וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוזיקה חינמית מגוגל בסין

רויטרס ודידי חנוך

30.3.2009 / 17:49

חברת החיפוש, שעדיין לא הצליחה לכבוש את השוק הסיני, משיקה בשוק האינטרנט הגדול בעולם שירות הורדות מוזיקה חינמי וחוקי

גוגל משיקה בסין שירות הורדות חוקי של מוזיקה בחינם, שיתבסס על הכנסות מפרסום ויכלול תכנים של חברות סוני מיוזיק, וורנר, EMI ויוניברסל. עם ההשקה, כולל השירות כ-350,000 שירים שונים, והמצאי צפוי לעלות ל-1.1 מיליון בחודשים הקרובים. השירות מושק בשיתוף עם אתר המוזיקה הסיני top100, שעל מייסדיו נמנה שחקן הכדורסל יאו מינג.

סין היא השוק הפרוץ ביותר בכל הנוגע למדיה ותוכנה פירטיים. לפי ההערכות - הלא אובייקטיביות בעליל - של ארגון חברות המוזיקה IFPI, מעל 99 אחוז מהמוזיקה המופצת במדינה אינה חוקית, ושוק המוזיקה החוקי במדינה מגיע ל-76 מיליון דולר בשנה, סכום מזערי לעומת האוכלוסיה המסיבית של המדינה.

אין להתעלם מכך שאחוז גבוה מאוכלוסיית סין חיה בעוני מחפיר, ואינה יכולה לרכוש מוזיקה או להוריד אותה באופן חוקי או לא חוקי, אבל גם האחוזים הנמוכים יחסית למערב של אוכלוסייה מקוונת מהווים מאסה גדולה מאד. סין היא שוק האינטרנט ושוק הסלולר הגדול בעולם.

המהלך של גוגל הוא תוצר ישיר של נתח השוק שלה בסין, שם יש לה פחות מ-30 אחוז משוק החיפוש לעומת מעל 60 אחוז של אתר Baidu המצליח. לפי דוברי החברה, אין לה כוונות להרחיב את שירות ההורדות החינמי לארצות אחרות בשלב זה.

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully