וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לרכוש חלונות 7, להשתמש ב-XP

דידי חנוך

7.4.2009 / 2:38

מיקרוסופט תאפשר ליצרנים ולקוחות מוסדיים לרכוש רשיונות חלונות 7 ולהתקין על מחשביהם XP עם אפשרות לשדרוג עתידי

מיקרוסופט, חברת התוכנה הגדולה בעולם, תאפשר ליצרנים לשווק מחשבים עם מערכת ההפעלה XP גם לאחר השקת חלונות 7. כפי שנהוג כעת עם ויסטה, יוכלו יצרנים לרכוש רשיון של חלונות 7 ולהתקין על המחשבים XP. או ויסטה, למקרה שמישהו ירצה בכך.

לפי הדיווח של מרי ג'ו פולי באתר ZDNet, יוכלו רוכשי רשיונות חלונות 7 בנפח גדול - יצרנים ולקוחות מוסדיים גדולים - לקבל אפשרות שנמוך - כמו שדרוג, אבל ההפך - לאחת משתי מערכות ההפעלה הקודמות של החברה. כך, למעשה, משמרת החברה את האפשרות שהיא מעניקה גם כיום ליצרנים למכור את XP גם אחרי שתאריך התפוגה של מערכת ההפעלה הותיקה חלף.

בעבור לקוחות גדולים, מדובר באפשרות לרכוש מחשבים חדשים עם אותה מערכת הפעלה שנמצאת בשאר המחשבים שלהם, בידיעה שיוכלו בהמשך לשדרג למערכת ההפעלה העדכנית יותר ללא עלות נוספת. בעבור יצרנים, מדובר בפוליסת ביטוח: בשנה האחרונה, אחוז גבוה מאד ממחשבי "ויסטה" שנמכרו, הריצו מעשית את XP תודות לאפשרות השנמוך.

מיקרוסופט תאפשר את השדרוג בחינם לחלונות 7 גם ללקוחות שירכשו ויסטה בין יוני השנה לינואר 2010, ואתר TechARP הטאיווני מדווח שאפשרות השדרוג בחינם לחלונות 7 תתאפשר גם ללקוחות שירכשו רשיון ויסטה ויתקינו XP.

פרשנות: מתכוננים למקרה הגרוע, מקווים לטוב

חלונות 7 היא מערכת הפעלה טובה יותר מויסטה. כבר היום, בגרסת הבטא. היא טובה יותר גם מ-XP. אבל ליצרנים ולקוחות סיבה מוצדקת לדאגה. גם ויסטה נראתה טוב מאד לפני שהושקה, ובדיעבד היתה אחד הכשלונות הגדולים ביותר של מיקרוסופט - למרות שלאחר חבילת העדכונים הגדולה הראשונה, היא כבר היתה מערכת הפעלה טובה מאד.

המהלכים הנוכחיים של מיקרוסופט נועדו לשדר ליצרנים וללקוחות שאין להם סיבה לדאגה. הם יכולים כעת לרכוש ולשווק מחשבים חדשים עם ויסטה ו-XP, ויוכלו לשדרג בעתיד ל-7. והם יכולים להתכונן לשווק מחשבים עם 7, ואם תהיה כישלון לעבור במהירות לשווק את XP ללא צורך ברכישת רשיונות נוספים.

זאת אסטרטגיה זהירה מאד מצידה של חברה שאחת הבעיות ההיסטוריות שלה היא היבריס. אבל זאת גם אסטרטגיה חכמה מאד. במקום לומר "מערכת ההפעלה החדשה שלנו היא הדבר היחיד לו תזדקקו", הם אומרים "אנחנו נותנים לכם אופציות... אבל אנחנו מאמינים שתבחרו ב-7". ולפי איך שמערכת ההפעלה נראית בגרסאות הבטא השונות שלה, הם צודקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully