וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל: סין שוב חסמה את יוטיוב

נמרוד הלפרן

24.3.2009 / 20:23

על פי דיווחים, החסימה בוצעה לאתר שבאתר הוצגו סרטונים בהם נראים חיילים סינים מכים נזירים טיבטים

ענקית האינטרנט גוגל הודיעה היום כי שלטונות סין חסמו בהדרגה את הגישה לאתר שיתוף קבצי הווידיאו youtube במהלך היממה האחרונה. גוגל לא ציינה מה הסיבה לחסימה, אולם על פי דיווחים, ההחלטה התקבלה לאחר שבאתר הוצגו סרטונים בהם נראים חיילים סינים מכים נזירים טיבטים.

"אנחנו מבינים שישנם דיווחים של משתמשים כי אין להם אפשרות להיכנס לאתר יוטיוב בתחומי סין", נאמר בהודעה שפירסמה גוגל. "אנחנו בודקים את העניין, ופועלים כדי להבטיח שהשירות יחזור בהקדם האפשרי".

דובר משרד החוץ הסיני, אשר נשאל היום במסיבת עיתונאים לגבי החסימה ענה: "כל מה שאני יכול לומר לכם הוא שממשלת סין נטלה לידה את ניהול הרשת על פי חוק". עוד הוסיף הדובר כי ממשלת סין "אינה מפחדת מהאינטרנט", אולם הוא לא אישר כי הגישה לאתר יוטיוב אמנם נחסמה על ידי השלטונות.

לפני שנה, במהלך ההפגנות בטיבט בחודש מארס 2008, חסמו שלטונות סין את הגישה ליו-טיוב בפני גולשי האינטרנט, לאחר שתומכי המאבק לעצמאות טיבט העלו לאתר עשרות סרטים המתעדים את המחאות שפרצו בשבוע שעבר ברחבי טיבט נגד השלטון הסיני.

השלטונות הסיניים נוהגים לעודד את השימוש באינטרנט למטרות חינוך ועסקים, אך עושים שימוש בשורה של פילטרים שנועדו לחסום בפני מאות מיליוני הגולשים במדינה את הגישה לחומרים הנחשבים לחתרניים או פורנוגרפיים. הממשל חוסם את הגישה גם לאתרי חדשות בינלאומיים ואתריהם של ארגונים למען זכויות אדם.

הגישה אל אתר יוטיוב נחסמה בעבר גם במדינות אחרות, בהן בורמה, ברזיל, איראן, מרוקו, תאילנד וטורקיה. בשנה שעברה, חסמו רשויות החוק בפקיסטן את הגישה לאתר יו-טיוב בטענה כי באתר מוצגים סרטונים שפוגעים בדת האיסלם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully