וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמזון מתנצלת

דידי חנוך

14.4.2009 / 2:54

החנות המקוונת מגדירה את מחיקת דירוג המכירות של ספרי ארוטיקה וספרות הומוסקסואלית כ"שגיאת קיטלוג מביכה"

כפי שדיווחנו אתמול, מחקה החנות המקוונת אמזון את דירוג המכירות של ספרי ארוטיקה, ספרות הומוסקסואלית וספרים אחרים. הצעד גרם לזעם אדיר ברחבי הרשת, כאשר המוקד שלו היה בבלוגים ספרותיים ובטוויטר.

כעת שיגרה אמזון התנצלות לעיתון המקומי שלה, Seattle Post-Intelligencer. לשון ההתנצלות:

"זאת שגיאת קיטלוג מביכה ומרושלת בעבור חברה שגאה בכך שהיא מציעה מבחר שלם.

דווח בטעות שהבעיה הוגבלה לספרים בעלי נושאים הומוסקסואליים ולסביים - למעשה, היא השפיעה על 57,310 ספרים במגוון קטגוריות כגון בריאות, גוף ונפש, רפואה מינית ורבייתית, וארוטיקה. הבעיה השפיעה על ספרים לא רק בארצות הברית כי אם ברחבי העולם. היא השפיעה לא רק על דירוג מכירות כי אם למעשה הסירה את הספרים מחיפוש המוצרים הראשי של אמזון.

ספרים רבים תוקנו כעת ואנו עמלים לתקן את השאר, ואנו מתכוונים לנקוט בצעדים שיפחיתו את הסיכוי שתאונה כזאת תקרה בעתיד".

לדברי החברה, כל הספרים שאיבדו את דירוג המכירות שלהם בשוגג יקבלו אותו חזרה ויוכלו לשוב גם לרשימות רבי המכר.

תיאוריות רבות

במהלך היממה מאז הפכה הסוגיה לנושא מדובר ברשת, הועלו מספר תיאוריות, ואף היה מי שטען לאחריות למעשה. האקר - או אדם שמזדהה כהאקר - בעל הכינוי Brutal Honesty טען שהוא אחראי, והציג את שורות הקוד בהם השתמש על מנת להסיר את הדירוג.

אבל ההסבר שלו היה בעייתי ממספר סיבות. ראשית, הקוד שלו השפיע רק על ספרות הומוסקסואלית וארוטיקה, לא על קטגוריות אחרות שהושפעו. בנוסף, היו מי שניסו להריץ את הקוד שלו ודיווחו שהוא פשוט לא עובד.

קטגוריות נוספות שהועלו היו שהקטלוג נעשה בזמנים שונים ומחלקות שונות, כאשר הגדרת ספרות "למבוגרים בלבד" נועדה להסיר פורנוגרפיה אמיתית מרשימות רבי המכר, והרחבתה נעשתה על ידי מחלקה שלא ידעה על ההשפעה הרחבה של הצעד.

תיאוריה אחרת שהועלתה באתר של Seattle P-I היא שמדובר בקטלוג שנעשה באחת הגרסאות הבינלאומיות של אמזון עקב תרגום שגוי של "מיניות", "ארוטיקה" ו"מבוגרים בלבד", ושהשפיעה על כל הגרסאות של האתר.

אמזון עצמה לא פירטה מה בדיוק קרה, אם כי ניתן בהחלט לצפות כי הסבר מלא יותר יגיע בימים הקרובים.

  • עוד באותו נושא:
  • אמזון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully