וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהבה יישומית

דידי חנוך

12.4.2009 / 10:31

האתר הישראלי WhatsApp הוא "מגזין תרבות פופולרית" ליישומים לאייפון ולאייפוד טאץ'. שוחחנו עם העורך שלו

בשנתיים האחרונות, אחת המילים הנפוצות ביותר אצלנו באתר היא "אייפון". המכשיר של אפל חולל מהפכה בתחום הסלולר, התוכנה, המחשוב ועוד. בדור השני של המכשיר, אחד הדגשים העיקריים היה על יישומים, עם פתיחת חנות היישומים של אפל, בה נמצאים מעל 30,000 יישומים שהורדו מיליוני פעמים.

טל מסינג מאמין שהגיע הזמן שתחום היישומים יזכה לחשיפה משמעותית גם בישראל. בשיחה עם וואלה! TECH הוא אומר כי "יש סביב האייפון התלהבות חסרת תקדים, ורואים את זה בעובדה שיש בארץ כ-50,000 יחידות של מכשיר ללא יבוא רשמי". אם מוסיפים את מכשירי האייפוד טאץ', הרי שמדובר בכ-100,000 מכשירים שמסוגלים להריץ את היישומים שבחנות של אפל.

WhatsApp הוא אתר חדש שמסינג עורך, ושאותו הוא מגדיר כ"מגזין פופ בתחום היישומים לאייפון ולאייפוד טאץ'". לדברי מסינג, האייפון חורג מתחום הטכנולוגיה והסלולר והופך לתופעה תרבותית לכל דבר, וראוי לסיקור בהתאם.

ואכן, האתר צולל אל עומק אלפי היישומים שנמצאים בחנות ומבליט את אלה שמעניינים את בעלי המכשירים בכלל ואת המשתמשים הישראליים בפרט. בכך הוא עושה שירות מצוין לבעלי המכשירים בישראל. הבעיה עם האתר היא שלמי שאין אייפון, הוא לא שימושי בעליל. 100,000 אייפונים ומכשירי אייפוד טאץ' זה מספר יפה. אבל בישראל יש יותר טלפונים סלולריים מאנשים, ומספר בעלי האייפון הוא טיפה בים הסלולר.

לא רק אייפון

למרבה השמחה, מסינג מודע לכך שהאייפון הוא לא המכשיר היחיד בעולם ושכל יצרניות הסמארטפונים פתחו או פותחות בחודשים הקרובים חנות יישומים. האתר אמנם ממוקד מאד באייפון כרגע, אבל בעתיד ניתן בהחלט לצפות שהוא יקדיש תשומת לב לאנדרואיד, למערכת ההפעלה החדשה של הפאלם, ואף לאחים הפחות סקסיים, חלונות מובייל ו-S60 של נוקיה.

מבין אלה, S60 הוא המקרה המעניין ביותר. מדובר בפלטפורמה הכי פחות סקסית עם מספר המשתמשים הכי גדול בישראל ובעולם. ובקרוב, עם חנות יישומים שעשויה לשפר משמעותית את היכולת של המשתמשים למצוא ולהוריד יישומים.

מסינג מוכן שקול סיקור עתידי של S60, אבל הוא ספקן. בניגוד לאייפון ואנדרואיד, שהלהיבו עם השקתן, ומערכת ההפעלה החדשה של הפאלם שמלהיבה עוד לפני שהושקה, S60 קיימת כבר שנים ומעולם לא הלהיבה את ההמונים. המשתמש הממוצע במכשיר S60 התקין קומץ יישומים במכשירו - אם בכלל - לעומת כ-40 יישומים למכשיר אנדרואיד וקרוב לכך לאייפון ממוצע.

שווה לעקוב

WhatsApp הוא אתר חדש ומעניין בשמי האינטרנט הישראלי. מסינג, שנמצא בתווך בין תרבות וטכנולוגיה - בעברו היה מבקר מוזיקה ותרבות, בלוגר, די ג'יי וממקימי אתר MTV ישראל - מגיע למלאכת עריכת האתר מתוך אהבה והתלהבות אמיתיים.

כרגע, האתר מומלץ לבעלי אייפון ואייפוד טאץ', ומשיחה עם מסינג יש בהחלט רושם שהוא ישתכלל וישתפר בתחום זה. בעתיד, יש מקום לקוות שיהיה זה בית ליישומים סלולריים באשר הם, בעוד אלה הופכים לתופעה רחבה יותר ויותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully