וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן כלאיים

דידי חנוך

6.4.2009 / 11:11

נוקיה XpressMusic 5800 הוא הסלולרי הראשון של החברה עם מסך מגע, וזה מורגש. אבל האם הוא מכשיר טוב, והאם הוא שווה את הכסף?

מערכת וואלה!

היסטורית, מכשירי נוקיה שמהווים קפיצת דרך טכנולוגית בעבור החברה נוטים להיות בעייתיים. 6630, המכשיר הראשון של החברה בדור ה-3, היה מלא באגים ואטי יותר מחלזון נכה. N73, המכשיר הראשון של החברה שהיה סמארטפון אמיתי ומכשיר מולטימדיה אמיתי, זכה לשיעור גבוה של באגים גם הוא. ו-N95 המקורי, עם מצלמת 5 המגפיקסל, ה-GPS וכל השאר, הפגין זמן סוללה די מזעזע בשימוש משמעותי.

לכן היתה סיבה לדאגה כאשר הכריזה החברה על 5800, המכשיר הראשון שלה עם מסך מגע. הדאגה גברה כאשר החברה בחרה שלא לכלול אותו בסדרת N היוקרתית שלה, כי אם שמה אותו בסדרת המוזיקה עם תו מחיר נמוך יחסית. במהלך השבועות האחרונים בדקנו את המכשיר, ומצאנו טלפון מרשים עם מספר ליקויים מעצבנים, הן בקונספט והן בביצוע.

הטוב

נוקיה בחרה להשתמש במסך מגע רזיסטיבי, שנוח יותר לשימוש עם עט מגע, אבל פחות נוח לשימוש באצבע ולא תומך כיום ברב מגע. במילים אחרות, אייפון זה לא. אבל בשימוש שלנו, הסתדרנו רוב הזמן בלי לשלוף את עט המגע. חיוג עובד מצוין, וגם התפריטים נוחים בהחלט לשימוש באצבע. המקלדת נוחה במידה סבירה לאצבע, אבל לעתים פשוט קל יותר לשלוף את העט.

בכל הנוגע למולטימדיה, ה-5800 הוא מכשיר מצוין. תמיכה בבלוטות' סטריאופוני וחיבור לאזניות סטנדרטיות נותנים את התשתית בה משתמשים נגן המוזיקה הסביר של נוקיה ונגן הוידאו המשתפר. גם המסך בהיר מאד, חזק מאד ונוח מאד לצפיה בוידאו.במילים אחרות, מדובר במכשיר הטוב ביותר של נוקיה עד כה ובאחד המכשירים הטובים ביותר בשוק בכל הנוגע לצריכת מולטימדיה.

בנוסף, ה-5800 בנוי היטב, ומערכת ההפעלה של נוקיה (S60) מאפשרת שימוש בתוכנות רבות, שיותר ויותר מהן יוצאות גם בגרסה שתומכת בגרסה 5, שמשמשת את ה-5800, את N97 העתידי ואת Omnia HD של סמסונג. מסך המגע גם נוח לגלישה, אם כי כאן מורגש המחסור ברב מגע של האייפון.

מעלה אחרונה של המכשיר היא המחיר. בנוקיה בחרו לתמחר אותו כמכשיר לא יקר, ובארץ זה מתבטא בכך שהוא זוכה להחזר מלא עם שימוש של 200 ש"ח. התמחור הוא חלק גדול מהסיבה שהמכשיר מכר מעל מיליון עותקים בעולם מאז השקתו.

הרע

ברמה הבסיסית ביותר, השימוש ב-5800 נוטה לתסכל מכיוון שלוקח לו זמן רב מדי לשנות אוריינטציה כשמסובבים אותו הצידה. השניה-שתיים שמחכים מרגישות כמו נצח. המכשיר מזהה את הסיבוב כשהוא קורה, וזה מתי שאני מצפה שהאוריינטציה תשתנה. לא שניה וחצי לאחר מכן. זה נשמע קטנוני, להתלונן על שניה, אבל הזמן הזה מצטבר.

הזכרתי בחלק החיובי שהמבנה של המכשיר סולידי, וזה נכון. אבל חלק מהסולידיות שלו - מה"נוקיה"יות שלו, נובע מכך שהוא עבה. עבה מדי, כשמשווים אותו למכשירי מגע מתחרים. מהגב ומהצד, המכשיר הזה נראה כמו כל מכשיר נוקיה ממוצע. במסכי מגע יש אלמנט מסוים של "סקסיות" שחסר כאן. וחבל.

העובי מאכזב במיוחד כשחושבים על כך שזה מכשיר בעל מצלמת 3.15 מגפיקסל. המגפיקסלים הם אחד הגורמים המשמעותיים לעובי של מכשירים סלולריים כיום, והמצלמה הלא מרשימה של המכשיר בהחלט לא מספקת תירוץ סביר לעוביו.

שתי תלונות נוספות קשורות ליישום ה"חברים" במסך הבית של המכשיר. היישום מאפשר להציג את התקשורת עם ארבעה חברים נבחרים, כולל שיחות, סמסים ועדכונים שלהם מרשתות חברתיות נבחרות. זה נחמד, אבל העובדה שמדובר בארבעה אנשי קשר בלבד מתסכלת. למי יש רק ארבעה אנשים שאכפת לו מהם? בטח כיום, בעידן החברתי. במכשירים עתידיים של החברה הוצג יישום דומה שמאפשר לעקוב אחר 20 איש. זה כבר סביר בהרבה. בנוסף, לא ניתן להציג את היישום בנוסף ליישומי עמוד הבית הקיימים. ולא ברור למה. יש מספיק נדל"ן על המסך הגדול כדי להציג את הכל. אין באמת צורך להכריח את המשתמש לבחור.

השורה התחתונה של כל החלק הזה של הסקירה היא שמדובר במכשיר שאינו מלוטש מספיק. הן ברמת החומרה והן ברמת התוכנה. הוא משתפר. כל הזמן. המכשיר עבר כבר כמה עדכוני קושחה ששיפרו את הביצועים שלו בכל התחומים, ובעולם כבר היה עדכון נוסף שעדיין אינו זמין בארץ. מי שיקנה אותו קונה מוצר שימשיך להתפתח. אבל הוא אף פעם לא יהיה מוצר מלוטש באמת.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

והמסקנה

למרות כל התלונות וההשגות, מדובר במוצר שמספק תמורה נאותה לכסף. לו היה יקר יותר, הייתי מתקשה מאד להמליץ עליו. ולמי שרוצה מכשיר מגע מלוטש עדיין יש חלופות טובות יותר - ויהיו חלופות טובות בהרבה בחודשים הקרובים. אבל האמרה "מקבלים על מה שמשלמים" נכונה כאן בהחלט. לא משלמים על 5800 הרבה, ומקבלים לא מעט. ובשורה התחתונה, זה מספיק כדי להמליץ עליו.

מחיר באורנג' (המפעילה היחידה שמפיצה אותו כרגע):

49 ש"ח לחודש 36X חודשים = 1764 ש"ח

בשימוש מעל 100 ש"ח בחודש:
19 ש"ח לחודש 36X חודשים = 684 ש"ח

בשימוש מעל 200 ש"ח בחודש:
0 ש"ח לחודש 36X חודשים = 0 ש"ח

קרדיטים

צילום: איתי לנדאו
עריכה: יאיר דניאל
קריינות: דידי חנוך

  • עוד באותו נושא:
  • נוקיה
  • 5800

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully