזה יקרה לאט, אבל הדור הבא כבר מגיע, ואם לא תהיינה אלה OnLive ו-Zeebo, יגיעו יצרנים אחרים ויעשו את אותו הדבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully