וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייל סלולרי להמונים

דידי חנוך

13.4.2009 / 11:40

נוקיה E63 הוא האח הזול יותר והמעט מגושם יותר של E71. האם הוא מתאים לכם? תלוי אך ורק במה שאתם מתכננים לעשות בו

מערכת וואלה!

נוקיה E71 היה מכשיר השנה של וואלה! TECH, והוא הסלולרי הראשון שכותב שורות אלו רכש מזה שנים. הוא היה פריצת דרך ואחד הסמארטפונים המצליחים ביותר אי פעם. אחד היתרונות הבולטים שלו היה המחיר. הוא נתן יותר ממכשירים יקרים יותר משמעותית, ומכר יותר מכל מכשיר QWERTY בהיסטוריה של מדינת ישראל.

וכשיש לכם מכשיר שמצליח - בין השאר - בגלל המחיר, למה לא להכות בברזל בעודו חם ולהוציא גרסה זולה יותר שלו? זה בדיוק מה שנוקיה עשו עם E63, שהושק לאחרונה בסלקום.

מצאו את ההבדלים

E63 עבה יותר משמעותית מ-E71 ומעט רחב ממנו. הוא גם נטול GPS, והמצלמה שלו גרועה עוד יותר מהמצלמה הלא ממש מוצלחת של אחיו הבכור. בנוסף, הוא עשוי מפלסטיק לעומת אחיו המתכתי.

לא כל ההבדלים הם לרעתו של E63. יש לו יותר זיכרון, ותוספת הרוחב מאפשרת מקלדת מעט יותר נוחה. גם המקשים של המקלדת שלו נוחים להפליא. נוחים יותר, למעשה. המקלדת של E63 היא אחת הנוחות ביותר שבדקנו, והיא מעולה בכל הנוגע למיילים ולסמסים. יתרון נוסף במכשיר הוא העובדה שלחיצה ארוכה על מקש הרווח מדליקה את הפלאש של המצלמה כפנס. לא תכונה מתקדמת ביותר, אבל נוחה מאד.

יתרון אחד שיהיה חשוב לחובבי המוזיקה בסלולר הוא החלפת חיבור 2.5 אינץ' לאזניה בחיבור 3.5 אינץ'. זה אומר שתוכלו לשמוע מוזיקה במכשיר עם כל אזניה סטנדטית. וזה מצוין.

אבל תוספת הרוחב והעובי הם גם החיסרון הגדול ביותר של המכשיר. הוא פשוט לא מאד נוח להחזקה בזמן שיחה. למי שלא משתמש בדיבורית - או ניחן בידי ענק - ניסיון לנהל שיחות ארוכות במכשיר מביא באופן כמעט בלתי נמנע לכאב ביד. זה חסרון ארגונומי קשה, במיוחד בהשוואה לאח היקר.

חסרון אחד של המכשיר שקל לתקן הוא העובדה שכמה מהיישומים שמגיעים עם E71 לא כלולים בו. אלה כוללים את קורא ה-PDF ואת קורא מסמכי אופיס. את אלה - ויישומים אחרים - ניתן להוריד ישירות מתוך המכשיר.

שורה תחתונה

במובנים רבים, E63 הוא מכשיר מדהים. כמכונת מיילים וסמס הוא יוצא מן הכלל. זמן הסוללה מצוין, המקלדת מעולה, וכל היישומים של S60 עובדים עליו. וכמובן, המחיר יוצא מן הכלל.

אבל המבנה הפיזי שלו הופך אותו למכשיר שרבים לא ירצו להשתמש בו למטרה העיקרית של רוב משתמשי הסלולר: שיחות. זה מכשיר שהיינו שמחים מאד להמליץ עליו, כי כל כך הרבה דברים בו טובים ונכונים. אבל אם אתם לא משתמשים דרך קבע באזניות - או שעברתם לשימוש במיילים וסמסים כדרך תקשורת עיקרית - לא נוכל לעשות זאת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully