וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: מיקרוסופט היא מונופול

חברת התוכנה הגדולה בעולם היא חברת הטכנולוגיה הראשונה שנכנסת לרשימת החברות המונופולסטיות של הרשות הפדרלית הרוסית

מיקרוסופט תהיה חברת הטכנולוגיה הראשונה שתכנס לרשימת המונופולים הפדרלית של רוסיה. העיתון קומרסנט מדווח כי רשות הפדרלית לפיקוח על מונופולים החליטה להכניס את מיקרוסופט לרשימה, דיווחה על כך לסניף הרוסי של מיקרוסופט ובו החליטו לא להביע התנגדות אם נתח השוק של החברה ייחשב רק על סמך גרסאות חוקיות של מוצריה.

כדי להיכנס לרשימה, צריך לחברה להיות נתח שוק שעולה על 35% בתחום כלשהו, ולדברי הרשות ברור כי למיקרוסופט יש נתח שוק גבוה מהנדרש, זאת למרות שטרם נערכה בדיקה ייסודית. כניסה לרשימת המונופולים לא צפויה ליצור בעיות מיידיות עבור מיקרוסופט, אך משמעותה היא שהמעקב אחר מעשי החברה בשוק הרוסי יהיה יותר משמעותי. לרשות העוקבת אחר מונופולים סמכות להטיל על החברה סנקציות במקרה וזו "מנצלת לרעה את מעמדה הדומיננטי". ניצול לרעה יכול לכלול, בין השאר, קביעת מחירים גבוהים או נמוכים מדי ומניעת הכניסה לשוק של מתחרים.

בשנים האחרונות, הייתה מיקרוסופט שרויה במאבקים משפטיים עם האיחוד האירופי עקב מעשים אותם החשיב האיחוד ללא הוגנים, כמו הכללת נגן המדיה של החברה בתוך גרסאות של מערכת ההפעלה חלונות ואי-חשיפת חלקי קוד שמאפשרים לתוכנות לעבוד עם חלק ממוצרי השרתים שלה. בעקבות אותו הבירור, נאלצה מיקרוסופט לשלם קנסות של מאות מיליוני אירו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully