וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק נכנעת חלקית

דידי חנוך

25.3.2009 / 3:28

הרשת החברתית הפופולרית מגיבה לביקורת על השינויים בעמוד הבית במספר מהלכים שאמורים לשפר את חוויית המשתמשים

מאז שהשיקה את אתר הבית החדש שלה, ספגה פייסבוק תילים של ביקורת על שינויים ספציפיים שנערכו, ועל עצם העובדה ששינתה את האתר הפופולרי. הלילה מודיעה החברה בבלוג הרשמי על מספר שינויים שייערכו בעמוד הבית בתגובה לביקורת.

שינוי ראשון הוא שיפור השליטה של המשתמשים במה שנראה בעמוד הבית. משתמשים יוכלו לבחור שעמוד הבית שלהם יתרענן אוטומטית, ולבחור להפחית את הופעת הודעות מיישומים של חברים בעמוד. עמוד הבית החדש נקי יותר ומכיל פחות הודעות מערכת, כך שהודעות מיישומים זכו לבולטות רבה מאד - רבה מדי ולדעת משתמשים רבים. בנוסף, תמונות שתוייגו כתמונות של חבריהם של המתמשים יופיעו כעת בזרם העדכונים.

שינויים ייערכו גם בטור הפריטים המובלטים מימין, שיתרעננו לעתים קרובות יותר ויציגו תוכן רב יותר. בחברה מקווים שבכך יוכלו להציף חומרים שבעבר הופיעו בזרם המידע המרכזי.

בנוסף, ייערכו שינויים עיצוביים מינוריים יותר כגון העברת בקשות חברות ובקשות נוספות לראש הטור הימני, שם יזכו לבולטות רבה יותר.

השינויים השונים ייושמו באתר במשך הימים והשבועות הקרובים.

לא באמת נכנעים

למרות שנימת ההודעה בבלוג הרשמי היא "שמענו אתכם ואנו מגיבים", רוב השינויים שפייסבוק עורכת כעת הם שינויים מינוריים וכאלה שיש סיכוי סביר שהיו קורים בכל מקרה. החברה ביצעה שינוי מסיבי לעמוד הבית שלה, וכמובן שלאחר שינוי כזה יש התאמות ושינויים קטנים.

מדובר בצעד חכם, של מיתוג אותן התאמות טבעיות כ"התשובה שלנו לפידבק שקיבלנו". הצעד הזה נדרש במיוחד לאחר שהופץ מכתב פנימי שכתב מייסד החברה מארק צוקרברג בו כתב שחברה חדשנית לא יכולה לבצע מהלכים על פי דעת קהל המשתמשים.

כפי שנכתב כאן השבוע, השינויים שפייסבוק ערכה בעמוד הבית הכרחיים לתוכניות שלה לטווח הארוך. לא באמת היה סיכוי שהחברה תחזור למראה הקודם של עמוד הבית, ולא משנה כמה גולשים חתמו על עצומה. רק נטישה מסיבית של השירות היתה גורמת לחברה לשנות את דעתה, ונטישה לא ארעה.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully