וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיגידו תודה

דידי חנוך

2.4.2009 / 10:30

איך צריכים להגיב באולפן על הדלפת גרסה לא שלמה של וולברין לרשתות הקבצים? התשובה, לפי דידי חנוך, נמצאת בכותרת

אתמול נפל דבר בעולם רשתות שיתוף הקבצים. כפי שדיווחנו כאן, דלפה לרשת גרסה לא סופית של וולברין, סרט הספינאוף לסרטי אקס-מן המצליחים. בפוקס המאה ה-20, האולפן שמאחורי הסרט, הגיבו קשה. בהודעה לעיתונות נטען שהגרסה שהודלפה חסרה סצנות, אפקטים, ומוזיקה, ושהם ימצאו את האשמים ויתבעו אותם.

בראיון ל-Entertainment Weekly אמר נציג של רשת תיאטראות כי "זה אסון. מדובר בהפסד של עשרות מיליוני דולרים". אבל האם זה נכון? ובכן, יש מצב שזה נכון. אם הסרט ממש גרוע, מספיק אנשים יראו אותו לפני שיצא לאקרנים כדי שהמוניטין שלו יוכתם במידה כזאת שתפגע בסופ"ש הראשון הקריטי.

אבל אם הסרט סביר, אפילו בינוני, ההדלפה יכולה דווקא לסייע לו. ואם הוא מצוין, היא תסייע לו ללא ספק. האפשרות השניה כמעט מובנת מאליה. אנשים שיאהבו את הסרט בלי כל האפקטים על מסך המחשב או בטלויזיה, ירצו לראות אותו על המסך הגדול. ובדרך, הם יספרו לחבריהם ויכתבו בכל מיני מקומות ברשת על הסרט המצוין שראו. אם הסרט בינוני ומעלה בגרסאתו הנוכחית, הוא עדיין לא מפסיד באמת. כל מי שיוריד את הסרט יודע שלא מדובר במוצר שלם. וכולם יודעים שזה סרט שחלק גדול מהמשיכה שלו טמונה באפקטים ובאקשן. ובנוסף, ההדלפה גורמת לאנשים לדבר על הסרט. בקיץ בו נמצא וולברין בצילם של סרטים כמו שליחות קטלנית 4 ורובוטריקים 2, זה יכול בהחלט לסייע לו.

ואכן, חיפוש בטוויטר מעלה שהרבה אנשים מדברים על ההדלפה. מיעוטם גם הספיק לצפות בסרט. והתגובות של רובם חיוביות. זה הגיוני, כי רוב האנשים שיצפו בעותק לא שלם של סרט הם מעריצים של הדמות, או של הסדרה, או של הכוכב. ורוב אלה יגיבו באופן חיובי. זה טבעי.

רגע מפתח. בכל מקרה

לא משנה מה תהיה התגובה וכמה טוב הסרט, ההדלפה של וולברין היא רגע חשוב בכל הנוגע למדיה דיגיטלית. הוא חשוב, מכיוון שההצלחה של וולברין תחזק משמעותית או תחליש משמעותית את הטיעון של חברות המדיה נגד פירטיות. אם הסרט ייכשל, יש להם תירוץ מובנה: זה בגלל הפירטים הארורים שהדליפו את הסרט לרשת. צריך לתבוע אותם, להשמיד אותם, ואם אפשר גם לנתק מהרשת את כל מי שהוריד את הסרט". אם הסרט ייכשל, ניתן לצפות שחברות המדיה ישלשו את מאמציהן.

אבל אם הסרט יצליח, יהיה מעניין. אם הסרט יצליח, זה לא רק ייתן תחמושת לכל מי שמנסה כבר שנים להסביר לחברות המדיה שהאינטרנט היא לא האויב. אם הוא יצליח, יכול להיות שיש כאן סיכוי לשינוי חשיבתי בחברות עצמן. אם הוא יצליח, יש סיכוי שחברות המדיה יבינו באמת את המידה בה ניתן להשתמש באינטרנט לקדם את הסרטים שלהם.

בימים לאחר ש"השומרים" יצא לאקרנים, דלף הפתיח של הסרט לרשת. כל מי שצפה בסרט יודע שמדובר בפתיח די מדהים. גם אנשים שתיעבו את הסרט, אהבו את הפתיח. הוא מרהיב וחכם ויפה ואפקטיבי. אנשים שראו אותו ברשת רצו לראות את הסרט. חברת וורנר הגיבה לכל ההתלהבות הזאת בקמפיין שיטתי להעיף את הקטע מכל מקום בו הופיע ברשת. במקום לרכב על הגל, הם הקימו שובר גלים. אם וולברין יצליח אחרי חודש בו הוא נמצא ברשת להורדה פירטית, זה יכול להשתנות.

זה לא ישתנה מיד. זה לא ישתנה בכל החברות - בטח לא בבת אחת. אבל למרות הכל, ולמרות כל הטעויות שנעשו על ידי חברות המדיה הגדולות בהתייחסותן אל האינטרנט, לא מדובר כאן באוסף של אדיוטים. אם תהיה להם ראיה כה ישירה, כה חזקה, לכך שהפירטיות היא לא האויב הנורא שבנו לעצמם מקש, הרי שהשינוי בו יבוא.

ואז... אז יהיה מעניין.

  • עוד באותו נושא:
  • וולברין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully