וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיני מפלצת של אייסר

דידי חנוך

8.4.2009 / 4:11

מי אמר שמחשבים שולחניים קטנים צריכים להיות חלשים? גאדג'ט היום שלנו הוא מחשב קטנטן של אייסר עם יכולות גרפיות מרשימות

במהלך השנה האחרונה ראינו עוד ועוד מהתשובה השולחנית לנטבוק. קוראים לזה Nettop, שילוב של דסקטופ ונט. במילים אחרות, כמו נטבוק, אבל שולחני. הנטטופים זולים יותר מהנטבוקים, ורצים ברובם על אותו מעבד אטום של אינטל. הבעיה עם הנטטופים עד כה היתה שהם היו מאד חלשים. אפשר להשתמש בהם לעיבוד תמלילים ולגלישה, אבל ממחשב שולחני מצפים בדרך כלל גם ליכולות גרפיות כלשהן ולעוצמה שתתאים למחיר.

השבוע חשפה אייסר את AspireRevo, הנטטופ הראשון שמספק מענה אמיתי לדרישות האלה, מכיוון שהוא המחשב הראשון שבו מותקן Ion של חברת Nvidia, כרטיס גרפי מיניאטורי שיכולותיו מקבילות לאלה של GeForce 9400M, אותו הכרטיס הגרפי שמותקן במחשבי מקבוק של אפל.

למחשב יציאת HDMI, כך שהוא מותאם היטב לשימוש בסלון. במימדים שלו, ניתן לחבר אותו לגבה של טלויזיית HD, או להניח אותו על השולחן בסלון. המעבד הגרפי שלו מאפשר לו להציג על המסך מדיה ברזולוציה של עד 1080p. במילים אחרות, HD מלא. בנוסף, הוא מסוגל להריץ משחקים כמו Spore, Call of Duty 4 ועוד. על מסך הטלויזיה.

כתבנו בעבר על לא מעט קופסאות שמחברות את הטלויזיה למדיה הביתית שלכם או לאינטרנט, והספדנו בעבר את המדיה סנטר כקונספט. אבל מחשבים כמו זה מספקים פתרון שלם יותר מכל קופסה ייעודית, ויכולים להביא באמת את האינטרנט והמחשב לטלויזיה. כשתוכנת Boxee הישראלית תצא בגרסה לחלונות, היא תשלים את התמונה, מכיוון שהיא מסוגלת לשדר מגוון של תכנים אינטרנטיים באיכות טובה לטלויזיה, והממשק שלה מותאם לצפיה על המסך הגדול.

המחשב מצויד גם בקורא כרטיסים, שישה חיבורי USB, וכל שאר החיבורים שניתן לצפות ממחשב שולחני. זה בהחלט לא המחשב היחיד שיציע שילוב של אטום ו-ion, אבל הוא הראשון, ועל כך מגיעה לו תשומת הלב.

אין עדיין מחיר סופי לאספיירריבו, והוא ישווק במפרטים שונים, אבל מחשבי ion צפויים לעלות פחות מ-300 דולר בארצות הברית. האם אנחנו שוקלים לרכוש מחשב כזה ולהתקין עליו חלונות 7? לא נכחיש זאת.

הקטן הזה גדול?

ומה אתם אומרים? מוכנים לתת לרעיון "מחשב בסלון" הזדמנות נוספת?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully