וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונפיקר: הדור הבא

תולעת הקונפיקר החלה לעדכן עצמה לגרסה חדשה שמקשה על המשתמש להסירה ומתקינה תוכנה זדונית נוספת על המחשב

תולעת המחשבים Conficker החלה לפני מספר שעות לעדכן את עצמה לגרסה חדשה. התולעת, שהדביקה מיליוני מחשבים בחודשים האחרונים, התעוררה לחיים ב-1 באפריל כשהיא מנסה לבקש הוראות ממפעיליה, ואלה מתחילות להגיע.

באמצעות רשת שיתוף מובנית מתעדכנת התולעת כעת לגרסת Conficker.E שלא רק מכבה את מנגנוני העדכון של מערכת ההפעלה 'חלונות' אשר עלולים להזיק לה, אלא גם מונעת מדפדפני המשתמשים לגשת לאתרים בהם ניתן להוריד כלים להסרתה.

מעבר לכך, ההוראות החדשות של Conficker הן למחוק את עצמה ב-3 במאי, זאת כשהיא משאירה חלון להתקנה מחודשת. חשוב מכך, יחד עם הגרסה החדשה מקבלים המחשבים הנגועים את הנוזקה Waledac שמשתמשת במחשב הנגוע על מנת לשלוח ספאם ומתקינה אנטיווירוס מזוייף שטוען כי המחשב נמצא בסכנה ומבקש לשלם כ-50 דולרים על תיקון הנזק.

לא ברור מהו הקשר בין Conficker לנוזקה אותה הוא מתקין. אחת התיאוריות גורסת כי מדובר בכלים של אותה קבוצה, ואילו על פי תיאוריה אחרת מפעילי Waledac שילמו כסף כדי שנוזקתם תופץ דרך הרשת של קונפיקר.

הדרך הטובה ביותר להגן על עצמכם מפני השתלטות עויינת של התולעת היא להתקין את עדכוני האבטחה של 'חלונות'. בקישורים המצורפים תמצאו אתר האומר לכם אם נדבקתם, וקישור ישיר להורדת כלי של חברת McAfee אשר יסיר את התולעת. במקרה וקונפיקר מונע מכם לגשת לאתר, אפשר להשתמש במחשב נקי ולהעביר את הכלי על גבי כונן פלאש או אמצעי אחסון נייד אחר.

  • עוד באותו נושא:
  • קונפיקר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully