וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיפה בים הרשת

דידי חנוך

7.4.2009 / 12:02

אם אתם צריכים להעביר קבצים גדולים ברשת, או לשתף מידע, קישורים, קבצים ועוד, נסו את תוכנת השבוע שלנו: drop.io

גילינו לאחרונה שיש עדיין אנשים שמשתמשים במייל על מנת להעביר קבצים גדולים. התגלית היתה מעט קשה. מה זה כאן, ימי הביניים? עוד רגע תשלחו שליח עם סי די רום. או תתחילו להשתמש ב-FTP, רחמנא ליצלן.

כן, חברים. עדיין יש אנשים שלא יודעים מה טוב להם. והאנשים האלה לא משתמשים ב-drop.io. אבל אנחנו לא ניתן למצב הזה להמשיך. אנחנו נעצור את הגאות כאן ועכשיו, במדור תוכנת השבוע. אנחנו נגרום לכם להשתמש בדרופ.יו, או לפחות נעשה כל מאמץ.

אז על מה אנחנו מדברים כאן? ובכן, drop.io הוא אתר. ואם אתם לא מסוגלים לנחש את הכתובת שלו ברשת, אנחנו קצת עצובים בשבילכם (וגם, יש קישור בשבילכם בתחתית הטקסט). וזה אתר שעושה דבר מאד פשוט: מאפשר שיתוף פרטי של קבצים ברשת.

בכל פעם שאתם הולכים לאתר, נוצרת "טיפה". טיפה היא חלל ספציפי לשיתוף קבצים. החלל הזה ייחודי, ואף אחד לא יגיע אליו אם לא תספרו לו עליו. לאתר הזה אתם יכולים - בגרסת החינם של השירות, שבה נתמקד כאן - להעלות קבצים בנפח של עד 100 מגה. אין מגבלה למספר הטיפות שתוכלו ליצור.

מרגע שנוצרה ה"טיפה", היא הופכת ליישות בפני עצמה. יישות עם כתובת ייחודית. הטיפה הזאת יכולה להישאר באוויר יום, שבוע, חודש או שנה, מרגע יצירתה או מהפעם האחרונה בה מישהו ניגש אליה. תוכלו להגדיר מה מבקרים בטיפה שלכם יוכלו לעשות: להוסיף קבצים, להוסיף הערות, למחוק קבצים. תוכלו גם להוסיף ססמה. או לא.

זמן אמיתי

לאחרונה, הוסיפו לדרופ.יו יכולות לצ'ט בזמן אמיתי, ולעדכון בזמן אמיתי של הוספת קבצים לטיפה. אם תרצו לשוחח עם רשימת ספציפית ברשת, תוכלו ליצור טיפת צ'ט, ולשלוח למשתתפים האחרים את הכתובת.

מה שהופך את drop.io לשירות המנצח מסוגו הוא הנוחות המוחלטת. תוכלו לגשת אל הטיפה שלכם מכל דפדפן, ומכל סלולרי עם דפדפן קרוב לסביר. ניתן לקבוע מראש דף לסלולר, שדורש פחות משאבים גרפיים. וניתן גם לקבוע את תצוגת הדף כרשימה כרונולוגית, בלוג, צ'ט ואף כגלריה למשתמשי פיירפוקס שהתקינו את התוסף Cooliris.

למטרת הכתבה הזאת יצרנו טיפה, שמכילה את הגרסה החדשה של אחת התוכנות החינמיות החביבות עלינו בכל הזמנים, VLC. שלא תגידו שאין שום דבר להורדה במדור השבוע.

הסקירה הזאת היא רק קצה הקרחון של עולם הטיפות. כנהוג ברשת עם כלים מאד פשוטים ועם ערכה למפתחים, יש כל מיני כלים מצד שלישי שמשתמשים בדרופ יו. אפשר להזרים קובצי מדיה כפודקאסטים, לעדכן אוטומטית בטוויטר, להתקין תוסף לפיירפוקס ועוד ועוד ועוד. וזה מבלי לדבר על החשבונות בתשלום, שמגדילים את הנפח של הטיפות ומספקים יישום לניהולן. לכו לקישורים. תתחילו לשחק. אם, כשתסיימו, עדיין תרצו להשתמש במייל או FTP להעברת קבצים, כל מה שנוכל לעשות הוא להצטער.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully