וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלטורה הישראלית תספק וידאו לויקיפדיה

פז וייסמן

12.4.2009 / 13:29

שיתוף הפעולה יאפשר לגולשי ויקיפדיה ליצור תוכני וידאו במשותף; החברה עשויה למכור תכנים שייווצרו במערכת

קלטורה (Kaltura), חברת הסטארט-אפ המבטיחה ביותר בתחרות ה-COM.Vention 2009 של TheMarker, תשתלב בערכת יצירת התוכן של ויקימדיה, השייכת לוויקיפדיה. רון יקותיאל, מייסד משותף ומנכ"ל החברה, נזהר מאוד מלחשוף את הפוטנציאל העסקי של שיתוף הפעולה בשל האופי הפתוח של ויקיפדיה, אך הוא כן מוכן להסביר כי קלטורה תרוויח טראפיק ומודעות גדולה יותר לשירותיה. כמו כן, מאחר שיש לה זכויות בתכנים, יתכן שהחברה תוכל למכור או לספק תכנים שייווצרו במערכת לגופים נוספים. לדברי איציק אדרי, דובר ויקיפדיה ישראל, שיתוף הפעולה בין קלטורה וויקימדיה החל עוד בינואר 2008, אולם כעת המערכת קרובה להשקה.

קלטורה מפתחת מערכת קוד פתוח ליצירת תוכני וידיאו אונליין. המערכת מסוגלת להשתלב בכל אתר שמאפשר למשתמשים בו ליצור תוכן, בדומה לאפליקציה לכתיבת טקסט המופיעה בכל אתר בו הגולשים מעלים טקסטים, כמו תגובות, או לשירות הפרסומות של גוגל. המערכת של קלטורה מאפשרת גם ליצור תוכן שיתופי בין מספר יוצרים, ושליטה עליו לאחר הפרסום. פרט לשיתוף הפעולה הנוכחי, לקלטורה ישנם מספר שיתופי פעולה עם אתרי תוכן אחרים, ביניהם MetaCafe.

עוד מוסיף יקותיאל: "שיתוף הפעולה צפוי להתחיל בחודשי הקיץ, מה שיאפשר לאנשים ליצור תוכני וידיאו בצורה דומה לדרך בה יוצרים בוויקיפדיה תוכן טקסטואלי. מערכת הוויקי מאפשרת למספר אנשים ליצור ערך מסוים, כאשר הרבה אנשים יכולים להשתתף בהליך כתיבת הטקסט. הרעיון שלנו הוא לאפשר לוויקימדיה לאפשר להכניס תכני מולטימדיה הנוצרים בידי מספר אנשים בדומה לערכים הנכתבים בידי גולשים מרובים. המערכת שלנו תאפשר בין היתר לאנשים להעלות תכנים שצולמו בטלפונים סלולריים ולערוך אותם אונליין". קלטורה הוקמה ב-2006 והיא מעסיקה כ-20 עובדים, כך לפי חברת המחקר IVC-ONLINE. החברה גייסה עד היום כ-14 מיליון דולר מקרנות ההון הסיכון האמריקאיות 406 Ventures, Avalon וממשקיעים פרטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully