וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמושים במשקפיים

דידי חנוך

26.3.2009 / 3:36

חברת Vuzix מציעה מצלמה שמבטיחה לתגבר את המציאות שלכם בתוספות גרפיות. וזה גאדג'ט היום שלנו

אחת הטכנולוגיות המסקרנות ביותר של התקופה האחרונה היא "מציאות מתוגברת" (Augmented Reality). מדובר בדרכים שונות לראות את העולם דרך פריזמה שמוסיפה מידע או אלמנטים גרפיים, או שניהם.

חברת Vuzix הציגה השבוע בתערוכת המשחקים GDC בסן פרנסיסקו את המתחרה שלה בתחום, והוא מסקרן בהחלט. מדובר בתוסף למשקפי הוידאו של חברת metaio, שמוסיף מצלמה חזיתית שמתחברת למחשב בכבל USB.

המצלמה - ששמה CamAR - מתממשקת עם בקר אלחוטי - בשם PhasAR - שיאפשר למשתמשים לראות עולמות וירטואליים או שילובים של המציאות ושל מידע או גרפיקה מהמחשב. כך, ניתן יהיה לקרוא ספר ולצפות באלמנטים גרפיים תלת מימדיים בעמוד שנקבע מראש, או לשלב בין המציאות לבין משחקים.

מדובר במוצר שהחברה מייעדת לחינוך, בידור ומשחקים, ואנחנו חייבים לומר שיש לו פוטנציאל לא רע בכלל בשלושת התחומים. הפגם היחידי שאנחנו יכולים למצוא כאן - מעבר לעובדה שייקח זמן עד שנראה את המוצר בפעולה ונוכל לשפוט אותו באמת - הוא המחיר. VR920, המשקפיים אליו הוא מתממשק, עולים 399 דולרים, בעוד CamAR ו-PhasAR צפויים לעלות עוד כ-100 דולרים כאשר המוצר יושק בהמשך השנה.

אבל האמת היא שהמחיר לא מטריד אותנו. זה דור ראשון של טכנולוגיה חדשה, ואלה תמיד יקרים מדי. הפוטנציאל של הטכנולוגיה הזאת ושל הדורות הבאים שלה הופך את המוצר הזה למרשים כל כך.

מוכנים לתגבר את המציאות?

ומה אתם חושבים? מדובר בטכנולוגיה מעניינת, או עוד שגעון חולף?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully