וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוירוס של 1 באפריל עדיין רדום

תולעת הקונפיקר מנסה החל מהבוקר לקבל הוראות ממפעיליה, אך אלה עדיין לא ביקשו ממנה לעשות משהו זדוני. כשהיום ייגמר, הסכנה לא תיעלם

תולעת הקונפיקר עדיין לא חשפה את שיניה. כשדיווחנו על הדרכים להתגונן מפני תולעת המחשבים המסוכנת אתמול, רבים מכם חשבו כי מדובר בבדיחת 1 באפריל. לא כך הוא הדבר, מדובר בתולעת אמיתית שהתעוררה לחיים היום, ב-1 באפריל. התעוררה ולא עשתה כלום. מומחי האבטחה שעקבו אחר ה-Conficker אמרו שבהתאם לקוד התוכנה, היא החלה היום לנסות ולהתחבר לשרתים כדי לקבל הוראות פעולה, אבל מפעיליה לא שלחו שום הוראת תקיפה לביצוע מיידי.

אפשר היה לחשוב שכל זה בדיחה, אבל התחכום של קונפיקר בגרסתה הנוכחית בכל זאת מרמז כי מדובר בתולעת זדונית שלא נוצרה למטרות שעשוע, אלא למטרות עשיית כסף. זה שהיא לא עשתה שום דבר עד עכשיו, אומר רק שמפתחיה טרם החליטו לנצל את יכולותיה. וכש-1 באפריל ייגמר, התולעת לא תתפוגג אלא עדיין תמתין להוראות.

קונפיקר היא תולעת שהתגלתה בסוף 2008, ומאז רק הדביקה מחשבים - מספר מיליונים, על פי רוב ההערכות - ונטרלה את הגנותיהם, בלי שמישהו ישתמש בה כדי להשתלט על המחשב. מומחי אבטחה מעריכים כי לא מדובר בתעלול של מהנדס תוכנה משועמם, אלא במעשים של קבוצת אנשים אשר רוצה להשתמש בה למטרות רווח. רשת של מיליוני מחשבים יכולה לשמש אותם לתקיפה והפלת שרתים, כמו גם להוצאת מידע רגיש מהמחשבים הנגועים - שירותים מבוקשים מאוד בעולם התחתון.

  • עוד באותו נושא:
  • קונפיקר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully