וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שימו יד על GTA הנייד

GTA: Chinatown Wars לנינטנדו DS הוא אחד המשחקים הטובים ביותר בהם שיחק כתבנו על קונסולה ניידת

סדרת משחקי GTA אולי לא הפופולארית ביותר בעולם המשחקים – הכבוד הזה עדיין שמור לסימס, אבל היא ללא ספק המדוברת ביותר. הסיבה לכך היא שמבחינת עיתונות מיינסטרים, הסדרה הזו הייתה מאז ומתמיד שערורייתית, זאת בזכות ההתעסקות בעולם הפשיעה והחופש לעשות כל מה שאתם רוצים (כן, כולל ירי באנשים חפים מכל פשע, אף שזה לא חף מהשלכות) בתוך עולם המשחק.

אבל עבור רבים מאנשים ששיחקו בכותר, מדובר ביותר משערוריה-על-דיסק. GTA תמיד ניסה, וכמעט תמיד הצליח לתת לצרכניו חוויה אסקפיסטית נהדרת על ידי מתן חופש פעולה מרשים ויצירת סיפור מתח מושקע. כזה הוא גם GTA: Chinatown Wars – המשחק השישי בסדרה שמגיע לקונסולה ניידת, השלישי שמגיע לקונסולה ניידת של נינטנדו והראשון שמגיע לנינטנדו DS.

שניים סינים עם רובה ענק

לא פלא שרבים ממשחקי הסדרה עוסקים במהגרים. התחלת משחק GTA חדש היא סוג של הגירה לעיר חדשה, עם מפת רחובות שצריך ללמוד, שפה זרה בדמות רזי השליטה וחוקים חדשים. ב-GTA IV היה זה ניקו בליק, מהגר מזרח אירופי שניסה לבנות את חייו ב-Liberty City – הגרסה של מפתחי המשחק לניו יורק. כאן זהו הואנג לי, צעיר בן 25 שנשלח להביא את החרב המשפחתית לדוד שלו, שגר בליברטי סיטי, לאחר שאביו של לי נרצח.

כבר בדקות הראשונות של המשחק תגלו שהדמויות והקונסולות אולי משתנות, אבל GTA היא עדיין אותה הסדרה. כוח העיבוד של נינטנדו DS אולי לא אפשר למפתחים ליצור סצינות מעבר תלת-מימדיות, אבל גם המעברונים המצויירים מצליחים לשמר את רוח הסדרה – בוטה, אלימה, הומוריסטית וסאטירית.

מגוון הדמויות הפסיכוטיות של Chinatown Wars מספקות לכם עשרות משימות לא מאוד שפויות. כך, למשל, במרוץ המכוניות הראשון בו תשתתפו מטרתכם תהיה לפגוע במשתתפים שאינם הבוס שלכם כדי להבטיח את נצחונו. משימה אחרת כוללת מרדף משטרתי אחרי אמבולנס בו אתם מסיעים חולה לב, וכשהרכב שלכם מתנגש במשהו, תצטרכו לעסות את ליבו באמצעות מסך המגע של ה-DS.

באופן כללי, המשימות האלה קצרות הרבה יותר ממה שראינו ב-GTA IV, והסיבה לכך ברורה: זהו כותר שמיועד לקונסולה ניידת, ומותאם לתקופות משחק הרבה יותר קצרות כדי להוריד את הסיכוי לכך שתתקעו באמצע משימה רק כי אתם צריכים לרדת מהאוטובוס. עוזרת גם האפשרות להתחיל משימה מהתחלה אם נכשלתם, ולוותר על הנהיגה לאזור המבוקש אחרי שכבר עשיתם את הדרך הזו פעם אחת.

לגעת ב-GTA

מגבלות הכוח של DS מנעו מהמפתחים להשתמש במנוע גרפי תלת מימדי, ובמקום זה יש כאן חזרה לשורשים: מבט עילי על הדמות. אבל זה שהכל קטן יותר, לא אומר שהמשחק עצמו קטן. שני האיים של ליברטי סיטי (גרסת רוקסטאר של ניו ג'רסי לא הועברה לכאן מ-GTA IV) הנם שוקקי חיים, עם כבישים סואנים והמוני הולכי רגל. כל אלה נראים נהדר, ומדובר כנראה באחד הכותרים היפים ביותר שהושקו ל-DS מאז ומעולם.

אחד החלקים המרשימים ביותר במשחק הוא התאמתו לקונסולה עליה הוא רץ. למפתחים בחברת רוקסטאר היו עשרות רעיונות (אני לא מגזים) לשימוש במסך התחתון והרגיש למגע של הקונסולה. בדרך כלל, במסך הזה נמצאת מיני-מפה עם כפתורי גישה למחשב כף היד, בו תוכלו למצוא נתונים על משימות וסטטיסטיקה, לקרוא מיילים ולהחליף כלי נשק, אבל בכך זה לא מסתכם.

בין מיני-משחקוני מגע שיושמו ב-Chinatown Wars יש פריצה לרכב באמצעות הוצאת ברגים וליפוף כבלים, נטרול פצצות על ידי בדיקת חוטים עם מד מתח וחיתוך הכבל הנכון, מילוי בקבוקי מולוטוב בתחנות דלק ודברים רבים אחרים. כל אלה גם שוברים שגרה, וגם עשויים מספיק טוב כדי להיות מגניבים בפני עצמם. שריקה לתוך המיקרופון של ה-DS, אגב, יכולה לעזור לכם לתפוס מונית אם תשרקו לתוכו, וזה מגניב גם אחרי עשר שעות משחק.

גם מרדפי המשטרה אחריכם הפכו למעניינים יותר. בריחה לאזור בו השוטרים לא ימצאו אתכם קשה מתמיד, והדרך הכי טובה לא להיתפס היא דווקא ההתקפה: הסטת מכוניות משטרה לתוך קירות ומכוניות אחרות, עד שאלה תהרסנה.

על-סם

האלמנט של Chinatown Wars שכבר עמד במרכז שערורייה, ואין ספק שעוד נמשיך לשמוע עליו, הוא סחר בסמים. הסחר הוא אלמנט מרכזי במשחק, ומקור ההכנסה הכי חשוב בו. בכל אזור בעיר תוכלו למצוא סוחרי סמים, לכל אחד מהם מחירון משלו. תפקידכם, כמובן, הוא לקנות בזול ולמכור ביוקר. כמו כן, מדי פעם תקבלו הודעות SMS עם מבצעים מיוחדים, ונטרול מצלמות אבטחה נסתרות ברחבי העיר יעזור לכם להוריד את מחירי הסמים באזור המצלמה.

בלי להיכנס למוסריות של הסחר הוירטואלי, כמנגנון משחק זה עובד נהדר ומוסיף עניין לשיטוטיכם ברחבי ליברטי סיטי. עם הכסף שתרוויחו, תוכלו לקנות כלי נשק, בתים ואפילו כרטיסי גירוד ממכרים להפליא אותם מגרדים באמצעות גירוד המסך התחתון של הקונסולה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

סיכום

'מלחמות צ'יינטאון' הוא גם אחד הכותרים הראשונים בסדרה בהם יש אלמנט מרובה-משתתפים מובנה. את התוצאות שלכם תוכלו להעלות למערכת המקוונת, ואם יש בסביבתכם מישהו נוסף עם DS וקלטת המשחק, תוכלו גם לשחק במספר מצבים מרובי משתתפים. לנו, לצערנו, לא הייתה אפשרות לבדוק את המצב הזה.

גם בלי האלמנט המקוון, מדובר במשחק מצויין – מכותרי הפעולה הטובים ביותר שראיתי לקונסולה ניידת, וחבר לא מוגבל כלל במשפחת GTA. בחברת רוקסטאר הוכיחו שוב כי הם מסוגלים ליצור עולם מלא ומעניין כמעט מאפס, תוך התחשבות בפלטפורמה עבורה הם בונים אותו.

  • עוד באותו נושא:
  • gta

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully